Gezondheid alle pijlers

Ervaring met fysiotherapeuten?

27-12-2012 21:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik heb een paar jaar geleden last gekregen van spit. Nu heb ik sinds een tijd weer enorm last van mijn onderrug, en het begint nu zelfs zo erg te worden dat ik soms me in bed nauwelijks meer kan omdraaien...

Ik was niet tevreden over mijn laatste fysio, en ik ben dus op zoek naar een goede aardige fysio die ervaring heeft met rugproblemen, het liefst in/in de buurt van Utrecht. Mocht het nou echt een goede zijn ben ik wel bereid er iets verder voor te rijden.
Wil je een goede fysio of een aardige?

Mijn ervaring is dat het bij behandeling vooral erg belangrijk is om je oefeningen goed bij te houden. Doe je dat niet, dan maakt het niet uit of de fysio goed of slecht is.
En kijk eens op www.zorgkaartnederland.nl

namen van verschillende zorgverleners waaronder fysiotherapeuten + klantervaringen.
Wat Splinter02 zegt; oefeningen die je van je fysio meekrijgt goed bijhouden, anders heb je er weinig aan. Ik loop vanaf Juni wekelijks bij een fysio (en dat zal voorlopig ook wel zo blijven), maar juist door de oefeningen die ze mij steeds meegeeft, voel ik steeds meer verlichting.
Oke, alvast bedankt voor jullie reacties! Ik zal die site even rustig bekijken
Heb uitstekende ervaringen met deze praktijk:

http://www.praktijk-wittevrouwen.nl/
Niet alleen oefeningen nu doen om de klachten te verminderen, maar waarschijnlijk kun je ook in alledaagse situaties je houding iets verbeteren, waardoor je minder vaak last krijgt van je rug.

Voor nu; vooral blijven bewegen, gewoon rustig aan om het soepel te houden! Succes!!
Tamminga, heeft verschillende vestigingen in Utrecht.

http://www.tammingafysiotherapie.nl/
Weet je zeker dat het weer spit is? Ik heb goede ervaringen met mijn fysiotherapeut, maar met mijn huidige klachten kan hij mij helaas niet helpen, moet toch echt geopereerd worden.
Ik zit zelf in het laatste jaar fysiotherapie en loop momenteel stage maar ik kan je wel wat tips geven. Blijf vooral in beweging, vaak hebben mensen de neiging om helemaal niet meer te bewegen want dat veroorzaakt pijn. En inderdaad zoals eerder gezegd, de oefeningen goed bijhouden. Spit is vaak gevolg van een verkeerde beweging/houding en overbelasting van de spieren dus ook als je er geen last meer van hebt, heeft het een meerwaarde om te trainen zodat het ook preventief werkt voor de toekomst.

Was je vorige fysio niet aardig of heeft de behandeling niet geholpen? Dat kun je ook aangeven bij een andere therapeut zodat ie een andere behandeling kan toepassen.
Nou ik beweeg wel genoeg, en rustig aandoen is met mijn werk helaas niet echt te doen. Ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep.

Ik heb wel deze week een nieuw matras aangeschaft en ik merk dat dat al een deel helpt.

Als sport zwem ik, en ik merk dat het wel verbetert is sinds dien. Maar 1 periode per 3 jaar ofzo heb ik toch weer zon periode....

En nee het is dit keer geen spit volgens mij. Vorige keer wel (kon me tijdens een weekendje weg ineens helemaal niet meer bewegen)
Juist als je veel moet tillen is het heel belangrijk dat je je rugspieren sterk traint. Ik had een fysio die bij de sportschool was aangesloten, en kreeg naast thuis-oefeningen ook een schema om daar te trainen.
quote:0lautje0 schreef op 27 december 2012 @ 21:39:

Hai allemaal,

Ik heb een paar jaar geleden last gekregen van spit. Nu heb ik sinds een tijd weer enorm last van mijn onderrug, en het begint nu zelfs zo erg te worden dat ik soms me in bed nauwelijks meer kan omdraaien...

Ik was niet tevreden over mijn laatste fysio, en ik ben dus op zoek naar een goede aardige fysio die ervaring heeft met rugproblemen, het liefst in/in de buurt van Utrecht. Mocht het nou echt een goede zijn ben ik wel bereid er iets verder voor te rijden.

Hallo 0lautje0,

Ik lees je vraag, ik heb met mijn collega's zorgadviseur een eigen topic hier bij het onderdeel 'gezondheid'.

Ik geef je een aantal praktijken in Utrecht die ook van ons een TopZorg keurmerk hebben gekregen. Een TopZorgkeurmerk wordt gegeven als een praktijk voldoet aan de eisen van fysiotherapeuten en patiëntenverenigingen.

Zoals ModuleX al aangaf: fysiotherapiepraktijk Tamminga, is een divisie van www.medicort.nl Zij hebben met de meeste zorgverzekeraars contracten.

Andere opties:

www.fysiotherapieweerdsingel.nl Zij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.

www.adphys.nl

www.orthofysix.nl

www.fysius.nl Zij geven ook gratis rugadvies en op hun site staan de namen van (heel veel) zorgverzekeraars waar zij een contract mee hebben.

Ik hoop dat je van je klachten afkomt en wens je veel succes!

Groetjes van José.
Heb je een vraag maar stel je deze liever niet op het forum? Mail dan naar onlinezorgadviseur@menzis.nl
Oh dankjewel José! Ik zal even bekijken bij welke ik kan komen.
Met spit moet je vooral blijven bewegen soepel houden en als je klachten over zijn gaan trainen je buikspieren en je rug en benen om je core sterker te maken om te voorkomen dat je deze klachten weer terug krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven