Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
Mosterdvraag. Hij is dus nog daar.
Ja, hij blijft slapen gelukkig.

Ik ga dat zo ook proberen, het zijn zware dagen geweest. Ben blij dat ik (voor mijn gevoel dan) brutaal geweest ben, anders had ik morgen wellicht echt een doodziek kind gehad.
Je moet je helemaal niet brutaal hoeven voelen hoor.

Je kind is ziek en is opgenomen, je hebt meer dan het recht gehad om wederom te bellen.

De huisarts schrikt er ook niet voor niets van.

Welterusten, pak je rust.
Dank je.
Jeetje......arm mannetje.......

Lees en leef al een paar dagen met jullie mee.

Wil je nu graag heel veel sterkte en beterschap voor je mannetje wensen.

Hopelijk slaat de behandeling snel aan en heb je hem weer vlug thuis.

Ach Cher toch

Goed gedaan van je!

Heel veel beterschap voor je mannetje.
Och arm mannetje.

Weet je al hoe de nacht is gegaan? Ga je zo aflossen? Heel goed dat je op je strepen bent gaan staan. Heeft hij ook een infuus of alleen en sonde?

De nacht ging heel onrustig, elk uur werd het apparaat gecontroleerd. Mijn man heeft niet geslapen.

Ik wacht tot de baby wakker is en dan ga ik aflossen. Rond 10 uur komt de zaalarts ronde lopen, dan horen we wat ze van plan zijn verder.

Oud en nieuw vieren we dus niet met een feestje. Hopelijk wel samen op de bank.
Er is geen infuus aangekoppeld, ze wilden het eerst met sonde proberen omdat ze op die manier ook vocht kunnen toedienen.
Dat hoop ik ook voor jullie. Maar vestig er niet teveel hoop op, anders is de teleurstelling zo gigantisch. Heb jij nog wel wat kunnen slapen? Of alleen maar liggen malen?

Ikzelf heb inmiddels alle feestdagen wel een keer in t ziekenhuis doorgebracht. (Ouders, ikzelf, dochter)

Het verplegend personeel is heel begripvol altijd.
Ja, heb tussen de nachtvoedingen door wel wat geslapen.

De baby is inmiddels wakker. Ik ga voeden en daarna de auto in.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Sterkte Cher.
Ach arm manneke! Heel veel sterkte, vorig jaar zaten wij in precies hetzelfde schuitje, wat een rottijd was dat! Hopelijk knapt je zoontje snel op en mogen ze naar huis komen, voor je man is het ook ellendig, slapen zal wel niet lukken...
if we all light up, we can scare away the dark...
Ach arm mannetje! Heel veel sterkte.
quote:Conclusie: ondervoed en gedehydrateerd (hoop dat ik het goed schrijf). Hij is opgenomen en een sonde is ingebracht, hij bleef er kalm onder. Te weinig fut om te protesteren denk ik. Nu eerst ors zijn maagje in, dan sondevoeding, morgen aanvullend onderzoek.

Och och... Niet zo mooi. Hebben ze je gewoon thuis hiermee laten zitten? Ik lees even terug.

In ieder geval krijgt hij nu hopelijk de juiste zorg!

Sterkte!
Zie je dat dat dus heel snel gaat bij een kind.

Er was hier eerder een forumster die riep dat het allemaal wel mee viel en de dokter die niet ingreep ook blindelings zou volgen...

Zo zie je maar...
Ooh! Hier schrik ik toch van hoor, getver. Hopelijk dat ie heeeel snel opknapt, wat een rottijd voor jullie zeg.

Hopelijk kunnen jullie deze ellende snel afsluiten en gaat hij gezond en fit het nieuwe jaar in
Hé bah, ik schrik er ook van! Hopelijk gaat het nu al wat beter en zijn jullie misschien zelfs al thuis. Gescheiden zijn van je man en je kindjes is nooit fijn maar met de feestdagen al helemaal niet.

Ik hoop dat HelgaV hier nog mee leest. Als dat zo is: Een volgende keer via een forum nooit meer iemand adviseren om níet naar een dokter te gaan. Je weet maar nooit...
Goed punt Kaetje.
Het is gedehydreerd, of gewoon uitgedroogd.

Wat vervelend, sterkte met je zoon.
Hoe is het, Cher?
Hai Cher, hoe is t met het kereltje? En met jou?
Hoi Cher, vervelend dat je zoon toch is opgenomen. Waarschijnlijk kan hij daar wel sneller opknappen dan thuis, maar toch vervelend.

En heel goed dat je op je strepen bent gaan staan bij de huisartsenpost!

Verder: ik heb al eerder gepost dat ik vind dat je HAP niet heel adequaat heeft gehandeld. Niet jou serieus nemen, geen hoeveelheden drinken doorgeven en geen termijnen bij antibiotica noemen. Daarbij hebben ze in mijn eigen slecht gereageerd op jouw telefoontjes (je werd een soort afgewimpeld) en is de urine niet op kweek gezet terwijl er wel een blaasontsteking werd vermoed.

Als je straks weer wat energie hebt, kun je dit terugkoppelen aan de HAP. Het hoeft niet direct als klacht, maar geef het aan zodat zij er van kunnen leren.

Voor nu: veel gezondheid gewenst voor 2013 en hopelijk knapt je ventje snel op.
marijemarije wijzigde dit bericht op 01-01-2013 20:28
Reden: Enorme typefout
% gewijzigd
Goede opmerking!

Cher, hopelijk gaat het alweer wat beter.
Hij is nog steeds niet thuis helaas. Het zou best nog even kunnen duren. Hij drinkt en eet nog steeds niet en krijgt volledige sondevoeding.

Ik ben heen en weer aan het racen tussen ziekenhuis en oppas om de baby te voeden en oudste zelf in te stoppen. Had dus geen tijd om hier te schrijven. Ik lig nu in bed, kan niet slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven