Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
Ja dat inbrengen, ging hier met een deken om de armen en benen gewikkeld, een soort dwangbuis dus. Grote paniek natuurlijk, ik was net bevallen dus dubbel emotioneel (en natuurlijk een toeschietreflex )

Wij wonen in omg Utrecht dus Wkz, operatie is gedaan door de prof kinderurologie, nu is ze onder behandeling van de (enige dacht ik) vrouwelijke kindernefroloog daar. Nefroloog vind ik heel goed, ook in de communicatie met ons.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alsnog bij de HAP beland dus.

Klinkt niet fijn allemaal TO. Hopelijk doet de AB z'n werk en komen jullie gauw weer aan slapen toe.
Ik hoop ook op een goede uitslag van de scan, een nier operatie is best heftig! Is het een renogram of een dmsa (?) scan?
quote:nu is ze onder behandeling van de (enige dacht ik) vrouwelijke kindernefroloog daar. Nefroloog vind ik heel goed, ook in de communicatie met ons.

Dat is fijn. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik val om van de slaap.

Cher, sterkte vannacht. Welterusten allemaal.
quote:tatlitatli, 3 minuten geleden

Ik hoop ook op een goede uitslag van de scan, een nier operatie is best heftig! Is het een renogram of een dmsa (?) scan?Dat weet ik niet, ik weet de benaming niet. Met contrast vloeistof iig. En dan in een soort pakking, opgerold ligt ze dan. Vorige keer iig.
Trusten!

Cher, sterkte en hopelijk een goede nacht voor jullie en vooral voor jullie kleine man.
Hier ook een kind met nierproblemen en slechte ervaringen met huisartsenpost. Wij mogen nu dan ook zonder tussenkomst van HAP door naar SEH. 1 keer geluk gehad bij HAP, toen dachten ze eerst aan een blaasontsteking, toen een blinde darmontsteking dus toen door naar SEH en bleek nierbekken ontsteking te zijn, een verschrompelde linker nier met daarin een flink abces. Ik was dus blij dat ze dachten aan een blinde darmontsteking, zodat ze doorstuurden, want ik vind het altijd net lijken of ze het zelf moeten betalen ofzo als ze je doorsturen, ze doen er zo moeilijk over! Mijn dochter heeft toen 2 weken aan een AB en vocht infuus gelegen en staat nu de rest van haar leven onder controle in VU en eigen ziekenhuis.

TO ik hoop dat je zoontje aan de beterende hand is inmiddels, sterkte ermee!
We moeten straks terugbellen, want man bedacht zich dat ons helemaal niet verteld is hoe lang die kuur duurt. Er staat alleen op het flesje: kuur afmaken.

Best een blunder, ik neem niet aan dat de volledige inhoud opgemaakt moet worden.
AB moet je altijd helemaal opmaken Cher, maar bel nog maar even voor de zekerheid.
Cher, mijn dochter heeft vorige week een amoxicilline kuur gehad en zij moest het hele flesje opmaken. Ze kreeg drie keer per dag 1 ml, het flesje was 20 ml.
Hoe ging de nacht?
Wat jammer dat ze zijn urine niet hebben onderzocht, Cher. Want als het blaasontsteking blijkt te zijn moet je zoon sowieso (protocol) naar de kinderarts. Voor een echo van de nieren en een röntgenfoto. Dochter heeft dat ook gehad. Nu weet je dat dus niet.

Dochter kreeg bij UWI ook Augmentin trouwens. Amoxi/clavulaanzuur.
Cher, inderdaad het hele flesje opmaken hoor!
Meestal duurt een kuur bij kinderen 7-10 dagen. Ik zou wel even bellen, omdat je soms ook wel eens wat vloeistof verliest door morsen. Je moet dan bellen voor extra AB omdat de kuur afgemaakt hoort te worden.

Niet alleen op het flesje afgaan dus.
Het flesje heeft een inhoud van 100ml, hij krijgt 4ml per keer. We bellen straks wel even, ook voor de misselijkheid die vannacht opkwam.

Bah, akelig om je kind zo te zien hoor.
Heel naar inderdaad Cher, maar het komt vast goed joh, vaak reageren ze hartstikke snel op de A/B. Is de koorts wel weg inmiddels?
Nee, koorts schommelt nog rond de 39.

Volgens de assistente duurt de kuur 7 dagen, flesje hoeft niet op. Misselijkheid kan aan de kuur liggen, even aankijken dus.
Sterkte! Hopelijk knapt hij snel op nu.
Hoe is t met hem, Cher?
Hij ligt in het ziekenhuis, ben net terug.
quote:Cher78 schreef op 31 december 2012 @ 00:28:

Hij ligt in het ziekenhuis, ben net terug.Och nee toch. Uitgedroogd?
Het ging vandaag dus nog slechter, maar 30ml drinken naar binnen gewerkt met een spuitje.

Ik heb rond 19 uur weer gebeld en gezegd dat er nu actie ondernomen moest worden.

Uiteindelijk gezien door een huisarts, die schrok zich rot en verwees direct door naar de SEH, kinderarts.

Conclusie: ondervoed en gedehydrateerd (hoop dat ik het goed schrijf). Hij is opgenomen en een sonde is ingebracht, hij bleef er kalm onder. Te weinig fut om te protesteren denk ik. Nu eerst ors zijn maagje in, dan sondevoeding, morgen aanvullend onderzoek.

Ik ben thuis met de baby, oudste is bij opa en oma. Ben klaarwakker van de stress, hopelijk kan ik straks wat slapen. Heb wel de rozijnen in de week gezet. Als het niet lukt, ga ik maar oliebollen bakken vannacht.
He BALEN! Wat rot nou zeg. Jij thuis en je man daar?
Ja. Ik geef nog borstvoeding, dus ben thuis bij de baby.
Wat een vervelende situatie zeg! Goed dat je er zo mee bent omgegaan! Doorpakken. Een moeder kent haar eigen kind als geen ander. Gelukkig dat ze deze keer direct tot handelen zijn overgegaan.

Is je man nog in het ziekenhuis?

Hopelijk komt er niets raars uit de aanvullende onderzoeken.

Kan me voorstellen dat je erg gestrest bent, je schrikt er toch van als je kind opgenomen moet worden. En als je die stress in de oliebollen kan stoppen, prima.

Probeer in ieder geval een beetje uit te rusten, je hebt je energie wel nodig de komende dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven