Bazbus Zuid Afrika

23-12-2012 12:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er hier iemand ervaring met de Bazbus in Zuid Afrika?

De backpackersbus van Zuid Afrika waardoor je ook alleen goed kunt rondreizen in Zuid Afrika.

Een paar jaar geleden zou ik er eigenlijk al gebruik van maken maar dit ging niet door en dat is toen Costa Rica geworden.

Nu heb ik toch het idee om als nog die reis door Zuid Afrika te gaan maken met de Bazbus.

Hoe was jullie ervaring met die bazbus? Is het inderdaad zo makkelijk en veilig, ook als meisje alleen?

Ik weet dat ZA niet het veiligste land is maar toch gaan er elk jaar erg veel toeristen heen en die Bazbus schijnt dus een veilige optie te zijn.

Wat was de route die jij hebt gedaan?

Ik zal zoals het er nu uit ziet dan van Johannesburg naar Kaapstad reizen.
Is een veilige reis ook als meisje alleen. Bovendien ontmoet je in de hostels/bus zoveel andere reizigers dat je nooit echt alleen hoeft te zijn.
Goed om te horen.

Heb jij er mee gereisd en nog een aanrader voor een route of leuk hostel?
Schopje omhoog.
HI
Ik heb met Bazbus gereisd, en vond het super. Veilig, leuke mensen ontmoet en makkelijk. Doen!
HI Adeline,

Zeker een aanrader! Vorig jaar gedaan. Heel goed te doen als vrouw alleen. Ik was samen met mijn zusje. Maar ik de bus ook veel meisje alleen. Ik weet erg veel leuke hostels aangesloten op de basbuz. Het is erg makkelijk, ze komen je ophalen bij het hostel en zetten je er af bij het volgende hostel. Chauffeurs zijn erg aardig en behulpzaam en je leert leuke mensen kennen in de bus met tips en vaak ga je dan maar hetzelfde hostel en ken je daar dus ook meteen mensen. Je hostel belt de bus als je mee wilt, of je stuurt een sms en krijgt een bevestigingssms terug. Wij zijn van capetown naar Port Elizabeth -addo- gegaan en terug. Maar hoor ook veel positieve verhalen Over coffee bay en verder. Heb je nog meer vragen?
Hmm beetje snel getypt op mijn Phone met type fouten. Weet je al waar je heen wilt? Dan heb ik nog meer tips.
Bedankt voor de reacties. Heel leuk om te horen. @framboos: Ik hoor graag jouw tips van goede hostels en andere leuke dingen die ik moet doen. Ik weet nog niet echt mijn route maar ik reis in elk geval van Johannesburg naar Kaapstad dus ik leg de gehele route af. Ik wil in elk geval ook viaDrakenbergen noord of zuid weet ik nog niet. Addo wil ik graag meepakken, walvissen spotten, misschien cage diving met witte haaien, verder hou ik veel van cultuur en geschiedenis. Ik heb nog iets gehoord over bulunga? (of zoiets, haha. Forum mobiel dus kan het even niet opzoeken) dat schijnt ook erg de moeite waard te zijn. Genoeg te zien en te doen dus Je tips zijn heel erg welkom.
Nog even opgezocht en ik bedoelde Bulungula.

Zat er niet heel ver naast, haha.

http://www.bulungula.com/
hi,

Bulungula heel veel over gehoord,is mij ook aangeraden. Wij zijn daar niet geweest omdat we maar 5 weken waren en al 1.5 week bij vrienden die wonen in Jeffreys bay. Verder is JB trouwens niet zo boeiend, behalve als je wil leren surfen. Want voor surfen is het de place to be.

Tips:

- Kaapstad: hostal: The Backpack. Erg schoon en goede faciliteiten

-Wijntoer in Stellenbosch. Hostel waar wij zaten was niet zo boeiend. Stumbelin of zo iets

-Hermanus is een super mooi stadje. Hostel: Hermanus backpackers. vanuit dit dorpje kan je ook met haaien duiken als je wilt. wordt vanuit het hostel georganiseerd. Ik heb dit niet gedaan. Wel hebben wij een mountainbike gehuurd. Wow wat een mooie omgeving. Er is ook een leuk cafe met uitzicht op zee: het heet cubana. Als je boven gaat zitten heb je uitzicht op het water. Wij hebben toen dolfijnen langs zien komen en ook walvissen. hermanus is bekend om het walvissen spotten

-Als je wil struisvogelrijden kan je naar oudshoorn. Verder weinig daar te beleven

- Zeker een aanrader is Wilderniss, alleen als je naar Beachhouse gaat. Google dit maar. Je hebt dan prachtig uitzicht op zee en ziet vele dolfijnen. Je kan wandelen langs het water naar Victoria Bay, ga wel met iemand van het hostel die de weg kent. Je loopt dan langs een treinrails die niet meer in gebruik is. Super mooi. En savonds lekker bij het kampvuur

- Wij zijn ook naar stormsriver geweest. Hier kan je tussen bomen door vliegen. Wij hebben weer een mountainbike gehuurd om door Tsitsikamma national park te fietsen. Prachtig...kwamen niemand tegen.

- In kaapstad raad ik aan: greenmarket square voor souveniers, tafelberg beklimmen (of lift). En maak zeker een tour naar het zuidelijkste puntje van kaapstad. Bazbus biedt een tour aan met alles er op en er aan. Staat wel op de site denk ik. Deze tour gaat ook vanuit dat hostel wat ik hierboven aanraade.

Wanneer ga je?
Leuk!!!

Dankjewel.

Als alles doorgaat neem ik denk ik de tour van 7 oktober tot 20 oktober door kruger, swaziland en mozambique en vanaf 21 oktober ga ik dan 4 weken met de Bazbus reizen. Dus dat duurt nog wel even.

Jij hebt natuurlijk alleen het eerste stukje vanaf Kaapstad gedaan en ik zal helemaal vanaf Johannesburg komen dus heb nog een heel stuk daarvoor waar ik leuke dingen kan doen.

Andere tips over leuke plaatsjes, activiteiten en hostels zijn erg welkom van iedereen!!!
Bij stormsriver kan je trouwens ook bungee jumpen van de hoogste brug ter wereld.. Als je durft.

Een echt niet te missen plek is plettenberg bay. Daar kan je een wandeling maken over Robberg. Super mooi. Je ziet de zeehonden zwemmen. Wel goede schoenen aan doen. Je kan hier ook van hoge zandduinen afrennen of zandboarden (niet het hele jaar).
haha, Bungee Jumpen zie ik mezelf niet doen maar wie weet.

Plettenberg staat op mijn lijstje.

Ook om een ocean tour te doen - dolfijnen/walvissen spotten.
Schopje omhoog!!

Ben vooral op zoek naar route tips en echte aanraders wat betreft plaatsen en hostels.
Nog 2 vragen.

1- Is het nodig om een slaapzak mee te nemen of hebben de hostels in ZA altijd wel beddengoed? Ik zal voornamelijk goedkoop in de dorms gaan slapen.

2- Hoe zit het precies met regenseizoen in ZA? Ik vind er wat tegenstrijdige verhalen over op internet.

Wanneer start die en is het heftig?

Ik zal van 7 okt tot 20 okt Swaziland, Mozambique en Kruger doen en dan 21 okt tot 17 nov. van Johannesburg naar Kaapstad.

In Kaapstad kennen ze in elk geval geen regenseizoen in die periode geloof ik en daar zal ik dan nog ong 3 maanden verblijven.
Ik weet niet hoe de temperatuur is rond die tijd, maar ik neem altijd een lakenzak mee als ik in hostels slaap. Niet zo dik als een slaapzak, maar wel altijd je eigen schone lakenzak
Ja, een lakenzak wou ik in elk geval wel mee gaan nemen.

Als het goed is zal de tempratuur gem tussen de 20-25 graden liggen dus niet koud maar ook nog niet ontzettend warm.
hi,

Ik raad een slaapzak echt af. In alle hostels zijn dekens. Zelfs nog extra dekens in de kast op de dorm. Ik had alleen een lakenzak mee. Ik was in het koudste gedeelte van het jaar (onze zomer). Ook niet veel gebruikt die lakenzak, maar die kan je gebruiken als je lekker fris in je eigen laken wilt slapen.

Regenseizoen heb ik geen idee van. Volgens mij is er in de garden route geen regenseizoen.
Dankjewel.

Lakenzak it is!!

Op Baz Bus website staat namelijk wel slaapzak maar ik ben eigenlijk zelf ook nog nooit een hostel tegengekomen waar je dat nodig had. Alleen heb ik dan nog nooit in ZA gereisd, haha.

Garden route heeft volgens mij inderdaad geen regenseizoen.

Ja, in de winter kan het daar regenen.

Ik geloof dat het rond Johannesburg, Kruger, Durban etc..geldt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven