De werking van hoestdrank
zaterdag 22 december 2012 om 22:07
Hoestdrank is op zich onzin en bijgeloof. De werkzame stof,, in bijv Bisolvon is dat broomhexine, wordt in maag/darm in het bloed opgenomen en bereikt zo alle cellen, dus ook die waar het dikke slijm gemaakt wordt. Je kunt deze stof dus ook prima als pilletje innemen, hoef je die ranzige drank niet te slikken.
zaterdag 22 december 2012 om 22:08
quote:sassafras schreef op 22 december 2012 @ 22:07:
Hoestdrank is op zich onzin en bijgeloof. De werkzame stof,, in bijv Bisolvon is dat broomhexine, wordt in maag/darm in het bloed opgenomen en bereikt zo alle cellen, dus ook die waar het dikke slijm gemaakt wordt. Je kunt deze stof dus ook prima als pilletje innemen, hoef je die ranzige drank niet te slikken.Ooooooooh! Maar ik vind die drank wel lekker. Een beetje lijden voor je beterschap versterkt de kracht. Ofzo.
Hoestdrank is op zich onzin en bijgeloof. De werkzame stof,, in bijv Bisolvon is dat broomhexine, wordt in maag/darm in het bloed opgenomen en bereikt zo alle cellen, dus ook die waar het dikke slijm gemaakt wordt. Je kunt deze stof dus ook prima als pilletje innemen, hoef je die ranzige drank niet te slikken.Ooooooooh! Maar ik vind die drank wel lekker. Een beetje lijden voor je beterschap versterkt de kracht. Ofzo.
zaterdag 22 december 2012 om 22:08
quote:Frizzy schreef op 22 december 2012 @ 22:00:
Ja dabedoellik Saar. Door die reclame zou je bijna denken dat je het je longen in slikt.
Maar als ik het weleens gebruik heb ik wel degelijk het gevoel dat het werkt. En slik ik het heel langzaam door in de hoop dat dat helpt.
Thee met honing verzacht wel je keel. Of suikerwater. Of een dropje.
Of codeïne. Da's wel heel fijn spul
Ja dabedoellik Saar. Door die reclame zou je bijna denken dat je het je longen in slikt.
Maar als ik het weleens gebruik heb ik wel degelijk het gevoel dat het werkt. En slik ik het heel langzaam door in de hoop dat dat helpt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zaterdag 22 december 2012 om 22:10
quote:saaaaar81 schreef op 22 december 2012 @ 22:08:
[...]
Nah als ik er last van heb heb ik echt van die vieze dikke slijmbrokken. Dan moét ik hoestdrank (broomhexdinges dus).
Maar die reclame is dus echt ontzettend misleidend.
[...]
Nah als ik er last van heb heb ik echt van die vieze dikke slijmbrokken. Dan moét ik hoestdrank (broomhexdinges dus).
Maar die reclame is dus echt ontzettend misleidend.
zaterdag 22 december 2012 om 22:12
zaterdag 22 december 2012 om 22:15
zaterdag 22 december 2012 om 22:16
quote:saaaaar81 schreef op 22 december 2012 @ 22:08:
Ik heb ooit eens bij een langdurige verkoudheid, waar ik amper meer sliep door hoesten 's nachts, codeine tabletten door de huisarts voorgeschreven gekregen. Die heb ik precies 2 keer geprobeerd, men, wat verschrikkelijk. De hoestprikkel werd er bij mij niet minder door, maar ik werd er wel stoned als een garnaal van. Dat was niet fijn, 's nachts helemaal duf in bed liggen en dan alsnog moeten hoesten als een gek....
Ik vond het dus geen fijn spul!
Ik heb ooit eens bij een langdurige verkoudheid, waar ik amper meer sliep door hoesten 's nachts, codeine tabletten door de huisarts voorgeschreven gekregen. Die heb ik precies 2 keer geprobeerd, men, wat verschrikkelijk. De hoestprikkel werd er bij mij niet minder door, maar ik werd er wel stoned als een garnaal van. Dat was niet fijn, 's nachts helemaal duf in bed liggen en dan alsnog moeten hoesten als een gek....
Ik vond het dus geen fijn spul!
zaterdag 22 december 2012 om 22:16
zaterdag 22 december 2012 om 22:27
quote:tof schreef op 22 december 2012 @ 22:16:
[...]
Ik vond het dus geen fijn spul!Paracetamol met codeine. Heerlijk.
[...]
Ik vond het dus geen fijn spul!Paracetamol met codeine. Heerlijk.
Waar zit de any-key?
zaterdag 22 december 2012 om 22:29
Deze Himalaya? Is in ieder geval mijn favoriet!
http://www.beautybody.nl/ ... 1171917_8717154530025.jpg
http://www.beautybody.nl/ ... 1171917_8717154530025.jpg
You know how I know? Because I reeaally think so!