54 en nog steeds ongesteld!
woensdag 2 januari 2013 om 22:48
Wie kan me vertellen of dit normaal is of niet? Zoals ik al schrijf, ik ben inmiddels 54 jaar maar nog steeds ongesteld; in 2012 al met al 13 keer. Het is niet meer zo regelmatig, eerder was het echt precies om de vier weken. Nu zit er soms 2 weken tussen, dan weer 4 en heel enkel 6 weken. Ik vind het vreemd dat het zo lang doorgaat. Ook vanmiddag begon "het feest" weer. Dat voelde ik wel aankomen, ik was gisteren en vanmorgen zo akelig flink!
woensdag 2 januari 2013 om 23:09

woensdag 2 januari 2013 om 23:16
quote:hellopineapple schreef op 02 januari 2013 @ 23:14:
Who dat is best lang! Gek dat je nog ongesteld kunt worden als je niet meer vruchtbaar bent. Hoe kan dat?
Volgens mij omdat de kwaliteit van je eitjes ook achteruit gaat naarmate je ouder wordt. Je krijgt dan nog wel een eisprong, maar het eitje is van dermate slechte kwaliteit dat de bevruchting mislukt zeg maar.
Denk ik.
Who dat is best lang! Gek dat je nog ongesteld kunt worden als je niet meer vruchtbaar bent. Hoe kan dat?
Volgens mij omdat de kwaliteit van je eitjes ook achteruit gaat naarmate je ouder wordt. Je krijgt dan nog wel een eisprong, maar het eitje is van dermate slechte kwaliteit dat de bevruchting mislukt zeg maar.
Denk ik.

woensdag 2 januari 2013 om 23:19
Je bent vruchtbaar zolang je menstrueert. Dus ook als je nog maar 3 keer per jaar ongesteld bent. Het is wel een stuk minder dan als je jong bent, maar er is zeker nog een (heel kleine) kans dat je springende ei bevrucht kan worden. Waarschijnlijk draag je op je 54e geen zwangerschap meer uit, maar de vrouw van Tony Blair heeft op haar 46e nog een kind gekregen.
donderdag 3 januari 2013 om 08:16
Bedankt voor jullie reacties! Allereerst: het topic is nu verplaatst, naar Gezondheid, waar het hoort. Bedankt voor de opmerkingen daarover. Inhoudelijk: ik lees nu dat er meer vrouwen lang ongesteld zijn of dat weten van hun moeder. Om mij heen niemand, vandaar dat ik het hier eens heb gevraagd. Wat vruchtbaarheid betreft, dat schijnt heel sterk af te nemen. Je hebt als vrouw, bij je geboorte, n voorraad eitjes en die zijn langzamerhand wel op. Ik heb ook geen "middenpijn" meer, van de eisprong. Dat had ik eerder wel. Nou ja, ik ga dus gewoon maar door. Nogmaals bedankt!
donderdag 3 januari 2013 om 14:49
Ik ben ook 54, en menstrueer nog wel (wel onregelmatig). De oudste natuurlijke zwangerschap was bij iemand van 59. Die bracht een gezond kind ter wereld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pregnancy_over_age_50
http://en.wikipedia.org/wiki/Pregnancy_over_age_50