Lijf & Lijn alle pijlers

Welk dieet?

06-01-2013 16:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok. Het is tijd voor die goede voornemens. Met een BMI van 29 en de wens om medio 2013 zwanger te worden van een tweede kindje moet er minstens 10 kilo af. Dat wil ik uiteraard op een gezonde manier doen. Ik dacht aan 2 kg per maand.

Ik heb in het verleden wel wat dingen geprobeerd zoals weight watchers en sonja bakker maar ik zoek iets wat ik misschien nog makkelijker kan volhouden. Wat raden jullie aan?

Oh ja, ik ben ook van plan om tenminste 3x per week 30 min. op de crosstrainer te gaan staan en 2x per week een uur te wandelen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Makkelijker dan WW en SB? Is er niet.
Gezond eten? Of zeg ik dan iets heel geks.

Bij mij hielp WW juist erg goed, omdat het geen korte termijn dieet is, maar erop gericht is om gezond te eten, minder te snoepen en dat op lange termijn.
Waar liep je bij ww em sb tegenaan?
Beste dieet is geen dieet.

Eet gezond, eet minder en beweeg.
Ga naar een diëtist Dieetadvies zit weer voor 3 uur in het basispakket in 2013. Evt. extra uren als je vergoeding hebt vanuit je aanvullende pakket.

Succes!
Wat ik doe om er wat af te krijgen:

Elke 2,5 uur iets eten, maar dus wel vrij kleine porties, veel groente, geen suiker (behalve de suiker in fruit)

Niks drinken waar calorieën inzitten, behalve 1 avond in de week 2/3 glaasjes wijn

5 dagen in de week vegetarisch eten

Dagelijks een flink stuk lopen of fietsen, of minstens een half uur spierversterkende oefeningen

Helemaal niet moeilijk, en ik denk dat er zeker in t begin wel in een redelijk tempo wat af zal gaan. Momenteel hou ik weer even de calorieën bij om te checken of ik zo'n beetje goed zit, en ik kom tussen de 1700 en 2000 per dag uit. Volgens mij is dat prima.
niet dieten maar gewoon gezond eten werkt het beste.

dik word je niet van gewoon eten, maar van (te veel) tussendoortjes en van te veel eten.

zodra je jezelf van alles gaat verbieden ga je het niet lang volhouden en zit het er allemaal zo weer aan.

mosterd, maar een dietiste kan je daar bij helpen.

ik heb dat jaren geleden gedaan en ik heb nog steeds een goed gewicht. (en ja ik eet ook patatjes en chipjes, alleen niet te veel en te vaak)
Sonja Bakker vond ik vreselijk. Weinig creatief en gewoon te weinig eten voor mij. Weightwatchers ben ik in principe heel enthousiast over hoor en als er geen beter alternatief is pak ik dat weer op. Dat van die kleine porties is ook wel een goed idee bijvoorbeeld. Als ik niet dieet val ik niet af, maar crashdieten hoeft van mij ook niet. Ten eerste houd ik dat niet lang vol en ten tweede zit het er dan heel snel weer aan. Maar 10/12 kilo in 6 maanden is wel te doen toch?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hoe ziet je eetpatroon er nu uit mbt ontbijt, lunch, diner en tussendoor?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nu slecht hoor. Ben zo'n type die dan zegt 'ik ga 7 januari beginnen' (einde vakantie) en die dan nog van alles mag tot die tijd. Hahaha. Ik kan ook niet half dieten. Of alles of niks. Dacht misschien is er nog een goed alternatief voor ww maar waarschijnlijk niet. Ik hoop natuurlijk nog steeds stiekem dat er een manier is om die kilo's zonder al teveel moeite kwijt te raken...
Ik bedoel wat eet je dan concreet op een dag ongeveer? Ik schrik niet zo snel hoor. Ik had zelf ook een rond middel en hoog vet% en in mijn familie komt obesitas voor. Je kunt ook vandaag (ok dan morgen) beginnen door alleen je ontbijt aan te passen en dan over 2/3 weken je lunch etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij je avondeten de aardappels, rijst, pasta weglaten of maar een heel klein beetje ervan eten. Werkt bij mij het beste. En zo min mogelijk brood. Tussendoor alleen ongebrande nootjes, een stukje kaas, stukje pure chocola of rauwkost, appel.
Probeer niet meer te snoepen tussendoor, vervang dit door fruit. Probeer uit te rekenen wat je lichaam op een dag nodig heeft en probeer hier 10 % onder te gaan zitten. Zo val je langzamer, maar vaak blijvend af. Laat frisdrank, fruitsapjes en alcohol staan, en neem hiervoor in de plaats water of thee. Neem vaker de trip ipv de lift, doe kleine stukjes lopend of met de fiets en beweeg 2 tot 3 keer per week intensief. Het is niet zo dat je je alles moet ontzeggen, maar geniet er ook écht van wanneer je wel smokkeld, en eet dan niet meteen de hele zak chips (bijvoorbeeld) leeg, maar een handje moet ook genoeg zijn. ik neem vaak extra pure chocolade voor als ik er zin in heb, of rode wijn ipv witte, en dan maar 1 glaasje ipv 3...

Verdiep je in gezonde voeding, zoek een leuke sport uit en denk niet morgen, maar vandaag!! Voor mij is de eerste stap geweest om alles wat ik niet meer wilde eten gewoon weg te gooien... Is het zonde? ik vond het zonde om het op te eten... met een man thuis kan ik me voorstellen dat dat anders ligt.. ;)

Gewoon doen, is mijn motto Wellicht helpt een diëtist ofzo voor je.. Maar ga geen rare crash diëten doen.. Zorg voor een gezonde levensstijl
Kies voor volkorenproducten zodat je langer verzadigd bent en wees niet bang voor vetten. Pindakaas, noten, kaas, het is allemaal heus wel gezond, alleen moet je je porties in de gaten houden.

Ik val hiermee ongeveer 0.5 af per week en zit tussen de 1500 - 1800:

Voeding per dag

- 4-5 boterhammen (soms wissel ik het af met crackers, pistoletje o.i.d. voor het lekkere)

- Dun beleg (10 gram) (rookvlees, kipfilet, pindakaas, ei)

- 250 gram zuivel

- 2 stuks fruit

- 200 gram groente

- 150 gram aardappels/rijst/pasta

- 75 gram vlees (en soms een vleesloze dag)

- Veel thee en water drinken (minimaal 1.5 liter)

- Af en toe wat lekkers (noten, bastognekoekje o.i.d.)

Beweging

- 3 kwartier beweging per dag (wandelen, fietsen)

- 2 keer per week sporten (zwemmen)

Werkt voor iedereen anders, maar het bovenstaande werkt wel goed voor mij
quote:Emma95 schreef op 06 januari 2013 @ 21:53:

Bij je avondeten de aardappels, rijst, pasta weglaten of maar een heel klein beetje ervan eten. Werkt bij mij het beste. En zo min mogelijk brood. Tussendoor alleen ongebrande nootjes, een stukje kaas, stukje pure chocola of rauwkost, appel.Ik weet dat iedereen het anders doet, maar vind het zelf nooit echt fijn om productgroepen te verbannen als je een blijvend nieuw eetpatroon wilt aanleren.
@robin eens, maar minder van eten of af en toe of in ieder geval 1 maaltijd per dag zonder kan ook. Een middenweg vinden mbt eetpatroon dat je voor de lange termijn kunt volhouden.
Ik voel me veel fijner als ik 's avonds geen koolhydraten eet. Probeer het maar eens een paar dagen. Je voelt je niet meer opgeblazen na het eten en je krijgt meer energie. En ik mis het ook niet meer.
Pff ja maar ik ben nu net een aardappel, pasta, brood, fruit mens Heb het overigens wel een poosje gedaan hoor, maar hield dat dan ook niet lang vol. Heeft ook vooral te maken met het "niet mogen". Daar kan ik niet zo goed tegen Als je het niet wíl is het een ander verhaal.

Dus ik probeer nu gewoon alles te integreren in een gezond patroon met de gehele schijf van 5, zodat als ik op gewicht ben ik bijv. alleen een boterham of 2 (of wat dan ook) hoef toe te voegen maar het dan niet drastisch hoef om te gooien. Maar als mensen hun leven lang veel minder koolhydraten kunnen eten (of wat dan ook) dan is dat ook prima. Maar ook veel mensen kunnen dat niet zo goed en als ze dan in oude patronen vervallen zit het er ook zo weer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven