Hard wit puntje onder m'n tong...
zaterdag 22 december 2012 om 20:45
Al heel lang heb ik af en toe eens een verstopt kliertje onder mijn tong. Dat ging na een paar dagen vanzelf weer over.
Maar sinds begin dit jaar komt het steeds vaker terug en helemaal weg gaat het niet meer. Ook zit er nu een harde witte punt boven het kliertje wat verstopt zit. Net een mini-kiezelsteentje.
Ik krijg er geen beweging in, heb t wel geprobeerd maar dat lukt niet.
Echt pijn doet het niet, maar ik voel het wel steeds zitten. Erg onplezierig.
Heeft iemand enig idee wat t kan zijn? Plan is sowieso om na de feestdagen even langs de huisarts te gaan. Maar wellicht dat het iemand bekend voorkomt.
Maar sinds begin dit jaar komt het steeds vaker terug en helemaal weg gaat het niet meer. Ook zit er nu een harde witte punt boven het kliertje wat verstopt zit. Net een mini-kiezelsteentje.
Ik krijg er geen beweging in, heb t wel geprobeerd maar dat lukt niet.
Echt pijn doet het niet, maar ik voel het wel steeds zitten. Erg onplezierig.
Heeft iemand enig idee wat t kan zijn? Plan is sowieso om na de feestdagen even langs de huisarts te gaan. Maar wellicht dat het iemand bekend voorkomt.

zaterdag 22 december 2012 om 21:03
Bij een speekselsteentje, helpt het inderdaad om zure dingen te eten zoals de mensen hierboven al schrijven, maar je moet dan gelijk na het eten van iets zuurs het steentjes masseren in een bepaalde richting, dan kan hij er zo uit schieten. Ik weet alleen niet meer welke richting, misschien dat je iets op google kan vinden.
zaterdag 22 december 2012 om 21:09
quote:aapie schreef op 22 december 2012 @ 21:03:
Bij een speekselsteentje, helpt het inderdaad om zure dingen te eten zoals de mensen hierboven al schrijven, maar je moet dan gelijk na het eten van iets zuurs het steentjes masseren in een bepaalde richting, dan kan hij er zo uit schieten. Ik weet alleen niet meer welke richting, misschien dat je iets op google kan vinden.Dat is dan ongetwijfeld richting de uitgang van de speekselbuisjes. In geval van TO gaat het om de klieren onder de tong, en de uitgangen van die buisjes zie je zitten onder je tong, 2 kleine puntjes. Ik vermoed dat het steentje in dit geval zich vlak bij de uitgang bevindt, toch? Dan dus (onder je tong) vanaf je tongbasis richting dat uitgangspuntje masseren met een vinger.
Bij een speekselsteentje, helpt het inderdaad om zure dingen te eten zoals de mensen hierboven al schrijven, maar je moet dan gelijk na het eten van iets zuurs het steentjes masseren in een bepaalde richting, dan kan hij er zo uit schieten. Ik weet alleen niet meer welke richting, misschien dat je iets op google kan vinden.Dat is dan ongetwijfeld richting de uitgang van de speekselbuisjes. In geval van TO gaat het om de klieren onder de tong, en de uitgangen van die buisjes zie je zitten onder je tong, 2 kleine puntjes. Ik vermoed dat het steentje in dit geval zich vlak bij de uitgang bevindt, toch? Dan dus (onder je tong) vanaf je tongbasis richting dat uitgangspuntje masseren met een vinger.
zaterdag 22 december 2012 om 21:55
quote:JuniorModeratorViva schreef op zaterdag 22 december 2012 11:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Grobbekuiken in "Centraal Moderatortopic deel 5"" class="messagelink">Grobbekuiken schreef op 22 december 2012 @ 11:04</a>:</b>
Mogge Mods ,
Enig idee waarom het forum weer zo vreselijk traag is?</div></blockquote>
Uhm nee, zal het even vragen aan de mods of die het weten. Zelf heb ik toevallig vandaag geen traagheid.
mvg,
Junior.
Mogge Mods ,
Enig idee waarom het forum weer zo vreselijk traag is?</div></blockquote>
Uhm nee, zal het even vragen aan de mods of die het weten. Zelf heb ik toevallig vandaag geen traagheid.
mvg,
Junior.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje