Gezondheid alle pijlers

De werking van hoestdrank

22-12-2012 21:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Je slikt hoestdrank gewoon door, maar toch maakt het vastzittend slijm los uit je longen. In de reclame zie je ook deeltjes van de hoestdrank slijm bestrijden in de longen. Maar hoé komt het daar? Wie weet het?
Volgens mij werkt het ook gewoon niet.

Je slikt het sowieso door via je slokdarm, niet via je luchtpijp. Gelukkig maar
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ja dabedoellik Saar. Door die reclame zou je bijna denken dat je het je longen in slikt.

Maar als ik het weleens gebruik heb ik wel degelijk het gevoel dat het werkt. En slik ik het heel langzaam door in de hoop dat dat helpt.
Als je het slikt ben je na een week van je klachten af, anders na 7 dagen
quote:watervrouw2 schreef op 22 december 2012 @ 22:01:

Als je het slikt ben je na een week van je klachten af, anders na 7 dagen

Nietes!
Hoestdrank is op zich onzin en bijgeloof. De werkzame stof,, in bijv Bisolvon is dat broomhexine, wordt in maag/darm in het bloed opgenomen en bereikt zo alle cellen, dus ook die waar het dikke slijm gemaakt wordt. Je kunt deze stof dus ook prima als pilletje innemen, hoef je die ranzige drank niet te slikken.
quote:sassafras schreef op 22 december 2012 @ 22:07:

Hoestdrank is op zich onzin en bijgeloof. De werkzame stof,, in bijv Bisolvon is dat broomhexine, wordt in maag/darm in het bloed opgenomen en bereikt zo alle cellen, dus ook die waar het dikke slijm gemaakt wordt. Je kunt deze stof dus ook prima als pilletje innemen, hoef je die ranzige drank niet te slikken.Ooooooooh! Maar ik vind die drank wel lekker. Een beetje lijden voor je beterschap versterkt de kracht. Ofzo.
quote:Frizzy schreef op 22 december 2012 @ 22:00:

Ja dabedoellik Saar. Door die reclame zou je bijna denken dat je het je longen in slikt.

Maar als ik het weleens gebruik heb ik wel degelijk het gevoel dat het werkt. En slik ik het heel langzaam door in de hoop dat dat helpt.

Thee met honing verzacht wel je keel. Of suikerwater. Of een dropje.

Of codeïne. Da's wel heel fijn spul
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 22 december 2012 @ 22:08:

[...]

Thee met honing verzacht wel je keel. Of suikerwater. Of een dropje.

Nah als ik er last van heb heb ik echt van die vieze dikke slijmbrokken. Dan moét ik hoestdrank (broomhexdinges dus).

Maar die reclame is dus echt ontzettend misleidend.
Maar de broomhexine op zich werkt wel? je bedoelt dat het alleen net per se als drankje hoeft?

Vaak zit er toch ook een smaakje aan waardoor het een beetje drop-achtig wordt? Zal idd vooral commercie zijn
Ik heb inmiddels van verschillende artsen en de apotheek gehoord dat hoestdrank niet werkt. Of zoals de arts het heel diplomatiek beschreef 'er is nog nooit in een klinische test aangetoond dat hoestdrank beter werkt dan een slok water'. Ik geef mijn geld er dus niet meer aan uit.
Kan niet quoten mobiel, maar in hoestdrank kan dus best een echt werkzame stof zitten, zoals in Natterman of Bisolvon e.d. Er zijn ook hoestdranken die meer een soort vloeibaar dropje zijn, daarvan kun je je afvragen of het echt mega werkt.

Beterschap in ieder geval!
Nou ja hoestdrank is natuurlijk ook nogal een breed begrip. Van broomhexidrine is de werking denk ik wel aangetoond.
Sassefras ik ben niet ziek hoor! Zag gewoon een reclame voorbij komen op tv.
quote:saaaaar81 schreef op 22 december 2012 @ 22:08:

Ik heb ooit eens bij een langdurige verkoudheid, waar ik amper meer sliep door hoesten 's nachts, codeine tabletten door de huisarts voorgeschreven gekregen. Die heb ik precies 2 keer geprobeerd, men, wat verschrikkelijk. De hoestprikkel werd er bij mij niet minder door, maar ik werd er wel stoned als een garnaal van. Dat was niet fijn, 's nachts helemaal duf in bed liggen en dan alsnog moeten hoesten als een gek....

Ik vond het dus geen fijn spul!
Al 2 weken irritante kriebelhoest en vandaag zo'n speciale fles hoestdrank daarvoor gekocht. Illusie of niet, maar de hoest is een stuk minder. En daar wil ik dan best een paar euro voor uitgeven.

Hans Klok is duurder
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat Dali zegt dus, hoestdrank die de keel verzacht is kul.
quote:himalaya schreef op 22 december 2012 @ 22:16:

Hans Klok is duurder
Hima welke werkzame stof zit daarin dan?
Ik vind hoestdrank heerlijk! Vooral die van natterman. Jummy
Ja en?
Sorry Frizzy, bank-met-dekentje is te lekker om naar boven te lopen en de fles te bekijken

Maar het is van natterman en is voor kriebelhoest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:tof schreef op 22 december 2012 @ 22:16:

[...]

Ik heb ooit eens bij een langdurige verkoudheid, waar ik amper meer sliep door hoesten 's nachts, codeine tabletten door de huisarts voorgeschreven gekregen. Die heb ik precies 2 keer geprobeerd, men, wat verschrikkelijk. De hoestprikkel werd er bij mij niet minder door, maar ik werd er wel stoned als een garnaal van. Dat was niet fijn, 's nachts helemaal duf in bed liggen en dan alsnog moeten hoesten als een gek....

Ik vond het dus geen fijn spul!Paracetamol met codeine. Heerlijk.
Waar zit de any-key?
Ik vind die Natterman met codeïne toch best lekker spul als ik last krijg van mijn keel door het hoesten. Maar ik blijf wel hoesten, dat wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Deze Himalaya? Is in ieder geval mijn favoriet!

http://www.beautybody.nl/ ... 1171917_8717154530025.jpg
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb echt nooit kriebelhoest. In die drank zit weer een andere werkzame stof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven