Tandarts vraagje.
zaterdag 5 januari 2013 om 09:28
Hij plakt er een stukje aan en het ziet er weer uit als je gewone tand. Je hoeft alleen naar de nooddienst te gaan als je er heel erg last van hebt/pijn doet. Maar ik weet niet hoe groot het stuk is dat is afgebroken. Als bijna je hele tand weg is zou ik persoonlijk toch ook de nooddienst bellen, want ik zou zelf niet met zo'n gat in mijn mond willen lopen. Alleen weet ik niet zeker of je dan ook mag komen hoor. Misschien zegt hij wel dat het geen spoed is en dat je dus maar tot maandag moet wachten. Ligt een beetje aan hoe druk het is bij de nooddienst en hoe welwillend die dienstdoende tandarts is om je te helpen. Maar bellen kan altijd natuurlijk.
zaterdag 5 januari 2013 om 09:32
Mijn voortand is op 8-jarige leeftijd afgebroken, toen hersteld en daarna nog twee keer vervangen/gerepareerd. Hoe? Weet het niet meer precies, vond het namelijk heel erg meevallen dus heeft geen indruk gemaakt. 
Wel weet ik dat ik een verdoving boven mijn tand kreeg, beetje boren/slijpen en dat dat laatste nogal kriebelde. Ik kon destijds gelijk bij mijn eigen tandarts terecht.

Wel weet ik dat ik een verdoving boven mijn tand kreeg, beetje boren/slijpen en dat dat laatste nogal kriebelde. Ik kon destijds gelijk bij mijn eigen tandarts terecht.
zaterdag 5 januari 2013 om 10:26
quote:xsxaxmx schreef op 05 januari 2013 @ 09:47:
Gewoon even de dienstdoende noodtandarts bellen voor advies?
Ja gisteravond laat al gedaan maar ze konden mij niets vertellen. Wel dat je contant moest betalen/voorschieten. Hoeveel het was konden ze ook niet zeggen, alleen een hint geven dat je op 2/300 euro moest rekenen.
Net mijn verzekering gebeld en zij gaan je niet vertellen wat je moet doen maar als ik tot maandag kon wachten zouden ze het aanraden. Dus mijn afspraak bij de nood tandarts van 12 uur maar afgezegd, dan wacht ik wel. Ik heb er wel pijn aan maar als ik niet praat, eet of drink dan is het denk ik wel vol te houden.
Dus alleen nu nog te dealen met mijn angst om naar de tandarts te gaan en dat ik graag wil weten wat eraan gaat gebeuren.
Het is geen klein stukje eraf. Verticaal is die van boven tot beneden afgebroken en aan de onderkant nog een deel. Dus een klein stukje eraan zetten is denk ik niet van toepassing?
Gewoon even de dienstdoende noodtandarts bellen voor advies?
Ja gisteravond laat al gedaan maar ze konden mij niets vertellen. Wel dat je contant moest betalen/voorschieten. Hoeveel het was konden ze ook niet zeggen, alleen een hint geven dat je op 2/300 euro moest rekenen.
Net mijn verzekering gebeld en zij gaan je niet vertellen wat je moet doen maar als ik tot maandag kon wachten zouden ze het aanraden. Dus mijn afspraak bij de nood tandarts van 12 uur maar afgezegd, dan wacht ik wel. Ik heb er wel pijn aan maar als ik niet praat, eet of drink dan is het denk ik wel vol te houden.
Dus alleen nu nog te dealen met mijn angst om naar de tandarts te gaan en dat ik graag wil weten wat eraan gaat gebeuren.
Het is geen klein stukje eraf. Verticaal is die van boven tot beneden afgebroken en aan de onderkant nog een deel. Dus een klein stukje eraan zetten is denk ik niet van toepassing?
zaterdag 5 januari 2013 om 11:03
Eruit hoeft niet zomaar hoor! Ik werk bij een tandarts en we kunnen zoveel om een tand te behouden.
Stukje er aan zetten met vulling.
Of als het groter is een kroon.
Is er bijna geen houvast meer dan een wortelkanaalbehandeling zodat er daarna een pennetje in gezet kan worden en daarop een kroon.
En een weekend tandarts gaat niet zo'n hele behandeling uitvoeren.
Alleen het stukje eraan zetten en als het groter is zal hij/zij zeggen dat je maandag naar je eigen tandarts moet bellen.
Is er bijna geen houvast meer dan een wortelkanaalbehandeling zodat er daarna een pennetje in gezet kan worden en daarop een kroon.
Alleen het stukje eraan zetten en als het groter is zal hij/zij zeggen dat je maandag naar je eigen tandarts moet bellen.
zaterdag 5 januari 2013 om 11:07
quote:framboosjes schreef op 05 januari 2013 @ 11:03:
Eruit hoeft niet zomaar hoor! Ik werk bij een tandarts en we kunnen zoveel om een tand te behouden.
Oke, nou dan zal het wel een kroon worden, het is echt niet klein. Ik ga alvast maar even googlen of het ergens bekend is wat een kroon kost.
Ben er ziek van zeg.
Oke, nou dan zal het wel een kroon worden, het is echt niet klein. Ik ga alvast maar even googlen of het ergens bekend is wat een kroon kost.
Ben er ziek van zeg.
zaterdag 5 januari 2013 om 11:09
Mijn zoon heeft ooit allebei zijn voorhanden afgebroken. Zijn toen naar de weekenders geweest, maar die deed niets, omdat er geen zenuwen bloot lagen. Het heeft uit eindelijk 3 weken geduurd, voordat het gerepareerd was, omdat het zomervakantie was. Hij heeft hier niets aan overgehouden. Dus als er geen zenuw bloot ligt, zou ik gewoon wachten.
zaterdag 5 januari 2013 om 11:09
quote:framboosjes schreef op 05 januari 2013 @ 11:05:
En alleen bij bijv een verticale fractuur zal de tand eruit moeten, gewoon bellen.
Een weekendtandarts mag je eigenlijk met een voortand niet zo laten lopen.
Eruit moeten? Meen je dat? En dan? Dat pennetje en een kroon?
Ik heb de weekendtandarts al afgebeld dus ik moet tot maandag wachten.
En alleen bij bijv een verticale fractuur zal de tand eruit moeten, gewoon bellen.
Een weekendtandarts mag je eigenlijk met een voortand niet zo laten lopen.
Eruit moeten? Meen je dat? En dan? Dat pennetje en een kroon?
Ik heb de weekendtandarts al afgebeld dus ik moet tot maandag wachten.
zaterdag 5 januari 2013 om 11:13
zaterdag 5 januari 2013 om 11:27
zaterdag 5 januari 2013 om 12:35
quote:Fame schreef op 05 januari 2013 @ 11:51:
Wat heb je gedaan? En als je geen pijn hebt gewoon maandagmorgen 8 uur aan de bel hangen bij je tandarts.
Ik heb wel pijn maar heb ook pijnstillers in huis. Alleen praten doet zeer dus hou maar een keer mijn mond. En ik heb erge trek maar durf niet echt goed iets te eten, zo maar even kijken of ik een broodje kan eten.
En idd, om 8 uur hang ik aan de telefoon bij mijn tandarts, gelukkig is het een praktijk dus ik neem aan dat er wel iemand is die mij even kan helpen.
Wat heb je gedaan? En als je geen pijn hebt gewoon maandagmorgen 8 uur aan de bel hangen bij je tandarts.
Ik heb wel pijn maar heb ook pijnstillers in huis. Alleen praten doet zeer dus hou maar een keer mijn mond. En ik heb erge trek maar durf niet echt goed iets te eten, zo maar even kijken of ik een broodje kan eten.
En idd, om 8 uur hang ik aan de telefoon bij mijn tandarts, gelukkig is het een praktijk dus ik neem aan dat er wel iemand is die mij even kan helpen.