Werk & Studie alle pijlers

Ervaring werken bij de post...

06-01-2013 19:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier wel eens bij de post gewerkt?

Welke functie had je daar?

Vond je het leuk werk? Waarom wel of niet?
Volgens mij is het er de laatste tijd niet leuk meer. De mensen die ik ken die er hebben gewerkt waren niet blij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En postbezorger betaald slecht volgens mn zusje
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik werk nu bij de post. Als postvoorbereider.

Vind het erg leuk. Wil het niet blijven doen, het is een noodoplossing. Ik kom uit de kinderopvang en daar was geen werk.

Hen nu 2 banen, naast de post nog een invalcontract bij een kdv.

Ik vind vooral de sfeer erg gezellig. Leuke collega's.

Het is wel erg veel van hetzelfde en met alle straatnamen en nummers moet je je goed concentreren dus na die drie uurtjes die ik per dag werk vind ik het ook wel weer goed.

Waarom wil je dit weten?
Ik heb vroeger als bijbaantje als zaterdagpostbode gewerkt. Vond het erg leuk! Op kantoor je wijk(en) sorteren en dan lekker de straat op. Ik kon wanneer ik minder les had extra wijken overnemen en extra bijverdienen, ideaal. Nu zal de sfeer vast een stuk grimmiger zijn.
Het betaald helemaal niet slecht hoor. 9,05 per uur. Is geen vetpot maar nog wel boven het minimum. En het is natuurlijk ook een.baan waar je niet voor gestudeerd moet hebben.

Oh en op zaterdag krijg ik 40% extra.
Ik hoor wisselende verhalen. Sommigen vonden het vreselijk, anderen juist heerlijk omdat ze hun werkuren enigzins flexibel konden indelen.
Ik werk momenteel bij de post als postbezorger. En dit doe ik al 2,5 jaar met veel plezier!

Voordeel is, dat het goed te combineren is met een gezinsleven.....

Hier bij de post heb ik vooral leuke collega's, die er allemaal veel zin in hebben. Natuurlijk zijn er ook weleens minder serieuze kandidaten, maar die zijn ook zo weer weg.....

En van een grimmige sfeer is hier niets van te merken, de mensen zijn nog altijd even blij als ik met de post kom......somige staan je al op te wachten als ze je aan zien komen.

Dus hier alleen maar positiviteit..........maar, het post bezorgen moet je niet onderschatten, kan op sommige dagen best zwaar zijn.
Ik, als postsorteerder en bezorger. Was toen nog een alles-in-eenbaantje. Wel pokkevroeg op (dienst begon om 5 uur), maar wel een lekkere verdienste. Dat was in de tijd dat het net TNT was geworden.

Kleding was waardeloos.
Mijn moeder heeft het erg naar haar zin in haar wijk. Nadelen: ze verdient minimumloon en de kleding is erg onprettig.
Ik heb post gelopen. Had een grote wijk. En 's avonds sorteerde ik de post. Soms had ik nauwelijks tijd om te avondeten tussendoor, door de grootte van m'n wijk.

Ik kreeg geen regenkleding, dus als het regende was het niet leuk. Ik ben 1 keertje echt zo zeiknat geregend dat ik het spuugzat was, maar ben na omkleden wel verder gegaan.
Savonds postsorteren? Dit is toch altijd snachts/smorgensvroeg?

Bezorgen kan dan van ong 11/12 uur tot een uur of 5/6.

Hoelang geleden is dit dan?
Ik ben postbezorger. Het salaris is niet heel hoog maar het is wel erg leuk werk om te doen en vaak goed te combineren met studie, gezin etc. Mensen kijken soms echt uit naar de post. Let er wel op dat het best zwaar kan zijn, mocht je ook als postbezorger gaan werken. Want naast de post moet je vaak ook huis aan huis bladen bezorgen, het gewicht van de fietstassen en post waarmee je rondloopt kan daardoor aardig oplopen. Je hebt dan ook een stevige fiets (met stevige bagagedrager) nodig. En als het regent of glad is dan moet je ook de deur uit.
quote:Truffelmaffia schreef op 06 januari 2013 @ 20:20:

Ik heb post gelopen. Had een grote wijk. En 's avonds sorteerde ik de post. Soms had ik nauwelijks tijd om te avondeten tussendoor, door de grootte van m'n wijk.

Ik kreeg geen regenkleding, dus als het regende was het niet leuk. Ik ben 1 keertje echt zo zeiknat geregend dat ik het spuugzat was, maar ben na omkleden wel verder gegaan.Dat was dan niet via TNT/postNL/ptt
In mijn kledingpakket zat ook een regenpak, trouwens.
Hier ook een (momenteel ex-) postbezorger. Ik vond het erg leuk werk, paar uurtjes per dag bezig zijn, je bent buiten, ook nog goed bezig voor je conditie. Wat wil je nog meer? Het loon is niet fantastisch, maar ik vond het niet zwaar onderbetaald ofzo. Ik zit nu in de ziektewet wegens zwangerschapsgerelateerde ziekte, en mijn contract werd na 30 december niet verlengd. Maar als ik na de bevalling weer op de been ben en weer aan de slag wil, kan ik wel terugkomen. Dat ga ik ook zeker doen.

Zoals al eerder gezegd: het is leuk werk, maar kan ook erg zwaar zijn. Ik liep afgelopen zomer op een zaterdag (dus naast veel post ook nog huis-aan-huis folders), in een hittegolf a 32 graden, 2 wijken. Dat kon even niet anders ivm vakantie en ziekte onder collega's. Maar MAN wat een kutdag was dat! Nog nooit heb ik zo gezweet, gevloekt en geklaagd. Gelukkig zijn er dan wel weer mensen die je een drankje of een ijsje aanbieden.

Al met al kan ik het dus wel aanraden, maar bedenk wel dat met regen, storm, sneeuw en temperaturen van -10 en 33 graden er ook post bezorgd moet worden. Het is niet altijd leuk, maar als je graag buiten bent en niet bang voor wat regen: doen!
Post.nl is erg grappig die sturen 4 dagen op rij hetzelfde regen- en winterpakket op en laten dat bezorgen door TNT.

Ik werk als postbezorger. Alweer een ruim jaar. Het is oke, maar kan zwaar zijn, afhankelijk van je wijk etc. Ik heb een wijk waar zowel sociale huurwoningen als duurdere huizen staan. Die laatste krijgen veel meer post .

Ik bereid heel soms trouwens ook mijn eigen wijk voor

Sorteerders en voorbereiders krijgen trouwens meer dan bezorgers qua loon.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Fabienne13 schreef op 06 januari 2013 @ 20:55:

[...]

Dat was dan niet via TNT/postNL/ptt

TPG Post om precies te zijn. De gewone post dus zegmaar.

@Italië_Meisje: het was echt post sorteren 's avonds.
quote:Truffelmaffia schreef op 07 januari 2013 @ 12:15:

[...]

TPG Post om precies te zijn. De gewone post dus zegmaar.

@Italië_Meisje: het was echt post sorteren 's avonds.Heel bijzonder dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven