Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:Jirelle schreef op 03 januari 2013 @ 20:47:

@laylalala Nee dat vind ik behoorlijk gierig van die vriend, hij had het van tevoren moeten overleggen en kan naar mijn mening niet zomaar bij een ander de rekening neerleggen omdat hij nou zo'n zin had om die proeftest te doen.+2
@laylalala, je vraagt zelf of ze een financiele bijdrage willen. Als je niet mee wil betalen aan die dure drank is het ook niet slim om dat te vragen.
Hangt er een beetje vanaf.. Als jullie allemaal een ruim bovengemiddeld inkomen hebben, én als jullie vaker samen feestjes/etentjes hebben met gedeelde kosten vind ik het redelijk van vriend. Jullie kunnen het missen (ruim inkomen) en het middelt zich wel weer uit (volgende etentje schep jij twee keer op terwijl hij ivm werk pas aanschuift bij het toetje ofzo).

Is dat niet het geval, vind ik het onhandig van vriend.. Ik neem trouwens baarbij aan dat de champagne test zijn idee was en dat hij dat niet ter goedkeuring aan jullie heeft voorgelegd.
Vriendin had gratis kaarten voor dagje uit. Of ik dan wel wilde rijden en ze bleef meteen slapen.. Geen vraag eerder bevel.. Nou doeiii
quote:Jirelle schreef op 03 januari 2013 @ 20:47:

@laylalala Nee dat vind ik behoorlijk gierig van die vriend, hij had het van tevoren moeten overleggen en kan naar mijn mening niet zomaar bij een ander de rekening neerleggen omdat hij nou zo'n zin had om die proeftest te doen.+3
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vind zelf dat het er vanaf hangt hoeveel je dan daadwerkelijk aan die drank mee moet betalen van hem. Ik zou misschien wel een bijdrage willen doen (wat je normaal aan drank uit zou geven), maar de extra kosten voor de extra luxe champagne, daar heeft hij zelf voor gekozen en dat is ook niet met jullie overlegd.

Ik vind zelf een goed inkomen van iemand niet een reden om er dan maar van uit te gaan dan diegene het geld maar moet kunnen missen. Ik zou het belachelijk vinden om voor 2 slokken champagne achteraf 20 euro (ik zeg maar wat) te betalen, zelfs al was ik miljonair.
quote:slugabed schreef op 03 januari 2013 @ 22:33:

Ik vind zelf een goed inkomen van iemand niet een reden om er dan maar van uit te gaan dan diegene het geld maar moet kunnen missen. Ik zou het belachelijk vinden om voor 2 slokken champagne achteraf 20 euro (ik zeg maar wat) te betalen, zelfs al was ik miljonair.

Nee? Ik betaal soms even relatief wat meer omdat ik het kan missen en ik vind het gezellig om met vrienden uit eten te gaan/feestje te hebben. Ik weet dat ik het de volgende keer wel weer terugkrijg. Ik tel dus geen slokjes, en leg niet alles op een gouden weegschaaltje.

Als je het financieel wat krapper hebt vind ik dat je dit weer niet van iemand kan verwachten. Dus ja.. Zoiets heeft voor mij wel te maken met bestedingsruimte ...

Maar het gaat dus om de combinatie..

Én voldoende bestedingsruimte

Én jullie eten/feesten vaker samen dus het kan zich uitmiddelen

Én je hebt ingestemd met deelname aan de champagneproeverij

Is dat niet het geval vind ik het een beetje raar van de champagnevriend..
En champagne van 50 euro is dus niet luxe.... Als je weet dat er een champagneproeverij is, weet je ook dat er meerdere flessen zijn en de goedkoopste daarvan is rond de 10/15 euro.
quote:nettel schreef op 03 januari 2013 @ 22:41:

En champagne van 50 euro is dus niet luxe.... Als je weet dat er een champagneproeverij is, weet je ook dat er meerdere flessen zijn en de goedkoopste daarvan is rond de 10/15 euro.

Maar ik krijg het idee dat niemand ervan wist en die vriend op eigen houtje met flessen drank aankwam

Ik vind het dan raar om er geld voor te vragen.

Als ik bij een vriendin langsga en ik neem voor bij de thee lekker gebak mee, wil ik daar toch ook geen geld voor hebben?
quote:pearle schreef op 03 januari 2013 @ 23:09:

[...]

Maar ik krijg het idee dat niemand ervan wist en die vriend op eigen houtje met flessen drank aankwam

Ik vind het dan raar om er geld voor te vragen.

Als ik bij een vriendin langsga en ik neem voor bij de thee lekker gebak mee, wil ik daar toch ook geen geld voor hebben?Dan vind ik het ook raar, absoluut.. Maar ik kreeg juist het idee dat vriend wel voorgesteld heeft om een champagneproeverij te doen, en dat lalalaya heeft ingestemd zonder te beseffen wat zoiets kost.
Juist als je allemaal een hoog inkomen hebt en vaker samen dingen doet, vind ik het gierig om bij gelegenheden thuis de kosten te gaan delen.

Dus die champagneproeverij delen vind ik in dit geval gierig.
quote:hiltje schreef op 03 januari 2013 @ 23:52:

Juist als je allemaal een hoog inkomen hebt en vaker samen dingen doet, vind ik het gierig om bij gelegenheden thuis de kosten te gaan delen.

Dus die champagneproeverij delen vind ik in dit geval gierig.Maar als iemand zelf aangeeft mee te willen betalen?
Ik vind hetgeen Nettel zegt wel kloppen. Toen een vriend van me weinig geld had, trakteerde ik wel wat vaker, omdat ik dat best kan missen.

Vind het wel jammer dat diezelfde persoon nu die werkt een krent pur sang blijkt. Tijdens het betalen van de drankjes meteen zeggen "ik krijg het wel van je terug toch?" vind ik dan een stuk ergerlijker dan bij een ander.
Eerlijk gezegd vind ik het sowieso vreselijk dat hij geld vraagt.

Wij hadden 2 vrienden (een stel)uitgenodigd. Uitgenodigd, dus wij betalen, vinden wij.

Zij hebben goede banen, ik ben tijdelijk huisvrouw en mijn man doet ongeschoold werk. Niet veel geld dus.

Toch enorme karren boodschappen gehaald en een geweldige avond gehad.

Wat ik wel attent vond was dat ze voor mij en dochter een cadeautje hadden meegenomen en nog een fles drank. Zo leuk!

Dan hoef ik echt geen bijdrage hoor, bah.
Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties.

We hebben inderdaad zelf voorgesteld om financieel iets bij te dragen. Dit is binnen onze groep bij dit soort feestjes wel normaal en stamt nog uit de tijd dat we allemaal nog studeerden en niemand zo makkelijk veel geld kon uitgeven aan bier en hapjes voor iedereen. Onze groep bestaat nu voor de helft uit studenten en voor de andere helft uit mensen die net hun eerste baan hebben.

Mijn vriend en ik horen tot de tweede groep, vandaar dat we ook niet moeilijk gaan doen over de kosten. We kunnen het wel missen en het is het inderdaad niet waard om er ruzie over te krijgen.

Het was van te voren niet aangekondigd of afgesproken dat er een champagneproeverij zou zijn. Die jongen zou voor de champagne zorgen, en hij heeft zelf het idee bedacht om verschillende flessen te halen van goedkoop naar duur.

Ik denk dat mijn rare gevoel misschien een beetje kwam omdat deze jongen een buitensporig hoog salaris heeft voor een eerste baan. Hij geniet daar terecht van (ik gun het natuurlijk van harte en hij schept er niet over op ofzo hoor), maar hij heeft wel de ruimte om te genieten van de luxe dingen des levens, zoals ze dat zo mooi zeggen.

Echter, ik heb het gevoel dat hij daardoor makkelijker even 50 euro voor een fles champagne neerlegt en er niet bij stilstaat dat dat voor de andere mensen in de groep echt een hele grote bult geld is. Daarom voelt het een beetje raar dat hij het nu wel doorberekend aan iedereen.

En dan kunnen mijn vriend en ik het wel missen omdat we ook al werken, maar er zijn er ook nog die nog studeren en niet zoveel geld hebben.

Nou ja, ik ga er maar vanuit dat hij er in zn enthousiasme gewoon niet bij stil gestaan heeft
Om nog even in te haken op discussie 'moet de jarige betalen voor iedereen in een restaurant': ik vind vooral dat de communicatie duidelijk moet zijn. Ben deze augustus afgestudeerd en heb toen mensen uitgenodigd en gezegd: we gaan borrelen op mijn kosten en daarna uiteten voor wie wil, maar dat is op een eigen kosten (heb er ook bij gezegd welk restaurant en wat dat ongeveer kost). Iedereen ging mee, geen problemen, omdat de communicatie goed was geweest.
@laylalala, ik denk inderdaad dat je van enthousiasme mag uitgaan.
Oom en tante van vriend gingen verhuizen. Wij bijna op onszelf dus we mochten bij hun thuis kijken of we nog iets konden gebruiken.

Tante; ohja, we hebben ook nog een wcborstel staan. Maar een paar keer gebruikt, daar willen we 2,50 voor'

quote:Bokito schreef op 04 januari 2013 @ 10:23:

Oom en tante van vriend gingen verhuizen. Wij bijna op onszelf dus we mochten bij hun thuis kijken of we nog iets konden gebruiken.

Tante; ohja, we hebben ook nog een wcborstel staan. Maar een paar keer gebruikt, daar willen we 2,50 voor'

Wilden ze alleen geld voor de wc-borstel of ook voor de andere goederen die jullie overnamen?
quote:Bokito schreef op 04 januari 2013 @ 10:23:

Deze krijgt weer een vinkje. Lijkt mij leuk om een soort schaduw/stem/verkiezingstopic n.a.v. dit topic (en deel 1) te openen...wat is de meest hilarisch gierige actie.

Mijn top 5:

- Waarom hoor ik de kraan?

- Ik hoor de dubbeltjes rinkelen.

- De collega die de speciaal gemaakte dure traktatietaart die over was op het werk gewoon mee naar huis jatte.

- De persoon die 2,50 moest betalen voor het opladen van zijn of haar mobiel bij een familielid

- De gebruikte pleeborstel...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Italie_Meisje schreef op 02 januari 2013 @ 17:58:

Baudolino, ik vind dat niet raar hoor.

Wij hebben dat met oud en nieuw ook zo gedaan.

We vierden het bij de persoon die het meeste ruimte had en iedereen nam iets mee.

Zou het niet eerlijk vinden als hij dan maar voor alle boodschappen moet zorgen.

Als het nou een verjaardag ofzo was, ja dan is dat raar.

Zo zie je maar weer, iedereen heeft een eigen referentiekader.

Ik kan me er zelf niets bij voorstellen bij 6 gasten. 20 gasten op ouderjaarsavond, ok. Maar 6?

Wij hadden ook 7 gasten met oud&nieuw, maar is niet eens bij ons opgekomen om te vragen of ze zelf chips, toastjes, hapjes en iets voor bij de koffie mee wilden nemen.

Maar blijkbaar is dit voor iedereen anders. :-)
Het waren dus maar zes gasten? Ja, dan vind ik het een ander verhaal worden. Dat zou ik uit eigen zak betalen als ik een feestje geef. Mijn vrienden nemen uit zichzelf gewoon wat mee, een flesje wijn of iets lekkers. Maar ik zou er niet om vragen als het om zo'n aantal gasten ging.
En ik lees iedere keer weer het verhaal over die kraan. En ik weet niet waar jullie het over hebben.
quote:watchout schreef op 04 januari 2013 @ 11:39:

En ik lees iedere keer weer het verhaal over die kraan. En ik weet niet waar jullie het over hebben.

In deel 1 had iemand een zeer gierige vriend. Altijd als ze daar kwam "mocht" ze in bad maar dat liet hij dan vast vollopen (lees: een laagje water). Als forumster dan in bad lag en het water wilde bijvullen kwam hij als een speer naar boven en zei hij verschrikt: "waarom hoor ik de kraan"?

De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Volgens mij was het zelfs een laagje lauw water
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven