vakantie, kat blijft thuis
donderdag 20 december 2012 om 19:03
donderdag 20 december 2012 om 19:10
hangt van je kat af....
had er 1 die genoegen nam met snel in en uit voor water, voer en een schone bak. Aandacht? Wilde ze niks van weten. Pas als wij weer thuis waren dan eiste ze ons helemaal op en was t ff kroelen.
Denk dat dat voldoende is ook. wil je kat aandacht dan komt ie heus wel bij de bezoeker loeren kroelen en leuren.
Zoals bij die eerste, was 1x per dag genoeg. Brokjes voor een dag, schoon water en ze kon er prima tegen
had er 1 die genoegen nam met snel in en uit voor water, voer en een schone bak. Aandacht? Wilde ze niks van weten. Pas als wij weer thuis waren dan eiste ze ons helemaal op en was t ff kroelen.
Denk dat dat voldoende is ook. wil je kat aandacht dan komt ie heus wel bij de bezoeker loeren kroelen en leuren.
Zoals bij die eerste, was 1x per dag genoeg. Brokjes voor een dag, schoon water en ze kon er prima tegen
donderdag 20 december 2012 om 19:11
quote:zonnigschildpadje schreef op 20 december 2012 @ 19:09:
Wat zielig voor je kat dat hij alleen thuis moet blijven:-(. Heb je echt niet iemand waar hij heen kan? Maar sorry, heb geen idee hoeveel uur acceptabel is. Succes.Ik vind het zieliger als je katsel uit zn huis haalt. Stressvol om weggeplukt te worden en nieuw huis moet ontdekken enzo. inc lekkere slaapplekjes
Wat zielig voor je kat dat hij alleen thuis moet blijven:-(. Heb je echt niet iemand waar hij heen kan? Maar sorry, heb geen idee hoeveel uur acceptabel is. Succes.Ik vind het zieliger als je katsel uit zn huis haalt. Stressvol om weggeplukt te worden en nieuw huis moet ontdekken enzo. inc lekkere slaapplekjes
donderdag 20 december 2012 om 19:18
donderdag 20 december 2012 om 19:20
donderdag 20 december 2012 om 19:20
ligt eraan hoeveel aandacht je kat wil, Ik ehb het gemak van een buurvrouw die voor kat zorgt als ik weg ben. Dus die laat hem buiten en komt even later eens kijken of hij terug is.
Soms koste het wat minder soms wat meer tijd
En hou er rekening mee dat kat bij je terugkomst wel eens even helemaal niets van je moet weten. Je bent weggeweest en hij zal laten merken dat dat niet de bedoeling is, jij bent zijn personeel
Hij trekt wel bij hoor
En hou er rekening mee dat kat bij je terugkomst wel eens even helemaal niets van je moet weten. Je bent weggeweest en hij zal laten merken dat dat niet de bedoeling is, jij bent zijn personeel
Hij trekt wel bij hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 20 december 2012 om 19:23
quote:nlies schreef op 20 december 2012 @ 19:20:
ligt eraan hoeveel aandacht je kat wil, Ik ehb het gemak van een buurvrouw die voor kat zorgt als ik weg ben. Dus die laat hem buiten en komt even later eens kijken of hij terug is.
Hij trekt wel bij hoorDat ligt ook maar net aan je kat toen ik terug kwam van 10 dagen weg waren ze niet bij me weg te slaan en liepen me steeds achter m'n reet aan een week lang.
Hij trekt wel bij hoorDat ligt ook maar net aan je kat toen ik terug kwam van 10 dagen weg waren ze niet bij me weg te slaan en liepen me steeds achter m'n reet aan een week lang.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
donderdag 20 december 2012 om 19:26
donderdag 20 december 2012 om 19:27
donderdag 20 december 2012 om 20:13
donderdag 20 december 2012 om 20:16
Het is ook zielig! Vooral het luide gemauw zodra we er weer zijn. Hij loopt dan spinnend rond je benen. Katten zijn zo lief . Wij wonen gelukkig met z'n vijven dus er is bijna altijd iemand thuis. De 26e zijn we allemaal de hele dag weg, maar we hebben een speciale "Naam van kat"-sleutel. Die is op dit moment alvast onderweg naar een vriendin die de 26e lekker met hem komt spelen.
donderdag 20 december 2012 om 20:31
Als de buurvrouw niet kan dan past een andere vrouw op onze katten. Die komt 's ochtends, geeft ze eten en een aai en laat ze naar buiten. Dan komt ze om een uur of 5/6 weer terug om ze naar binnen te laten en eten te geven en dan blijven ze de nacht binnen. Na 1 dag hebben ze al door hoe laat ze komt en wat er gaat gebeuren en dat gaat prima.
Ze is per keer een half uurtje kwijt, dus een uur op een dag.
Ik doe dit ook wel eens voor een gezin in de buurt. Gaat ook goed.
Ze is per keer een half uurtje kwijt, dus een uur op een dag.
Ik doe dit ook wel eens voor een gezin in de buurt. Gaat ook goed.
donderdag 20 december 2012 om 20:34
Heb je niet een jonge vriendin die op kamers/thuis woont en het heerlijk vind om 2 weken in jouw huis te wonen? Zo deed ik dat vroeger altijd. Had een vriendinnetje van 18 en zij paste altijd op op mijn katten. Zij 2 weken een groot huis en mijn katten hadden aandacht. En iemand om tegen aan te liggen 's nachts.
donderdag 20 december 2012 om 20:49
donderdag 20 december 2012 om 21:20
Ik vind 2 keer een half uur echt wel kort hoor.
Is er niet iemand die op je huis wil passen?
Of iemand die even wat langer dan een half uurtje in je huis kan zijn?
Met mijn katten zou dit echt totaal niet goed gaan!
De katten van mijn ouders trouwens net zo, die zijn minder aanhankelijk maar helemaal niemand of zo kort gaat ook niet goed.
Is er niet iemand die op je huis wil passen?
Of iemand die even wat langer dan een half uurtje in je huis kan zijn?
Met mijn katten zou dit echt totaal niet goed gaan!
De katten van mijn ouders trouwens net zo, die zijn minder aanhankelijk maar helemaal niemand of zo kort gaat ook niet goed.
vrijdag 21 december 2012 om 08:44
Kan best hoor.
En die persoon die iedere dag tweemaal komt hoeft geeneens constant met de kat bezig te zijn, die kan ook gewoon de krant lezen en tegen de kat praten.
Misschien ook overdag als de kat alleen is de radio aanlaten.
Zorg dat je ook afspraken maakt over het verschonen van de kattenbak en een paar maal stofzuigen in huis.
Sommige katten zijn dolblij als je dan weer thuiskomt, anderen duidelijk boos, ze negeren je en gaan met de rug naar je toe zitten. Maar dat komt allemaal weer goed.
En die persoon die iedere dag tweemaal komt hoeft geeneens constant met de kat bezig te zijn, die kan ook gewoon de krant lezen en tegen de kat praten.
Misschien ook overdag als de kat alleen is de radio aanlaten.
Zorg dat je ook afspraken maakt over het verschonen van de kattenbak en een paar maal stofzuigen in huis.
Sommige katten zijn dolblij als je dan weer thuiskomt, anderen duidelijk boos, ze negeren je en gaan met de rug naar je toe zitten. Maar dat komt allemaal weer goed.
vrijdag 21 december 2012 om 13:43
Als wij op vakantie gaan komt er elke 2 dagen iemand van mijn schoonfamilie langs om de katten te voeren en evt. aandacht te geven. Zolang ze maar genoeg eten hebben maakt het ze volgens mij helemaal niks thuis, overdag zitten ze normaliter ook gewoon alleen, en ze zijn met z'n tweetjes.
Maar het zal er inderdaad aan liggen hoe je kat is en wat-ie gewend is.
Maar het zal er inderdaad aan liggen hoe je kat is en wat-ie gewend is.