Gekwetst, te vaak!

03-01-2013 20:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum.. Wel al heel lang een meelezer geweest!

Ik weet ook niet of ik hier op de goede pijler zit.

Een tijdje geleden ben ik m'n zusje verloren. Ze was ziek en er is voor gekozen om alle behandelingen te stoppen en toen is ze heel snel overleden.

Mijn vader waar ik niet heel veel contact mee heb heeft de hele begrafenis geregeld (wat hem uiteraard goed recht is) alleen ik zit met het volgende:

Mijn vriend stond niet op de rouwkaart (wij zijn een aantal jaar bij elkaar) maar de kinderen van zijn vriendin, welke uit huis geplaatst zijn en ze nagenoeg niet zien, stonden wel op de kaart.. (Dit heeft m'n vader niet zelf besloten, dat weet ik nagenoeg zeker!)

Hier zit ik best wel mee in m'n maag, vriend zegt dat ik me er niet druk om moet maken aangezien er nu niks meer aan te doen is.

Ik heb me keurig in weten te houden tot nu toe.. Maar het blijft aan me knagen.

Stel ik me nu aan?

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Laten gaan of in gesprek gaan met de vriendin van m'n vader?
Heel eerlijk: wat maakt het uit?

Ik denk eerder dat die kaart een symptoom is van een onderliggend probleem, pak dat aan!
Oeh wat naar, ik weet niet of ik ooit over zo een groot verlies heen zou komen.....in ieder geval zou ik teveel met mijn verdriet bezig zijn om mij bezig te houden met het onderwerp dat jij hier neer zet. Mijn verdriet zou te groot zijn om het uberhaupt op te merken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laten gaan zeg! Die mensen zijn een kind verloren en jij gaat een beetje piepen over de vermelding van een naam!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Misschien wist je vader even op dat moment niet meer hoe de naam van je bvriend was.Dit gezien het weinige contact. Die man had wel andere zaken aan zijn hoofd zoals een dochter begraven.
Dat is heel pijnlijk.

Maar helaas, niks meer aan te doen.

Ik zou er zeker een gesprek over willen hebben. Want dit blijft vreten.

Maar dat ben ik..
Nu moet ik er wel bij zeggen

m'n vader heeft nooit naar m'n zusje omgekeken.. Zij kon niet thuis wonen ivm haar aandoening.

Mijn vriend en ik waren de enigen die elk weekend naar haar toe gingen.. En leuke dingen deden.

En de vriendin van m'n vader is alleen uit op aandacht.. Heeft ook nooit een vinger uitgestoken naar m'n zusje maar moet nu alle aandacht krijgen..

Misschien klinkt het heel vreemd, maar ivm herkenning wil ik niet teveel in details treden..
quote:Fame schreef op 03 januari 2013 @ 20:36:

Laten gaan zeg! Die mensen zijn een kind verloren en jij gaat een beetje piepen over de vermelding van een naam!En TO een zus.
Hoezo weet jij zeker dat dit niet zijn beslissing is?

Hij heeft toch alles geregeld zeg je?
Als jij dat dan zelf maar weet toch? Je hebt toch al z goed als geen contact. Ik zie de zin va nhet drama maken echt niet in hoor/ Dan laat jij je juist heel erg kennen en misschien genieten ze daar dan wel van.
quote:del_speciaal schreef op 03 januari 2013 @ 20:42:

[...]

En TO een zus.Ja, maar die valt dus over het ontbreken van de naam van een vriendje op een kaart. Ik zou denk ik echt wel met andere zaken bezig zijn dan zoiets in combi met mensen waar tch al slecht contact mee is.
Aan de titel te zien 'Gekwetst, te vaak' is er meer aan de hand.

Is dit ook de reden waarom dit je zo hoog zit?
quote:Fame schreef op donderdag 03 januari 2013 20:36 Laten gaan zeg! Die mensen zijn een kind verloren en jij gaat een beetje piepen over de vermelding van een naam!Het is m'n vader z'n beslissing geweest om de behandelingen te stoppen.. Dus zal hij er wel vrede mee hebben (ook z'n eigen woorden)
Je kunt je er druk om maken, maar de kaart is al verstuurd.

Of wil je een nieuwe kaart versturen met de verbeteringen in rood? Laat gaan, leg je er bij neer
quote:gypsygirl-1 schreef op donderdag 03 januari 2013 20:43 Hoezo weet jij zeker dat dit niet zijn beslissing is?

Hij heeft toch alles geregeld zeg je? Omdat hij haar in bescherming neemt, zij was erbij..
quote:malibuu schreef op 03 januari 2013 @ 20:41:

En de vriendin van m'n vader is alleen uit op aandacht.. Heeft ook nooit een vinger uitgestoken naar m'n zusje maar moet nu alle aandacht krijgen..

Je geeft zelf antwoord op je vraag. De vriendin van je vader is alleen uit op aandacht en daarom is dit gevecht het niet waard. Jij weet wel beter: je weet immers wie hiervoor verantwoordelijk is. En die persoon is de aandacht niet waard. Laat het los.

Gecondoleerd.
quote:malibuu schreef op 03 januari 2013 @ 20:47:

[...]

Het is m'n vader z'n beslissing geweest om de behandelingen te stoppen.. Dus zal hij er wel vrede mee hebben (ook z'n eigen woorden)

Dus? Dan heeft hij geen verdriet ofzo? Dus dan vind jij dat je wel kan zeiken over een naamsvermelding op een kaart?

Als je er echt moeite mee hebt laat je zelf nieuwe kaarten drukken en stuur je die zelf rond. Opgelost.
Allereerst gecondoleerd. En wat houd je tegen om onder je eigen naam en die van je vriend onder de rouw advertentie een eigen advertentie te plaatsen?
quote:Fame schreef op 03 januari 2013 @ 20:45:

[...]

Ja, maar die valt dus over het ontbreken van de naam van een vriendje op een kaart. Ik zou denk ik echt wel met andere zaken bezig zijn dan zoiets in combi met mensen waar tch al slecht contact mee is.

Sjee, dat is ook wel bout gesteld 'een vriendje'. TO vertelt dat hij al een paar jaar haar partner is. Wie weet ook wel met goed contact met zus, je weet het niet. En gezien de titel lijkt er meer aan de hand te zijn, is ze vaker gekwetst.

Ook al is er niets meer aan te doen, kan me voorstellen dat het een rotgevoel geeft en dat je dat in combinatie met de rouw om zus niet zomaar ff langs je neerlegt.

Sterkte, TO. En gecondoleerd met het verlies van je zus.
Een idee;

Laat een mooie/leuke foto van je zus uitprinten in kaartvorm, met daarop jouw/jullie eigen tekst wat herinnert aan haar..dan heb je toch nog een eigen aandenken..

edit; vrijwel hetzelfde idee als Fame, maar ik zou het dan niet rondsturen maar voor jezelf houden.

Een 2de rouwkaart kan echt niet.
Ik zou overigens allereerst in gesprek gaan met je vader, niet met zijn vriendin.
Woest zou ik zijn! Snap ook niet dat anderen hier zo mild op reageren.

Aan je verhalen te horen is het contact met je

Vader al niet goed. Als hij dit soort geintjes uithaalt zou ik hem laten weten dat dit me dusdanig gekwetst heeft dat je besloten hebt het contact te verbreken (het geeft me nl het gevoel dat hij je vriend niet 100% geaccepteerd heeft en neem aan dat hij wel 100% voor hem gaat).
quote:joyjoy13 schreef op donderdag 03 januari 2013 20:47 Aan de titel te zien 'Gekwetst, <b>te vaak</b>' is er meer aan de hand.

Is dit ook de reden waarom dit je zo hoog zit? Misschien wel.. Ik kan er gewoon niet bij dat een vader niet naar z'n dochter omkijkt en als z'n andere dochter dat wel doet, deze achteraf 'een koe in de kont kijkt'.. Als blijk van waardering ook naar m'n vriend toe had dit in mijn ogen wel het minste geweest.. Maar misschien zie ik dat dan helemaal verkeerd..
Als je vader/zijn vriendin dit met opzet (misschien vergeten door de emoties) gedaan heeft zegt dit natuurlijk veel meer over hen dan over jou en je vriend. Als jullie al een aantal jaar bij elkaar zijn zullen familie/vrienden vast weten dat hij er ook bij had moeten staan.

Ik snap zeker (en helemaal als er in het verleden meer gebeurd is waardoor je gekwetst bent) dat dit je dwars zit. Meid blijft hier niet over piekeren. Leg je erbij neer of ga een gesprek aan, niet verwijtend maar vragen waarom hij niet op de kaart staat.

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
Zoo Fame, weer ongesteld?

Kom op zeg,mag best iets invoelender hoor.

TO heeft haar zus verloren.

Gecondoleerd! Ik snap dat je je gepasseerd voelt maar je schiet er zo weinig mee op volgens mij.

Wat wil je horen van je vader/zijn vriendin? sorry?

En dan..is het dan beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven