Gezondheid alle pijlers

Bultjes in mijn neus!

28-12-2012 18:51 15 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb al een aantal weken last van mijn neus.

Beide neusgaten zitten verstopt en met gebruik van neuspray gaat dit beter, maar lost helaas niets op.

Ik heb net in mijn neus gekeken (sorry, heeeeel vies) en ik heb aan beide kanten twee bultjes..

Het sluit bijna volledig mijn neus af.

Zouden dit poliepen kunnen zijn?

En zo ja, wat kan ik eraan doen?!
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij het niet kunnen zien heeft het niet zoveel zin om erover te gaan speculeren wat het zou kunnen zijn.

Ik denk dat je het beste even naar de huisarts kunt gaan maandag.
naar de dokter gaan
Ja dat kan, maar het kunnen ook overgevoeligheidsbultjes zijn van de neusspray, even langs de dokter gaan dan weet je het zeker.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Volgens mij is langere tijd (ik meen > 10 dagen) neusspray gebruiken erg slecht, het kan blijvende schade aan je reukvermogen toebrengen.

Verder kijk ik in mijn glazen bol en zie daar ..... een huisarts!
Misschien gewoon je neusamandelen?
Huisarts
Misschien heb je ook gewoon je neusschelpen gezien? Die kunnen zwellen als de neusspray uitgewerkt raakt (en zo ga je weer sprayen en zie daar de verslaving). Niet meer sprayen en als je verstopte neus aanhoudt even langs de huisarts.
quote:madamemicmac schreef op 28 december 2012 @ 19:17:

Misschien gewoon je neusamandelen?

Die zitten toch heel veel verder naar achteren. Wel knap hoor, als je langs al je neusschelpen die in zicht krijgt!

Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...
quote:Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...Na een jaren lange verslaving aan neusspray te hebben gehad kan ik dat ook niet.
quote:tof schreef op 28 december 2012 @ 20:04:

[...]

Die zitten toch heel veel verder naar achteren. Wel knap hoor, als je langs al je neusschelpen die in zicht krijgt!

Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...

Je neusamandelen zitten toch niet in je hersenen?

Trouwens ik spray al heeeeeeel lang maar er smelt niets weg hoor. Het is geen coke.
Mijn oudste zus had dat ook. Nú ben ik de oudste........
quote:groenoogje1962 schreef op 28 december 2012 @ 20:33:

Mijn oudste zus had dat ook. Nú ben ik de oudste........
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... denoid.png

Dat is ver genoeg naar achteren om niet zomaar zicht op te hebben. Door alle structuren die ervoor zitten in je neusholte, valt er niet eens direct licht op volgens mij. Als een KNO-arts de neusamandelen wil zien, kijkt hij niet door de neusopeningen, maar via de mondholte met een scoop waarmee hij net om een bochtje kan kijken.
Tijd voor een nieuw neusschotje lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven