wondermiddel tegen wratten
dinsdag 1 januari 2013 om 18:48
Mijn dochter heeft een wrat op haar vinger, wrat heeft een doorsnede van ongeveer 1 cm en is best hoog.
De huisarts wil dit niet behandelen omdat de wrat vroeg of laat vanzelf weggaat.
Intussen is de wrat al diverse keren met wartner door mij zelf aan gestipt en heb ik een maand formule W gebruikt, helaas zonder resultaat.
Wie weet er een wondermiddel? En graag ook een uit eigen ervaring.
Paardebloem sap hebben we van de zomer al eens geprobeerd, net als de schil van tuinbonen maar helaas zonder resultaat.
Ochtendurine heb ik zelf weleens geprobeerd bij een voetwrat maar hielp ook niet dus dat heb ik ook niet meer geprobeerd bij mijn dochter.
De huisarts wil dit niet behandelen omdat de wrat vroeg of laat vanzelf weggaat.
Intussen is de wrat al diverse keren met wartner door mij zelf aan gestipt en heb ik een maand formule W gebruikt, helaas zonder resultaat.
Wie weet er een wondermiddel? En graag ook een uit eigen ervaring.
Paardebloem sap hebben we van de zomer al eens geprobeerd, net als de schil van tuinbonen maar helaas zonder resultaat.
Ochtendurine heb ik zelf weleens geprobeerd bij een voetwrat maar hielp ook niet dus dat heb ik ook niet meer geprobeerd bij mijn dochter.

dinsdag 1 januari 2013 om 20:26
Beetje ranzig maar het werkt wel: eroverheen plassen. Of de ochtendurine opvangen en met een wattenstaafje meermaaldaags de wrat aantippen.
Het is ook goed om 's ochtends onder de douche te plassen, tegen wratjes op je voeten (en het is goed voor het milieu, want je hoeft 365 x per jaar minder je wc door te trekken).
Het is ook goed om 's ochtends onder de douche te plassen, tegen wratjes op je voeten (en het is goed voor het milieu, want je hoeft 365 x per jaar minder je wc door te trekken).

dinsdag 1 januari 2013 om 20:41
Ik had vroeger veel wratten op mijn vinger. Ik heb er toen een aantal keren met de binnenkant van de schil van een tuinboon overheen gesmeerd. Werkte bij mij goed en waren zo weg. Bij mijn vriend werkte dit echter niet, maar kan geen kwaad eens te proberen. Moet je alleen wel nog even wachten voordat er tuinonen zijn. Maar mochten de wratten tegen die tijd nog niet weg zijn...
dinsdag 1 januari 2013 om 21:04
quote:kiki198032 schreef op 01 januari 2013 @ 20:00:
@wished, onze huisarts zegt niet eens stikstof te hebben in zijn praktijk.
Vroeger had je altijd wrattenspreekuur maar dat schijnt niet meer bij iedere praktijk te bestaan.
De huisarts heeft wel gezegd dat wartner het meest effectief is maar helaas hier werkt het niet.
Geen stikstof in zijn praktijk?
Dan zou ik echt een andere huisarts gaan zoeken, dat slaat toch nergens op? Een huisarts die geen wratten kan bestrijden? Vind ik echt héel vreemd!
En wartner is inderdaad een prima middel voor sommige mensen maar als je het terugkerend hebt, dan is het wratten-virus te hardnekkend.
Het is héel vies wat ik nu zeg maar er schijnt iets echt te helpen; Mijn tante die heeft een keer bij mijn nichtje, een vies maandverbandje om haar voet gebonden, wratten waren weg, en zijn noooit meer teruggekomen! Terwijl ze alles al geprobeerd hadden, ( behandelingen, spulletjes, alles!) Wel vies, maar als dat helpt, tja.
@wished, onze huisarts zegt niet eens stikstof te hebben in zijn praktijk.
Vroeger had je altijd wrattenspreekuur maar dat schijnt niet meer bij iedere praktijk te bestaan.
De huisarts heeft wel gezegd dat wartner het meest effectief is maar helaas hier werkt het niet.
Geen stikstof in zijn praktijk?
Dan zou ik echt een andere huisarts gaan zoeken, dat slaat toch nergens op? Een huisarts die geen wratten kan bestrijden? Vind ik echt héel vreemd!
En wartner is inderdaad een prima middel voor sommige mensen maar als je het terugkerend hebt, dan is het wratten-virus te hardnekkend.
Het is héel vies wat ik nu zeg maar er schijnt iets echt te helpen; Mijn tante die heeft een keer bij mijn nichtje, een vies maandverbandje om haar voet gebonden, wratten waren weg, en zijn noooit meer teruggekomen! Terwijl ze alles al geprobeerd hadden, ( behandelingen, spulletjes, alles!) Wel vies, maar als dat helpt, tja.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
dinsdag 1 januari 2013 om 21:05

dinsdag 1 januari 2013 om 21:09
wel grappig dat sommige mensen een huisarts beoordelen op het behandelen van wratten.
Serieus, die huisarts heeft gelijk: het is niet erg en het gaat vanzelf over. Vervelend maar niet erg. Kom je zo meteen bij een huisarts die stikstof heeft maar je met je blindedarmontsteking niet op tijd door stuurt naar het ziekenhuis.
Serieus, die huisarts heeft gelijk: het is niet erg en het gaat vanzelf over. Vervelend maar niet erg. Kom je zo meteen bij een huisarts die stikstof heeft maar je met je blindedarmontsteking niet op tijd door stuurt naar het ziekenhuis.
dinsdag 1 januari 2013 om 21:10
quote:kruisbekie25 schreef op 01 januari 2013 @ 18:57:
Wratten zijn een vorm van virussen.
Ik vind het goed dat ze er wel een beetje huiverig voor zijn bij kinderen. Dat aanstippen doet echt wel zeer op kindervingers
Klopt maar duurt maar even. Paar seconden.
Goed gebruiken is even effectief als de vloeibare stikstof van de huisarts
behandelen hangt dan ook nog wel af van de plek. Sommige wratten geven door hun plek meer/geen last.
Boven op je vinger geeft minder last dan aan de zijkant van een teen die druk geeft naar een andere teen bv.
Wratten zijn een vorm van virussen.
Ik vind het goed dat ze er wel een beetje huiverig voor zijn bij kinderen. Dat aanstippen doet echt wel zeer op kindervingers
Klopt maar duurt maar even. Paar seconden.
Goed gebruiken is even effectief als de vloeibare stikstof van de huisarts
behandelen hangt dan ook nog wel af van de plek. Sommige wratten geven door hun plek meer/geen last.
Boven op je vinger geeft minder last dan aan de zijkant van een teen die druk geeft naar een andere teen bv.
Je bent zelf een theepot
dinsdag 1 januari 2013 om 21:17
Als hij er van t voorjaar nog zit. Zoek dan stinkende gouwe (plant) en stip de wrat aan met het sap. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stinkende_gouwe
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 1 januari 2013 om 21:44
Wratten zijn voor een kind extra vervelend, omdat het voor andere kinderen vies lijkt. En dit een punt van pesten kan worden. Maar dit terzijde.
Ik had als jong meisje mijn beide handpalmen helemaal onder de wratten zitten. En elke week naar de huisarts om ze aan te laten stippen met stikstof. Dat deed wel zó vreselijk zeer! Ik zie me nog achterop de fiets zitten bij mijn moeder met wapperende handen. Formule W en dat soort middeltjes hielpen ook niet.
Mijn vader was ook de wanhoop nabij en is zelf gaan experimenteren....
Iedere avond smeerde hij mijn handpalmen in met bisonkit (sterke lijm). Dit even 2 uur goed laten drogen. Daarna ging hij met een scherp mesje het eraf krabben. Dit was geheel pijnloos. Met een week was ik van mijn wratten af en ik heb ze tot op heden ook nooit meer gehad.
Succes met het zoeken naar een juiste methode voor je dochter!
Ik had als jong meisje mijn beide handpalmen helemaal onder de wratten zitten. En elke week naar de huisarts om ze aan te laten stippen met stikstof. Dat deed wel zó vreselijk zeer! Ik zie me nog achterop de fiets zitten bij mijn moeder met wapperende handen. Formule W en dat soort middeltjes hielpen ook niet.
Mijn vader was ook de wanhoop nabij en is zelf gaan experimenteren....
Iedere avond smeerde hij mijn handpalmen in met bisonkit (sterke lijm). Dit even 2 uur goed laten drogen. Daarna ging hij met een scherp mesje het eraf krabben. Dit was geheel pijnloos. Met een week was ik van mijn wratten af en ik heb ze tot op heden ook nooit meer gehad.
Succes met het zoeken naar een juiste methode voor je dochter!
Afgelopen zomer was hij trouwens wel even weg, 3 weken iedere dag in de zee gezwommen, helaas kwam de wrat weer heel snel terug en ook veel groter, raar is dat.
Blijft gewoon een hardnekkig ding.
En wat betreft de huisarts, de meeste mensen in mijn omgeving reageren ook verbaasd en zelf vol ongeloof als ik zeg dat de huisarts niks eraan wil doen en dat hij geen stikstof heeft. Inmiddels voer ik deze discussie wel wekelijks....
Blijft gewoon een hardnekkig ding.
En wat betreft de huisarts, de meeste mensen in mijn omgeving reageren ook verbaasd en zelf vol ongeloof als ik zeg dat de huisarts niks eraan wil doen en dat hij geen stikstof heeft. Inmiddels voer ik deze discussie wel wekelijks....
Ik werk bij een huisarts en gebruik zelf vloeibare stikstof voor aanstippen. Geloof mij maar: dat aanstippen is geen pretje, vooral bij kinderen heb ik er een hekel aan om dat te doen. Vaak helpt het niet of pas na meerdere keren. Wat vaak wel helpt: likdoornpleisters! Het rondje van de pleister op de wrat doen. Het zure zalfje van de pleister trekt dan in de wrat. Na 1 of meerdere dagen wordt de wrat wit van kleur en dan kan je voorzichtig het bovenste laagje eraf krabben of vijlen. Dan weer pleister erop. Zo doorgaan tot de wrat weg is.
dinsdag 1 januari 2013 om 21:56
Ik heb het net even opgezocht wat mijn dochter voor homeopatisch/antroposofisch middel van Weleda. Heet idd Thuja. Heb een fles van 50 ml als het niet om medicijnen ging zou ik het zo opsturen want nog houdbaar tot 2015
Ze moest twee maal daags 10 druppels op water. Ze kreeg het in combinatie met Weleda formica zalf en de wratten zijn weg.
Eigenlijk zonde dat het van die grote verpakkingen zijn. Heb nog niet eens 20 ml opgemaakt en denk 5 gram zalf. Maar goed dat is een andere discussie.
Ze moest twee maal daags 10 druppels op water. Ze kreeg het in combinatie met Weleda formica zalf en de wratten zijn weg.
Eigenlijk zonde dat het van die grote verpakkingen zijn. Heb nog niet eens 20 ml opgemaakt en denk 5 gram zalf. Maar goed dat is een andere discussie.
Het Viva forum is papaja.
dinsdag 1 januari 2013 om 22:46
Mijn dochter had zoveel wratten............dat wil je niet weten. De huisarts zei dat het een wrattenexplosie was en dat die vanzelf weg zouden gaan. Ik wilde daar niet op wachten, want je weet hoe dat kinderen kunnen zijn..." Bah, wat heb jij daar? Beeeeh, een wrat, gadverdamme.Ik geef jou geen handje hoor,want jij hebt wratten".
Mijn dochter had ze op haar vingers, onder op haar voeten, knie, aan de randen van haar neusgaten. De grootste wrat, van al die wratten die zij had was wel 2x1x1 cm en die zat op haar knie. Van alles geprobeerd, tot verschilldende keren bevriezen bij de huisarts tot korreltjes van de homeophaat. Totdat mijn buurvrouw met een tip kwam: De schil van een tuinboon. Ik moest er om lachen, omdat ik niet in die fabeltjes geloof. Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten tot het tuinbonen tijd was. Ik kocht een tuinboon en sneed hem open. Het vlees aan de binnenkant van de schil van de tuinboon smeerde ik over de wrat. Deed dit verschillende malen met andere stukjes van de binnenkant van de schil. Je zal het niet geloven, maar na enkele weken waren bijna al de wratten weg. Toen heb ik weer een tuinboon gekocht en heb het weer geprobeerd. En echt waar: na enkele weken waren al de wratten weg. (Tuinbonen zijn er maar bepaalde tijden in het jaar).
Mijn dochter had ze op haar vingers, onder op haar voeten, knie, aan de randen van haar neusgaten. De grootste wrat, van al die wratten die zij had was wel 2x1x1 cm en die zat op haar knie. Van alles geprobeerd, tot verschilldende keren bevriezen bij de huisarts tot korreltjes van de homeophaat. Totdat mijn buurvrouw met een tip kwam: De schil van een tuinboon. Ik moest er om lachen, omdat ik niet in die fabeltjes geloof. Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten tot het tuinbonen tijd was. Ik kocht een tuinboon en sneed hem open. Het vlees aan de binnenkant van de schil van de tuinboon smeerde ik over de wrat. Deed dit verschillende malen met andere stukjes van de binnenkant van de schil. Je zal het niet geloven, maar na enkele weken waren bijna al de wratten weg. Toen heb ik weer een tuinboon gekocht en heb het weer geprobeerd. En echt waar: na enkele weken waren al de wratten weg. (Tuinbonen zijn er maar bepaalde tijden in het jaar).
woensdag 2 januari 2013 om 02:01
De schil van een citroen in azijn laten weken en dan met de witte kant aanbrengen op de wrat. 's Nachts laten zitten (met behulp van pleisters) en herhalen tot de wrat weg is. Het klinkt vreemd, maar het werkt echt! Ik had zelf een behoorlijk grote cluster van wratten onder m'n voet zitten en die is volledig verdwenen.
woensdag 2 januari 2013 om 03:40
Thuja inderdaad!
Ik had een zeer hardnekkige, pijnlijke voetwrat.
Meerdere malen aangestipt, overheen geplast, tuinbonentruc, middeltje van de apotheek....
Maar pas bij de Thuja verdween het ding als sneeuw voor de zon!
Ik deed elke dag een paar druppels rechtstreeks op de wrat, plakte er een pleister over, zodat de wrat een hele poos vochtig bleef van het spul. Na enkele dagen was de wrat aanzienlijk kleiner en na een week viel het laatste restje wrat van mijn voet af.
Nooit weer teruggezien!
Ik had een zeer hardnekkige, pijnlijke voetwrat.
Meerdere malen aangestipt, overheen geplast, tuinbonentruc, middeltje van de apotheek....
Maar pas bij de Thuja verdween het ding als sneeuw voor de zon!
Ik deed elke dag een paar druppels rechtstreeks op de wrat, plakte er een pleister over, zodat de wrat een hele poos vochtig bleef van het spul. Na enkele dagen was de wrat aanzienlijk kleiner en na een week viel het laatste restje wrat van mijn voet af.
Nooit weer teruggezien!