Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Oei, nog niet gespot, ga ik zeker kijken nadat de schrijfmarathon afgelopen is.

Wel een paar prachtige vintage leren handschoenen gekocht bij Zipper.
Altijd mooi, leren handschoenen.... ik heb daar echt een zwak voor!

Nieuw blogje op Fifties Darling over Madame de Pompadour (L)
Nieuwe handschoenen van Zipper en vintage geinspireerde sieraden van River Island:

En alweer een tijd geleden deze jurk gekocht

Mooie outfits

Schitterende kleur

upppppp.

De nieuwe Episode is idd een aanrader!
Deze vind ik prachtig:

Ook de goede halslijn voor mij: ik heb een stevige boezem en bredere schouders met een smalle taille, en die hooggesloten halzen en hele korte mouwtjes maken mij echt breder.
Oeh die uitvergrote pied de poule is ook wel erg erg gaaf!

Ik zit ondertussen al een week in het noorden, dus ben hier maar op onderzoek uit gegaan. Heb de kringloop in Emmen even doorgelicht een veel fotoosch gemaakt. Dit kunnen jullie vinden op Fifties Darling natuurlijk!

O, dat ziet er goed uit, FD!
Meidies.... wie van jullie is nog naar de ILV market geweest? Het was super leuk! Heb er een verslagje over gemaakt op Fifties Darling voor degenen die niet konden. Maar raad de vintage liefhebbers sowieso aan de volgende keer te gaan!

Ik kon niet... had zo'n sloot deadlines dat het niet haalbaar was ;(
quote:fiftiesdarling schreef op 24 december 2012 @ 13:02:

Meidies.... wie van jullie is nog naar de ILV market geweest? Het was super leuk! Heb er een verslagje over gemaakt op Fifties Darling voor degenen die niet konden. Maar raad de vintage liefhebbers sowieso aan de volgende keer te gaan!

[afbeelding]Leuke blog-entries weer!
Thnx lady!

Het was ook echt heel tof. Zeker gaan als je kunt volgende keer! Dit weekend is er trouwens een vintage markt in Arnhem, met o.a. FrouFrous... misschien ook leuk?
Overigens, wel pasgeleden een heel licht lila vintage jurk gekocht... hij lijkt erg op mijn American Shirt Dress. Incl. zakken.
die jurk klinkt heel erg mooi ceci.
Nieuwe jurk

ook wel leuk om te laten zien: mijn vintage Louvrespiegel en doosje.

mooie jurk ! prachtige kleur ook !
Ja, nu nog zien te combineren.
ik zou er lichtgrijs of wit bij combineren, qua schoenen zou ik voor een nude tint kiezen, dan zie je de lila kleur tenminste goed, in een fellere combi valt die snel weg.
Ik wil die jurk.

ik wil hem ook !
quote:prinsesisback schreef op 05 januari 2013 @ 13:54:

ik zou er lichtgrijs of wit bij combineren, qua schoenen zou ik voor een nude tint kiezen, dan zie je de lila kleur tenminste goed, in een fellere combi valt die snel weg.

Ja, of heel lichtblauw, lijkt me ook mooi.

Verder eigenlijk ironisch dat ik geen effen zwarte fifties dress heb.
misschien staat die nog ergens op je te wachten, in de meeste ideale vorm.
Ergens, ik hoop het.
quote:Ceci schreef op 05 januari 2013 @ 16:23:

[...]

Ja, of heel lichtblauw, lijkt me ook mooi.

Verder eigenlijk ironisch dat ik geen effen zwarte fifties dress heb.

ik zou hem combineren met zwart... maar je kent mij, love de combi pastel/zwart

en ik heb zo;n jurk... okee, niet helemaal effen zwart, maar toch
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
ik snap het lolypopje, ik twijfelde er ook even over.

ik heb nog maar 1 vintage fifties jurk en hij is taupe, ik hoop wel dat die niet alleen blijft in de kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven