Wijken in Arnhem-Zuid

22-12-2012 22:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier misschien mensen die de wijken in Arnhem-Zuid een beetje kennen? Ik ben op zoek naar een (grotere) woning dan waar ik nu in Noord woon, en kom daarbij vooral wijken in Arnhem-zuid tegen. nou heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om verder van het centrum te wonen, ik ken alleen die wijken allemaal niet (en ken ook niemand die er woont) dus ik heb geen flauw idee welke prettig zijn om te wonen en welke niet.

Een saaie slaapwijk met alleen maar brave gezinnetjes vind ik geen enkel probleem, het hoeft echt geen bruisende boel te zijn met prachtige herenhuizen. Ik werk in Nijmegen en heb geen auto, maar ik zag dat vrijwel alle stukken met het openbaar vervoer wel goed te bereiken zijn.

Ik weet dat Malburgen bijvoorbeeld een slechte naam heeft, maar ook daar kwam ik een aantal woningen tegen waarbij de foto's van de buurt er eigenlijk heel mooi en netjes uitzagen, daarom ben ik vooral een beetje op zoek naar ervaringen, hoe is het bijvoorbeeld met geluidsoverlast (brommertjes die de hele dag voor je deur met de motor aan staan) , vandalisme, het algemene gevoel van onveiligheid, dat soort dingen.
Elden is inderdaad leuk. Schuytgraaf vind ik ook erg leuk, maar ik zou niet overal zo ver vanaf willen wonen.

Rijkerswoerd, in de buurt van de RIjkerswoerdse plassen vind ik ook nog wel leuk. Kronenburg is ideaal als je graag veel winkels dichtbij wilt en er gaan genoeg bussen richting stad dus dat is handg als je geen zin hebt om in de stad tig euro voor parkeren uit te geven.

Wel moet ik zeggen dat ik me in toenemende mate onveilig voel daar als ik 's avonds laat alleen over straat loop. Jongens/mannen die er rondhangen en je in de gaten houden, steeds meer 'tuig' dat deze kant op verhuist (denk aan: hele familie gezellig in trainingspak, op nike-air-mex, gouden ketting om, hoop geschreeuw en gescheld naar elkaar ivm op normale toon tegen elkaar praten). EIgenlijk heb ik nooit overlast gehad als ik er nu zo over nadenk, maar toch...
Schuytgraaf heeft trouwens nog geen winkelcentrum, wel een tijdelijk Albert Hein en een Hema. Komend jaar wordt er (eindelik!) begonnen met de bouw van het winkelcentrum.

Huurwoningen vind je volgens mij in de Bongeren, de Waarden, Tuinstad, Vestingstad en Campus Veste.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik woon nu een jaar in Rijkerswoerd, hiervoor heb ik altijd in de Laar West gewoond.

Rijkerswoerd bevalt mij uitstekend, we hebben een leuk winkelcentrumpje met o.a. de D.A., Gall&Gall, Marskramer en Ter Stal. Winkelcentrum Kronenburg is lekker dichtbij. Verbinding met Centraal/centrum is ook prima, lijn 7 gaat elke 10 minuten. En sinds kort gaat er ook een bus vanuit Rijkerswoerd naar Station Zuid. Overlast heb ik helemaal niet, ook bij het winkelcentrum niet echt hangjongeren. En geen groen, tsja.. Ik woon achterin Rijkerswoerd, en vind het daar echt niet grauw. Een lekker park om te wandelen hier hoor.

De Laar West zou ik dan niet meer zo snel voor kiezen. Vind dat wel een onpersoonlijke en grauwe wijk, evenals Elderveld.

Schuytgraaf vind ik nog niet af genoeg om er ook daadwerkelijk te willen wonen. En geen winkelcentrum in de wijk is ook echt een minpunt.

Malburgen, Vredenburg, Immerloo, 't Duifje zou je niet moeten willen wonen, al zijn er ook goede stukken in die wijken. Ontzettend veel hangjongeren en ik heb geen veilig gevoel in deze wijken als ik er s avonds loop.

De Laar Oost vind ik wel een leuke wijk.

Denk dat je inderdaad het best eens de fiets kunt pakken om te orienteren. En dan niet alleen overdag, maar ook eens op een vrijdagavond bijvoorbeeld.
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
hmm als ik mijn bericht zo terug lees lijkt het net alsof het niet fijn wonen is in Kronenburg. Dat is het (voor mij) wel hoor! Dat 'tuig' waar ik het over had merk ik eigenlijk alleen maar op in het winkelcentrum hier, maar verder niet. Het zijn alleen niet zo 'mijn soort mensen', dus ik ga hier geen leuke buurtcontacten aan. Weet wel dat die veelal in de flats wonen rondom het winkelcentrum, niet in de ééngezinswoningen.

Die ééngezinswoningen staan dan bijv. aan de Schepen van Allerpad, Schepen Mijnschartstraat, Schepen Opperwervestraat, Schepen van der Camerstraat (zo even uit mijn hoofd). Ik vind het heerlijk om hier alle soorten winkels in de buurt te hebben, incl. goed OV, de meubelboulevard vlakbij, een poli van het Rijnstate Ziekenhuis etc. Maarja als je een groene, mooie buurt zoekt moet je hier niet zijn haha.
Haha, mup. Ik zou daar ook niet willen wonen hoor!

Naja, ik ga binnenkort omgeving Arnhem weer verlaten en naar midden Betuwe.

Maar wat een verademing was t om vanuit de randstad in een oase van rust te belanden.
Haha het is ook niet mijn droomplek maar ik woon er prima. Volgende stap is hopelijk naar het Spijkerkwartier:-)
O ja, daar heb ik ook wat woningen bekeken! Leuke buurt.
Even een update: het is Schuytgraaf geworden! We hebben een eengezinswoning gevonden in Campus Veste, prima fietsafstand naar het station, buurt ziet er mooi uit en we kunnen er per 1 feb in dus volgende maand ga ik al verhuizen!

Ik heb tot nu toe altijd in appartementen gewoond dus dit wordt mijn eerste 'echte' huis,met een tuin en een garage enzo. We hoeven er niks aan te doen, zit een mooie vloer in en muren zien er mooi uit, dus nu inpakken en wegwezen!
Gefeliciteerd !!!!
Gefeliciteerd! Campus Veste ken ik niet zo goed, maar is dacht ik wel een leuke buurt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven