Bultjes in mijn neus!

vrijdag 28 december 2012 om 18:51
Hoi allemaal,
Ik heb al een aantal weken last van mijn neus.
Beide neusgaten zitten verstopt en met gebruik van neuspray gaat dit beter, maar lost helaas niets op.
Ik heb net in mijn neus gekeken (sorry, heeeeel vies) en ik heb aan beide kanten twee bultjes..
Het sluit bijna volledig mijn neus af.
Zouden dit poliepen kunnen zijn?
En zo ja, wat kan ik eraan doen?!
Ik heb al een aantal weken last van mijn neus.
Beide neusgaten zitten verstopt en met gebruik van neuspray gaat dit beter, maar lost helaas niets op.
Ik heb net in mijn neus gekeken (sorry, heeeeel vies) en ik heb aan beide kanten twee bultjes..
Het sluit bijna volledig mijn neus af.
Zouden dit poliepen kunnen zijn?
En zo ja, wat kan ik eraan doen?!

vrijdag 28 december 2012 om 20:04
quote:madamemicmac schreef op 28 december 2012 @ 19:17:
Misschien gewoon je neusamandelen?
Die zitten toch heel veel verder naar achteren. Wel knap hoor, als je langs al je neusschelpen die in zicht krijgt!
Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...
Misschien gewoon je neusamandelen?
Die zitten toch heel veel verder naar achteren. Wel knap hoor, als je langs al je neusschelpen die in zicht krijgt!
Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...
vrijdag 28 december 2012 om 20:24
quote:Misschien als je heeeeeeeel lang een hele hoge dosis neusspray gebruikt hebt en je neusschelpen helemaal weggesmolten zijn en je neusholte 1 grote open holte geworden is, dat je dan zover naar binnen kunt kijken...Na een jaren lange verslaving aan neusspray te hebben gehad kan ik dat ook niet.
vrijdag 28 december 2012 om 20:27
quote:tof schreef op 28 december 2012 @ 20:04:
[...]
Je neusamandelen zitten toch niet in je hersenen?
Trouwens ik spray al heeeeeeel lang maar er smelt niets weg hoor. Het is geen coke.
[...]
Je neusamandelen zitten toch niet in je hersenen?
Trouwens ik spray al heeeeeeel lang maar er smelt niets weg hoor. Het is geen coke.
vrijdag 28 december 2012 om 20:54
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... denoid.png
Dat is ver genoeg naar achteren om niet zomaar zicht op te hebben. Door alle structuren die ervoor zitten in je neusholte, valt er niet eens direct licht op volgens mij. Als een KNO-arts de neusamandelen wil zien, kijkt hij niet door de neusopeningen, maar via de mondholte met een scoop waarmee hij net om een bochtje kan kijken.
Dat is ver genoeg naar achteren om niet zomaar zicht op te hebben. Door alle structuren die ervoor zitten in je neusholte, valt er niet eens direct licht op volgens mij. Als een KNO-arts de neusamandelen wil zien, kijkt hij niet door de neusopeningen, maar via de mondholte met een scoop waarmee hij net om een bochtje kan kijken.