Gezondheid alle pijlers

HELP!! Niet kunnen slapen

26-12-2012 04:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal gek van mezelf! Vanmorgen moest ik werken en om 7 uur op (heb meestal late diensten).. Ik ging braaf om 23 uur naar bed en heb tot 4 uur wakker gelegen. 3 uur geslapen dus, gewerkt en door naar m'n schoonouders ... Waar we nu slapen.... Lag er om 2 uur in en kan nu weer niet in slaap komen!! Heb werkelijk alles geprobeerd: eruit, ademhaling, schaapjes tellen, mediteren, voel me druk in m'n hoofd en achter m'n ogen en ben kapot... Het wordt later en later... Heeft er iemand tips??
Wat mij helpt de laatste tijd is fantaseren dat ik de 30miljoen euro win met de staatsloterij en bedank wat ik daar allemaal mee ga doen. Strand zon , huisje op de bahama's etc . Uiteindelijk val ik dan in slaap ...

Uiteindelijk word je weer wakker en was t allemaal 1 grote droom .. Maaaaar ik heb dan wel heerlijk geslapen
Wat vervelend! Je heb van dokter vogel slaappillen.. Die zijn top! Wil je niet aan de pillen helpen maar mij is verteld dat medicatie van dokter vogel niet veel kwaad kan
Warme melk met anijs?

Ik zit hier ook wakker, ben al vanaf vier uur wakker.... Ben zwanger en heb sinds een paar weken last van slapeloosheid. Gelukkig ben ik met verlof, ik hoef nu niet meer over mijn werk te piekeren en dat maakt dat ik beter terug n slaap kom. Maar net lag ik me toch weer te storen aan elke woeling en snurkje van mijn man... Dus maar even eruit gegaan om wat te lezen en een beker melk te drinken.
Hier hetzelfde probleem.. Kan absoluut niet in slaap komen. Ik heb mijn nek verrekt en in welke houding ik ook ga liggen.. Het doet zo een pijn! En ik ben nu ook nog bij mijn schoonvader aan het logeren zodat er niemand hoefde te bobben.. Was ik maar gewoon thuis.. Ik hoop dat jij toch snel in slaap zal vallen! Misschien kan jij een cursus mediteren gaan doen?! Helpt volgens mij perfect tegen slapeloosheid.
quote:Zespri79 schreef op 26 december 2012 @ 04:57:

Wat mij helpt de laatste tijd is fantaseren dat ik de 30miljoen euro win met de staatsloterij en bedank wat ik daar allemaal mee ga doen. Strand zon , huisje op de bahama's etc . Uiteindelijk val ik dan in slaap ...

Uiteindelijk word je weer wakker en was t allemaal 1 grote droom .. Maaaaar ik heb dan wel heerlijk geslapen

Sorry, maar die win ik!

OT: je draait wisseldiensten, TO? Dan zou melatonine en/of daglichtlampen je KUNNEN helpen. Maar eigenlijk moet je voor dit soort dingen niet naar een forum maar naar een HA (al zijn die moeilijk benaderbaar om kwart voor 5 's nachts tijdens de kerstdagen als je bij je schoonouders bent).
melatonine (of een antidepressivum met soortgelijke werking) en verder gewoon blijven liggen en aanvaarden. Dan krijgen je lichaam en geest tenminste nog een deel van de nachtrust mee.
it's a big club and you ain't in it
Hier nog een die last heeft van moeilijk in slaap komen, ik ga dan meestal liggen lezen en als ik uitgelezen ben en ik kan de slaap nog niet vatten dan bedenk ik me dat ik toch in ieder geval uitrust van het liggen...niet krampachtig gaan liggen denken dat je de niet in slaap kunt komen of bedenken dat je maar een paar uurtjes kan slapen als je wel in slaap valt. Dat is een garantie dat je dan helemaal niet meer slaapt.
Bedankt voor jullie reacties... Meestal slaap ik gewoon goed. Ik had nu 2 vroege diensten en daardoor denk ik helemaal van de leg. Zooo irritant. Ik heb vannacht idd maar geaccepteerd dat ik vandaag dus ook moe en brak zou zijn... Baal er van. Had zo'n zin in deze dagen... Heb het alsnog leuk en gezellig gehad, maar dus niet fit en sparkling en dat is jammer..

Maar goed, heb het overleefd... Lig weer heerlijk in mijn eigen bed. Morgen vrij, dus ik zet geen wekker.... Benieuwd hoe laat ik wakker word ;)

Die melantonine, dat is toch wat je zelf ook aanmaakt? En is dat homeopathisch of echt een medicijn?
Het is in Nederland in lage doses vrij verkrijgbaar en in hogere doses op recept. Het wordt veel gebruikt bij jetlags en wisseldiensten; zie verder de wiki.
fout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven