leuke stedentrip met man
zondag 23 december 2012 om 10:54
Mijn man heeft niks met stedentrips, hij is veel weg voor z'n werk en is dan liever thuis als hij vrij is. Een week een vakantiehuisje vindt hij nog wel leuk. Maar in zijn ogen is een hotel in een buitenlandse stad niet heel aanlokkelijk. Zal ook komen omdat hij niet van shoppen houdt en ik hem ook niet echt in een theater zie zitten.
Hij wil het nu wel een keer proberen, dus ik ben op zoek naar een stad die hij ook leuk zal vinden. Waar je iets actiefs (fietsen, kanoën, ed) kan doen, leuke kroegen voor een biertje. Liefst wat warmer klimaat dan Nederland, maar toch in een lang weekend te doen. En als er dan ook nog wat winkels en cultuur voor mij zijn is het helemaal goed!
Hij wil het nu wel een keer proberen, dus ik ben op zoek naar een stad die hij ook leuk zal vinden. Waar je iets actiefs (fietsen, kanoën, ed) kan doen, leuke kroegen voor een biertje. Liefst wat warmer klimaat dan Nederland, maar toch in een lang weekend te doen. En als er dan ook nog wat winkels en cultuur voor mij zijn is het helemaal goed!
zondag 23 december 2012 om 11:30
quote:sjetterboks schreef op 23 december 2012 @ 11:01:
Stockholm lijkt me ook leuk, maar daar is het klimaat niet echt zachter. Mijn man komt net terug uit Stockholm, daar ligt nu een aardig pak sneeuw, dus fietsen lukt daar nu niet. In de zomer is het een erg leuke stad. Ik heb mazzel, mijn man moet daar in het voorjaar een paar weken naar toe voor zijn werk en af en toe zal ik een weekend daarheen gaan.
Stockholm lijkt me ook leuk, maar daar is het klimaat niet echt zachter. Mijn man komt net terug uit Stockholm, daar ligt nu een aardig pak sneeuw, dus fietsen lukt daar nu niet. In de zomer is het een erg leuke stad. Ik heb mazzel, mijn man moet daar in het voorjaar een paar weken naar toe voor zijn werk en af en toe zal ik een weekend daarheen gaan.
zondag 23 december 2012 om 11:45
zondag 23 december 2012 om 11:51
quote:happyapple schreef op 23 december 2012 @ 11:45:
[...]
Klopt, maar ik had niet uit het topic opgemaakt dat ze al binnenkort weg wilde... In de zomer is het er vaak wel lekker weer namelijk Dan zou ik voor Rome, Barcelona, Madrid, Stockholm of Florance gaan. Berlijn schijnt ook erg leuk te zijn, maar daar ben ik al in geen eeuwen geweest (12 jaar geleden voor het laatst).
[...]
Klopt, maar ik had niet uit het topic opgemaakt dat ze al binnenkort weg wilde... In de zomer is het er vaak wel lekker weer namelijk Dan zou ik voor Rome, Barcelona, Madrid, Stockholm of Florance gaan. Berlijn schijnt ook erg leuk te zijn, maar daar ben ik al in geen eeuwen geweest (12 jaar geleden voor het laatst).
zondag 23 december 2012 om 11:53
zondag 23 december 2012 om 12:19
quote:elninjoo schreef op 23 december 2012 @ 12:00:
Singapore, Hongkong, SF, LA
Waarom moet 't eigenlijk 'n stedentrip zijn als je man daar niet van houdt? Kun je niet gewoon langer en verder weg naar 'n land waar wat meer te beleven is dan alleen stadsleven en shoppen? En dan 'n luxe B&B nemen ipv 'n hotel.
Ik zou wat dichter bij huis beginnen. De man van TO wil het een keer proberen en wil normaal alleen een weekje in een bungalow , dan lijkt me een lange vlucht en 20 dagen zuidoost-Azië een beetje een stretch . Stel dat man het niet bevalt , dan heeft het je veel geld en vakantiedagen gekost.
TO: Moet het er nu warm zijn of in het voorjaar ?
Singapore, Hongkong, SF, LA
Waarom moet 't eigenlijk 'n stedentrip zijn als je man daar niet van houdt? Kun je niet gewoon langer en verder weg naar 'n land waar wat meer te beleven is dan alleen stadsleven en shoppen? En dan 'n luxe B&B nemen ipv 'n hotel.
Ik zou wat dichter bij huis beginnen. De man van TO wil het een keer proberen en wil normaal alleen een weekje in een bungalow , dan lijkt me een lange vlucht en 20 dagen zuidoost-Azië een beetje een stretch . Stel dat man het niet bevalt , dan heeft het je veel geld en vakantiedagen gekost.
TO: Moet het er nu warm zijn of in het voorjaar ?
zondag 23 december 2012 om 12:28
Als je man meer van een vakantiehuisje houdt, kun je misschien een appartementje huren in de stad waar je naar toe gaat. Hoeft niet eens zoveel duurder te zijn. Ik vind het voor een weekendje niet echt de moeite omdat je dan weer eerst moet zorgen dat je brood etc in huis hebt voor het ontbijt, maar misschien vind je man een beetje huiselijkheid wel prettig. .
zondag 23 december 2012 om 22:13
maandag 24 december 2012 om 08:04
maandag 24 december 2012 om 08:20
Man is altijd 4 maanden van huis, 2 maanden thuis. Hij vindt het dus niet leuk om dan ook nog lang op vakantie te gaan. Maar hij snapt wel dat ik er af en toe toch uit moet. Een lang weekend is dus een compromis. We gaan ergens eind januari en dan het liefst ergens waar je met korte mouwen kan lopen, het hoeft dis echt niet heel warm te zijn.
Er zijn al hele leuke reacties voorbij gekomen waar ik me even in ga verdiepen. Hoeft man alleen nog maar te kiezen als hij thuis is. Bedankt!
Er zijn al hele leuke reacties voorbij gekomen waar ik me even in ga verdiepen. Hoeft man alleen nog maar te kiezen als hij thuis is. Bedankt!
maandag 24 december 2012 om 10:25
maandag 24 december 2012 om 10:41
Hij staat niet te springen inderdaad, maar hij wil het wel een keer proberen. Als hij het echt niks vindt dan doen we het dus niet nog een keer. Ik vind het ook niet altijd leuk dat hij 4 maanden weg is, maar het maakt hem gelukkig. Dus ik pas me aan. Af en toe moet je een compromis kunnen sluiten in een relatie.
maandag 24 december 2012 om 11:11
maandag 24 december 2012 om 11:14
quote:sjetterboks schreef op 24 december 2012 @ 11:11:
Ik had hier ook nog niet gemeld dat hij altijd 4 maanden weg is. Maar ik vind het leuk om dan even samen weg te zijn. In de zomer doen we altijd weekje Texel, maar dat is in januari toch minder aantrekkelijk.
Het lijstje is:
Dublin, Valencia of ..... Helemaal vergeten Lissabon, lekker warm, genoeg te doen enz.
http://lissabon.nl/
Ik had hier ook nog niet gemeld dat hij altijd 4 maanden weg is. Maar ik vind het leuk om dan even samen weg te zijn. In de zomer doen we altijd weekje Texel, maar dat is in januari toch minder aantrekkelijk.
Het lijstje is:
Dublin, Valencia of ..... Helemaal vergeten Lissabon, lekker warm, genoeg te doen enz.
http://lissabon.nl/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 24 december 2012 om 11:20
Wij houden niet van shoppen en naar het theater gaan. Zijn ook geen stadsmensen, maar een stedentrip vinden wij beide gewoon leuk op zijn tijd. En dan dus zonder shoppen en theater bezoek.
Rome is ons erg goed bevallen.
Ik begrijp wel dat hij gewoon graag thuis is. Je kunt ook een stad dichterbij huis nemen. Bijvoorbeeld Gent, Brugge of Maastricht. In januari wel minder ja.
Wil je echte warmer dan kom je toch in ergens in Spanje uit. Of bijvoorbeeld Istanbul. Hoewel het daar ook echt koud kan zijn.
Rome is ons erg goed bevallen.
Ik begrijp wel dat hij gewoon graag thuis is. Je kunt ook een stad dichterbij huis nemen. Bijvoorbeeld Gent, Brugge of Maastricht. In januari wel minder ja.
Wil je echte warmer dan kom je toch in ergens in Spanje uit. Of bijvoorbeeld Istanbul. Hoewel het daar ook echt koud kan zijn.