Hond heeft hap van koek met chocolade gehad
maandag 31 december 2012 om 16:54
Paniek!! Ik zit hier in de middle of nowhere en de Cavalier van mijn zus heeft zo een hap van mijn dubbele choco chip koek genomen met stukjes witte chocolade.
Dit zit er in qua chocolade:
16% witte chocolade stukjes (met cacaoboter)
2% magere cacaopoeder
Hoe schadelijk is dat? En waar moet ik eventueel op letten bij de hond?
Dit zit er in qua chocolade:
16% witte chocolade stukjes (met cacaoboter)
2% magere cacaopoeder
Hoe schadelijk is dat? En waar moet ik eventueel op letten bij de hond?
maandag 31 december 2012 om 17:37
De hond van mijn vriendin heef laatst, een hele schaal met kersenbonbons opgegeten.
Ze stonden op tafel, met die rooie papiertjes er om heen.
Toen we thuiskwamen, vonden we keurig netjes alle papiertjes leeg.
20 of zo.
Is niks achter weggekomen.
Ze stonden op tafel, met die rooie papiertjes er om heen.
Toen we thuiskwamen, vonden we keurig netjes alle papiertjes leeg.
20 of zo.
Is niks achter weggekomen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 31 december 2012 om 18:26
quote:Registreerjenu schreef op 31 december 2012 @ 17:33:
Heb je het enige echte goede advies al opgevolgd? De DA gebeld? En wat zei hij/zij?
Geen zout doen.De D.A. kreeg ik niet aan de telefoon, wel de receptioniste en die 'dacht' dat het geen kwaad kon. Dat kwam me wat te onzeker over en toen opende ik dit topic hier.
Heb je het enige echte goede advies al opgevolgd? De DA gebeld? En wat zei hij/zij?
Geen zout doen.De D.A. kreeg ik niet aan de telefoon, wel de receptioniste en die 'dacht' dat het geen kwaad kon. Dat kwam me wat te onzeker over en toen opende ik dit topic hier.
maandag 31 december 2012 om 18:29
Mijn konijn eet M&M's, kaasvlinders, chips, eierkoeken en paprikachips en is al zes jaar niet ziek geweest.
Dus ik zou me niet zo druk maken.
Maar goed, ik maak me in de regel nergens druk om. Alleen of ik vanavond wel dicht genoeg bij de champagnefles zit.
Dus ik zou me niet zo druk maken.
Maar goed, ik maak me in de regel nergens druk om. Alleen of ik vanavond wel dicht genoeg bij de champagnefles zit.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 31 december 2012 om 19:02
maandag 31 december 2012 om 19:41
quote:fiddeldee schreef op 31 december 2012 @ 19:04:
Zoals gezegd moet je een hond echt heel wat geven wil het giftig zijn.Maar waarom zou je dat in godsnaam doen?? Chocoladevla aan een hond geven???
Zoals gezegd moet je een hond echt heel wat geven wil het giftig zijn.Maar waarom zou je dat in godsnaam doen?? Chocoladevla aan een hond geven???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 1 januari 2013 om 01:04
Kan geen kwaad, zoals gezegd. Hier meerdere honden die veel grotere hoeveelheden (denk aan halve dozen bonbons) binnen hebben gekregen zinder daar ooit last van te hebben. Waren allemaal geen grote honden, zo 15 tot 20 kg. Het kan idd pas vanaf flinke hoeveelheden giftig zijn.
Wel suf trouwens dat de assistente zo vaag was, kan me voorstellen dat je dan het gevoel hebt niet veel wijzer te zijn na zo'n telefoontje.
Maar je kan rustig gaan slapen vannacht, er is niks aan de hand!
Wel suf trouwens dat de assistente zo vaag was, kan me voorstellen dat je dan het gevoel hebt niet veel wijzer te zijn na zo'n telefoontje.
Maar je kan rustig gaan slapen vannacht, er is niks aan de hand!
dinsdag 1 januari 2013 om 14:13
quote:fiddeldee schreef op 31 december 2012 @ 22:08:
Ik denk niet dat mijn ouders het wisten....hebben we het ook over dertig jaar geleden. En waarom chocovla? Vond ze lekker. Ze schoof haar bakje naar de koelkast voor vla. Je doet net of we dierenbeulen zijn....Nou die van ons kreeg ook altijd chocoladevla,hij heeft er nooit wat van opgelopen
Ik denk niet dat mijn ouders het wisten....hebben we het ook over dertig jaar geleden. En waarom chocovla? Vond ze lekker. Ze schoof haar bakje naar de koelkast voor vla. Je doet net of we dierenbeulen zijn....Nou die van ons kreeg ook altijd chocoladevla,hij heeft er nooit wat van opgelopen
dinsdag 1 januari 2013 om 14:22
Chocolade is niet goed voor een hond...
lees maar op deze link;
http://www.mcvoordieren.nl/images/downl ... colade.pdf
scheelt wel wat per hond ras maar goed is het nooit.
lees maar op deze link;
http://www.mcvoordieren.nl/images/downl ... colade.pdf
scheelt wel wat per hond ras maar goed is het nooit.