Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen onderooglidcorrectie?

18-01-2026 19:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Leest er hier iemand mee die ervaring heeft met een onderooglidcorrectie?
Ik overweeg dit, maar ik vind het reuze spannend.

Ik ben 49, ben jarenlang een fervent huidverzorger geweest, maar ik kamp sinds ongeveer een jaar met allergieën, of in ieder geval overgevoeligheid. Ik ga prima op reiniger, moisturizer en spf, maar de tijd van retinol, vitamine C, serumpjes en exfolianten is voorbij, dat verdraag ik niet meer.
Desondanks heb ik nog steeds een vrij goede huid, maar relatief veel rimpels onder mijn ogen. En dan niet die charmante kraaienpootjes, maar gewoon recht onder mijn ogen. Geen wallen, wel wat diepe traangootjes. Daar heb ik ooit filler voor geprobeerd, maar dat was niet echt een succes, dat wil ik niet meer.

Blijft over: een onderooglidcorrectie. Wel drastisch...en ook wel eng.
Ik ken veel mensen die een bovenooglidcorrectie hebben gehad, maar eigenlijk niemand die (dat ik weet) een onderooglidcorrectie heeft gehad.
Wie heeft er ervaring mee?
Ik lees mee. Ben midden 30 en heb een glad voorhoofd en geen kraaienpootjes, maar diepe vouwen onder mijn ogen.
Ik kende iemand die een boven-en onderooglidcorrectie heeft laten doen en dat was heel mooi. Van jouw leeftijd.
Zelf heb ik nooit iets laten doen dus geen eigen ervaring.
.
beedifferent wijzigde dit bericht op 20-01-2026 21:45
99.63% gewijzigd
Ik heb zelf een bovenooglidcorrectie gehad maar ik weet dat Richard Groenendijk een onderooglidcorrectie heeft gehad.
Misschien heb je daar iets aan, voor en na foto's bekijken?
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
18-01-2026 23:03
Ik heb zelf een bovenooglidcorrectie gehad maar ik weet dat Richard Groenendijk een onderooglidcorrectie heeft gehad.
Gedaan bij Bergman Kliniek volgens Linda de Mol (gedroomd vannacht :hihi:)
Alles gaat voorbij
Joppie schreef:
18-01-2026 23:03
Gedaan, bedankt voor de tip! Ik vind het er wel mooi uitzien.
Ik wil niet er opeens heel anders uitzien, en dat zie ik bij hem ook niet.
Iamtheknees van youtube heeft het een jaar geleden laten doen en vorige week een video geplaatst over hoe het nu een jaar later is.
Itsnojoke schreef:
19-01-2026 07:40
Gedaan, bedankt voor de tip! Ik vind het er wel mooi uitzien.
Ik wil niet er opeens heel anders uitzien, en dat zie ik bij hem ook niet.
Ik twijfelde om het te melden, fijn dat ik heb kunnen helpen.
Alles gaat voorbij
Ik heb vorige zomer een boven- en onderooglidcorrectie gehad. Heb er jarenlang over getwijfeld, net als jij vond ik het super eng. Maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan en zou het zó opnieuw doen.

Ik had al heel lang best wel wat vetophoping onder mijn ogen. Erfelijk bepaald. Ik kreeg er ook opmerkingen over en begon last te krijgen van allergieën en dergelijke, waardoor de zwelling soms (vooral ‘s morgens) echt enorm was. Lastig en het maakte me onzeker, vooral als ik bijvoorbeeld ‘s morgens een vergadering had.

Ik ben dan op zoek gegaan naar een chirurg met goede reputatie die me alle nodige uitleg heeft gegeven, en dan heb ik nog een jaar getwijfeld. Vooral omdat ik oorspronkelijk enkel een onderooglidcorrectie wou laten doen, maar de chirurg aanraadde om ook meteen de bovenoogleden te doen. Dat zou volgens hem een evenwichtiger resultaat geven (ik had bovenaan inderdaad ook wel wat vetophoping). Dan toch de knoop doorgehakt.

De chirurg had gelijk. Ik ben er nog elke dag blij mee. Ik voel me zoveel frisser en zelfverzekerder! En minder moe.

De eerste week is afzien: vervelend, zwelling, pijn, jeuk, slecht slapen. Dan mogen de draadjes eruit en begint de genezing. Na zo’n zes weken voelde ik me terug min of meer normaal (geen zwelling of irritatie meer). Nu, een dik halfjaar later, zie je er bijna niets meer van (enkel als je goed kijkt een heel dun lijntje, maar dat gaat nog vervagen).

Succes!
Ik heb dit jaar of 8 geleden laten doen. Ging voor bovenlid correctie maar arts adviseerde ook onderlid.
Alleen omdat arts zo goed bekend stond, en ik toen het geld had, hen ik het laten doen.
Ik vond het herstel best moeizaam, geïrriteerde ogen etc. En duurde ook wel even.
Maar het resultaat is heel goed.
Dit is ook typisch iets, voor mij dan, wat je eenmalig doet.
Sowieso het enige dat ik heb gedaan en er komt niets meer bij. Het geeft gewoon een soort upgrade waardoor de rest prima kan verouderen. De basis is gewoon beter.
Het maakte mij namelijk voorheen ouder dan ik was, als ik de foto’s zie uit die tijd…ik zag er altijd zo ontzettend moe uit. Ik denk dat alleen bovenlid ook al een verbetering zou zijn geweest maar nu meer in balans.
Emmely schreef:
19-01-2026 12:17
Ik heb dit jaar of 8 geleden laten doen. Ging voor bovenlid correctie maar arts adviseerde ook onderlid.
Alleen omdat arts zo goed bekend stond, en ik toen het geld had, hen ik het laten doen.
Ik vond het herstel best moeizaam, geïrriteerde ogen etc. En duurde ook wel even.
Maar het resultaat is heel goed.
Dit is ook typisch iets, voor mij dan, wat je eenmalig doet.
Sowieso het enige dat ik heb gedaan en er komt niets meer bij. Het geeft gewoon een soort upgrade waardoor de rest prima kan verouderen. De basis is gewoon beter.
Het maakte mij namelijk voorheen ouder dan ik was, als ik de foto’s zie uit die tijd…ik zag er altijd zo ontzettend moe uit. Ik denk dat alleen bovenlid ook al een verbetering zou zijn geweest maar nu meer in balans.
Klopt, het herstel vraagt geduld. Ik ben twee weken na de operatie op vakantie vertrokken en ik moet toegeven dat ik daar niet ten volle van heb kunnen genieten (irritatie, ik kon mijn lenzen niet dragen enz.). Maar het was het dubbel en dik waard.

Nog een toevoeging: als je een goede chirurg hebt die de uitdrukking van jouw blik respecteert, verandert er niets aan je gezicht. Zowel mijn kinderen als mijn vrienden en familie zeggen me dat ik nog steeds mezelf ben, maar dan een beter ‘uitgeslapen’ versie zeg maar.
Mijn vader liet dit destijds al op zijn 37e doen. Die eeuwige dikke wallen onder zijn ogen was hij beu. Hij zag er daardoor ook altijd vermoeid uit en kreeg vaak opmerkingen als: "slecht geslapen? Feestje gehad?"
Zelf ben ik de 37 al ruimschoots gepasseerd maar ik zal dezelfde genen hebben en begin me ook wel steeds meer te storen aan die niet uitgeslapen, vermoeide oogopslag die die wallen me geven. Zelfs een laag make-up doet het hem niet meer. Ik lees dus graag mee.
Zag dat iemand zei dat Richard Groenendijk het bij Bergman heeft laten doen. Dit klopt niet. Het was bij blooming (Wouter van der pot, die heeft nu een eigen kliniek). Op zijn Instagram kun je eventueel ook voor en na foto’s zien. Moet je alleen wel even zoeken tussen alle andere voorbeeld foto’s van andere ingrepen ;-)
VGM1980 schreef:
19-01-2026 08:06
Iamtheknees van youtube heeft het een jaar geleden laten doen en vorige week een video geplaatst over hoe het nu een jaar later is.
Net gekeken. Dat was echt heel interessant en nuttig voor mij, hartstikke bedankt voor de tip.
Ik vind het erg mooi geworden bij haar. Niet onnatuurlijk. Niet gesleuteld. Maar toch ziet ze er niet precies hetzelfde uit. Ik denk dat voor specifiek je oogopslag een bovenooglidcorrectie meer 'verandering' geeft dan een onderooglidcorrectie.
Maar nu ik haar zo zie, voor en na, kan ik me best voorstellen dat ze mij ook het advies geven om boven ook te doen. Moeilijke vraag om alvast over na te denken. Als de onderkant mooi was, zou ik op dit moment in mijn leven beslist geen bovenooglidcorrectie overwegen. Maar ik wil wel ogen die in balans zijn. MIJN ogen dus. Ik vind mijn ogen eigenlijk het mooiste aan mezelf, dus ik ben niet op zoek naar een andere oogopslag.

Maar dat is allemaal op zaken vooruitlopend. We zien wel. Maar bedankt voor de nuttige kijktip!
SEV1989 schreef:
19-01-2026 13:02
Zag dat iemand zei dat Richard Groenendijk het bij Bergman heeft laten doen. Dit klopt niet. Het was bij blooming (Wouter van der pot, die heeft nu een eigen kliniek). Op zijn Instagram kun je eventueel ook voor en na foto’s zien. Moet je alleen wel even zoeken tussen alle andere voorbeeld foto’s van andere ingrepen ;-)
Dat was een droom hè :-D
Alles gaat voorbij
Itsnojoke schreef:
19-01-2026 14:44

Maar dat is allemaal op zaken vooruitlopend. We zien wel. Maar bedankt voor de nuttige kijktip!
graag gedaan
Ik heb een paar jaar geleden mijn boven oogleden laten liften bij Ooglift in Maarssen. Ben er echt zo blij mee.

Als je op hun website kijkt, doen ze nu ook onderoogleden dmv een laser, zonder snijden.
Ze beschrijven precies hoe de behandeling gaat.
Nog even een aanvulling:
Ze zitten nu in Blaricum, niet meer in Maarssen.
Is een onderlidcorrectie alleen wel genoeg, als het gaat om rimpeltjes onder het oog. Ik dacht dat het meer iets was ter verbetering van vetwallen.
Rimpeltjes onder de ogen is dan waarschijnlijk meer iets voor een laserbehandeling?
.
El4ra schreef:
20-01-2026 16:25
Is een onderlidcorrectie alleen wel genoeg, als het gaat om rimpeltjes onder het oog. Ik dacht dat het meer iets was ter verbetering van vetwallen.
Rimpeltjes onder de ogen is dan waarschijnlijk meer iets voor een laserbehandeling?
Misschien wel. Ik ga me in ieder geval op verschillende plaatsen eens laten informeren. Vetwallen heb ik niet. Ik sta open voor andere adviezen.
Ik denk erover om om Kliniek Veldhoven te bezoeken, en de Velthuis kliniek, ook in Veldhoven. Operaties worden in beide klinieken alleen door plastisch chirurgen uitgevoerd.
Ik ben toevallig vorige week bij de oogarts geweest om te vragen om een bovenooglid correctie want ze beginnen aardig te hangen. Helemaal nagekeken en het word in Mei/Juni gedaan. Via het ziekenfonds (Seguridad social) word het hier in Spanje 100% vergoed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven