Gezondheid alle pijlers

Last van buik door fiets stuur in buik.

30-12-2012 22:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.

Ik ben gisteren van de fiets gevallen en toen is mijn fiets stuur heel hard in mijn buik gekomen.

Nu heb ik geen zere buik of misselijk of iets in die richting.

Maar wel is het pijnlijk om aan te raken en is het gedeelte waar het stuur tegen gevallen is hard.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het gevaarlijk is?

Alvast bedankt in ieder geval :D

Gr
Ehm, gewoon beurs? Als je op je knie valt, doet ie ook pijn.

Als je het niet vertrouwd, ga je naar je huisarts.
Blauwe plek?

Maar eh, ik heb er geen verstand van, dus eigenlijk mag ik niet meedoen.
Ik zou heel snel naar de dokter gaan als ik jou was! Ik wil je absoluut niet bang maken, maar het is wel verstandig om er zo snel mogelijk te laten kijken! Beter voor niets naar de dokter, dan te laat! Sterkte ermee!!!
Sterker nog, bel nu de huisartsenpost even voor advies. Beter nu actie ondernemen dan op andere problemen wachten.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Paniekzaaien bosjebloemen?

Maar wat de rest zegt: beurse buik? Als je erge klachten hebt en twijfelt kun je natuurlijk de HAP bellen voor advies of je eigen ha morgen.
Waarschijnlijk niets aan de hand maar als het zeer doen niet minder wordt zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Huh, waar is de brand?
Geen paniek hoor, maar als je een stuur in je buik krijgt, en er last van hebt, etc! is er een kans aanwezig dat er wel wat aan de hand is, dus zoals ik al eerder zei, je kunt beter voor niets naar de dokter gaan dan achteraf! Ik zeg niet dat er wat is, maar als je, je er niet prettig bij voelt :)! Uiteindelijk is de keuze aan deze persoon zelf, hier word alleen advies gegeven, hierbij dus mijn advies.
Is moeilijk te zeggen, het kan "gewoon" gekneusd zijn, maar er kan ook best inwendig letsel zijn. Dat is vanachter de computer niet te zeggen. Dus als je het niet vertrouwd dan kan je beter even naar de dokter gaan.
Quote uit de OP:nu heb ik geen zere buik of misselijk of iets in die richting
En het ongeluk is al gisteren gebeurd.
bedankt voor de reacties, ik ga zo lekker slapen en als het morgen nog steeds zo hard is en pijn doet ga ik even langs de huisarts!
Bij twijfel de huisarts bellen, maar ik vraag me af waarom TO dat gisteren niet gedaan heeft. Bovendien heeft ze geen buikpijn, is niet misselijk of duizelig.
Ga ermee naar een arts en wacht niet te lang. Bel in ieder geval nu de Huisartsenpost om te overleggen.
Zo snel mogelijk? De HAP bellen? Welnee, doe niet zo paniekerig zeg. TO is gisteren gevallen, ze heeft geen buikpijn of misselijkheid oid, maar als ze de plek aanraakt doet ie pijn. Als ze iets vitaals geraakt had, dan had TO zich nu wel anders gevoeld hoor.

Ook op je buik kun je een blauwe plek krijgen.
Dat je last van je huid/ spieren hebt is heel normaal. Je kan niet hard vallen zonder pijn
Eens met Meds.

Heb dit zelf een keer of 5 gedaan in mijn leven, klachten komen me bekend voor. Maar zie eerder genoemde disclaimer.
Wat boeiend dat jullie van een dergelijke kwetsing die dodelijk kan zijn als er wèl iets geraakt is, ja ook nog na twee dagen, durven te zeggen dat het niets is. Ik zou die gok niet willen wagen vanachter mijn computer. Bellen met de Huisartsenpost kost niets en de uitkomst is een stuk betrouwbaarder dan het viva-forum.
Tuurlijk natonco, je hebt gelijk, er kan van alles aan de hand zijn.

Maar als je hard valt op je buik doet het daarna gewoon pijn. Ik zou persoonlijk dus niet naar de huisarts gaan, maar geen idee of dat een goed advies is..
Ze is niet duizelig, heeft geen pijn, is niet onwel maar heeft beurse pijn. Waarschijnlijk zijn haar buikspieren wat verkrampt. Mocht ze misselijk etc worden kan ze altijd nog de HAP bellen.
Nou nou sommigen kunnen wel paniek zaaien zeg.

Klinkt als een flinke blauwe plek.

Tuurlijk kan er echt iets erg zijn, maar ( in de meeste gevallen) zou to dan ook misselijk zijn/overgeven/duizelig. En dan was het nu al echt heel erg geweest aangezien het vallen al even geleden was.

Dit is niet aan de orde dus ik zie geen reden tot paniek. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd de HAP bellen, maar ik denk dat die hetzelfde gaan zeggen als de meesten hier.

Ben zelf ook wel een paar keer gevallen of krijg door een domme beweging het stuur in mijn buik. Doet heel veel pijn maar meestal blijft het bij een blauwe plek.
Ik zou morgen ochtend even naar de huusarts bellen voor advies / afspraak. Zekere voor t onzekere
Been there, done that, got the T-shirt.
Inderdaad beurs. Logisch hé, als je op je knie valt doet dat ook zeer.

Als je er over een aantal dagen nog last van hebt zou ik wel even na de huisarts gaan, heb weleens gehoord dat iemand een inwendige darmbloeding had, door zoiets.

Wil niet zeggen dat jij dat nu hebt hoor, maar als je andere klachten krijgt als dit (Bloed bij ontlasting, koorts, kleurverandering of vormverandering bij buik!) alarmeer dan wel je huisarts of de dokterspost.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Kan een inwendige kwetsuur zijn zoals een hematoom als iets hard tegen je buik is aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven