Gezondheid alle pijlers

Pil zonder bijwerkingen?

02-01-2013 21:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 10 jaar gebruik ik, begin 40 de Modicon anticonceptie pil tegen pms.

Met de pil ben ik 5 dagen per maand de klos en anders de hele maand want ik word niet ongesteld maar blijf in de pms hangen. Ik ben stevig. Ik zoek een andere pil omdat ik weinig zin in sex heb, droog ben en vaak schimmelinfecties down there heb.

Ik heb geen zin om uitgebreid te dokteren, maar zoek een ander merk pil: betrouwbaar, geen pms of depressie en weer eens zin om te vrijen. Heeft iemand een idee?
Prikpil?
Elke pil reageert weer anders op ieder persoon!

Daar waar de één nergens last van heeft bij pil X, knalt mijn gezicht juist vol puisten, en omgedraaid.
Implanon?
Dit is zo verschillend voor iedereen. Wat voor mij werkt, kan bij jou wel helemaal andersom werken. Ik had geen zin in sex met microgynon 30, en dat is toch de meest gebruikte pil en veel vrouwen vinden hem heel fijn. Ik voel mezelf beter met een 3-fasepil en gebruik nu al jaren trigynon, dat gaat goed.

Ik denk dat het verstandiger is om met de huisarts te gaan overleggen. Sowieso moet je daarheen als je wil wisselen van pil, dus ik zou het er gewoon met de huisarts over hebben. En het is denk ik uitproberen en dan merk je vanzelf wat goed werkt voor je.
Wil je binnenkort zwanger worden? Anders zou ik voor een spiraaltje gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb de Qlaira (of iets van die strekking). Daar zit iets in, wat eenmaal in je darmen je lichaam stimuleert om zelf hormonen aan te maken. Voor mij ideaal en geen klachten. En om een of andere reden word ik ook niet ongesteld als ik deze slik en dat vind ik mooi meegenomen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Hier nog een Qlaira fan. Van andere pillen word ik misselijk en een beetje wazig in mijn denken, plus geen zin in seks. Nu veel minder last.
Ik heb minipil, de ministat.

Het bevalt mij het beste.

Pms heb ik wel, maar daar helpt bij mij sojamelk (met 80% sojabonen te koop bij toko) goed tegen.
Zoveel mensen, zoveel antwoorden. Geen mens werkt hetzelfde.

Ik gebruik al jaren Cerazette, ben er heel tevreden over. Andere mensen vinden het helemaal niets.
Ja! Ik stem ook voor Qlaira!
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Bootje op de golven gaf de samenvatting al zoveel mensen zoveel antwoorden. Ik ga binnenkort met mijn huisarts overleggen over een ander merk pil. Bedankt voor het meedenken. Groetjes, Semper laborans.
quote:eldiabonita schreef op 02 januari 2013 @ 22:25:

Ik heb minipil, de ministat.

Het bevalt mij het beste.

Pms heb ik wel, maar daar helpt bij mij sojamelk (met 80% sojabonen te koop bij toko) goed tegen.Interessante tip, ga ik uitproberen!
quote:jusa schreef op 02 januari 2013 @ 21:47:

Implanon?Merk je iets van Implanon? Zie je het zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven