Gezondheid alle pijlers

De werking van hoestdrank

22-12-2012 21:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Je slikt hoestdrank gewoon door, maar toch maakt het vastzittend slijm los uit je longen. In de reclame zie je ook deeltjes van de hoestdrank slijm bestrijden in de longen. Maar hoé komt het daar? Wie weet het?
quote:Frizzy schreef op 22 december 2012 @ 22:33:

Ik heb echt nooit kriebelhoest. In die drank zit weer een andere werkzame stof.

Hoestdrank tegen prikkelhoest bevat noscapine, dextromethorfan of pentoxyverine. Dit onderdrukt de hoestprikkel. Doet verder niets tegen de slijm, daarvoor zijn de middelen acetylcysteïne, broomhexine of carbocysteïne.

Gelukkig ook nog eens allemaal verkrijgbaar als tablet. Ik vind hoestdrankjes namelijk een ramp. Geef mij maar een tabletje om de paar uur.
Spul tegen kriebelhoest helpt wel, dat dempt de hoestprikkel waardoor je uit die vicieuze cirkel komt van irritatie - hoesten - meer irritatie - meer hoesten

Alleen bij kinkhoest helpt niets meer!
Ik ook niet, maar deze is gewoon lekker en helpt als je keel pijn doet van het hoesten. Ik ga voortaan braaf naar de huisarts als ik echt flink hoest, heb ik me voorgenomen trouwens. Heb afgelopen jaar mijn lesje wel geleerd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ja Mrs., dat is hem!

Het zal me een worst wezen of hij alleen de hoestprikkel onderdrukt, daardoor heb ik in ieder geval geen last van een rauwe keel.

Ik was op zoek naar de para met codeïne, maar die hadden ze hier bij het kruidvat niet, dus dan maar het drankje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Codeïne hielp hier altijd goed. Nu krijg ik de pillen niet meer omdat ze een Crohn-aanval kunnen triggeren, maar bij een aanval van Crohn kan ik tenminste wel slapen.

MrsStanleyW, zit in dat drankje echt codeïne?
Beste hoestdrank vind ik nog altijd rumgrog

Vul je glas voor minstens 1/3 met strohrum (38%) knijp er 'n goeie lading honing in, pers er 'n citroen in uit en vul aan met water. Minuutje verhitten in de magnetron en uw hoestdrank is klaar. Het verdooft en verzacht de keel en mocht het verder niet helpen, is het in elk geval lekker!
Ik heb paracetamol 500 met codeine 20. Gewoon via de huisarts. Is idd ideaal spul.
Ja, in die Natterman zit echt codeïne. En het smaakt ook nog best lekker, vergeleken met al die andere hoestdrankjes.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Himalaya, Codeine krijg je alleen op doktersrecept.

Ik gebruik vaak acetylcysteine om het slijm op te lossen, alleen wel in tabletvorm. Ooit een drankje van gehad, fluimucil, maar dat was echt te smerig voor woorden.
quote:himalaya schreef op 22 december 2012 @ 22:26:

Sorry Frizzy, bank-met-dekentje is te lekker om naar boven te lopen en de fles te bekijken

Maar het is van natterman en is voor kriebelhoest.Tégen kriebelhoest mag ik hopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven