Gezondheid alle pijlers

oor zit dicht

08-01-2013 14:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn oor zit sinds gisteren dicht.Heb al met warme slaolie gespoeld enzo,maar zit nog dicht.Heel irritant.

Wil ff weten of jullie nog een tip hebben voordat ik naar de ha ga.
Gewoon gelijk naar de ha. Assistente spuit je oor uit en je bent heerlijk verlost.

Als je oor goed dichtzit, zit er meestal een grote prop met water erachter. Dat los je niet zelf meer op.
Waarom heb je er slaolie ingedaan?
quote:newkitten schreef op 08 januari 2013 @ 15:05:

Waarom heb je er slaolie ingedaan?

Is iets wat ze vroeger deden om je oor te ontstoppen. Heeft mijn moeder ook wel eens bij mij gedaan.

Kan zijn dat het een propje is buiten het oor, of misschien als je ook wat verkouden ben in het middenoor, dan moet je geduld hebben.
Voordat de huisarts je oor uitspuit verzoeken ze je altijd 3 dagen van te voren te druppelen met (sla)olie. Op die manier week je de prop al voor waardoor deze met uitspuiten er makkelijker uitkomt.

In het geval je alleen een beetje smeer hebt dat je oor verstopt, helpt druppelen ook vaak al zodat je oor met een paar dagen niet meer verstopt is en je dus niet naar de ha hoeft.
Ben er vanochtend ook mee wakker geworden, dus ik lees graag mee. Als 't er morgen nog bel 'k naar de HA.

Kan je er nog wel meer horen? Ik heb echt t gevoel alsof ik er een oordopje in heb zitten.
quote:carretjerockt schreef op 08 januari 2013 @ 15:08:

Voordat de huisarts je oor uitspuit verzoeken ze je altijd 3 dagen van te voren te druppelen met (sla)olie. Op die manier week je de prop al voor waardoor deze met uitspuiten er makkelijker uitkomt.

In het geval je alleen een beetje smeer hebt dat je oor verstopt, helpt druppelen ook vaak al zodat je oor met een paar dagen niet meer verstopt is en je dus niet naar de ha hoeft.Wat middel-eeuws, ik heb er echt nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook bijna nooit last van mijn oren. Meestal alleen tijdens het vliegen of als ik heel erg verkouden ben, maar na een paar uur/dagen is dat wel opgelost. Weer wat geleerd vandaag
Inderdaad, (sla)olie kan helemaal geen kwaad. Is ook het advies van de huisarts. Het oorsmeer wordt er zachter van en kan daardoor beter worden uitgespoten.

Ik heb regelmatig last van een verstopt oor. Sinds ik regelmatig druppel met olie heb ik hier veel minder last van.

Het is met olie niet zo dat et een eenmaal verstopt oor helpt ontstoppen. Dat moet dan toch echt worden uitgespoten.
Slaolie kan wel degelijk kwaad, als het trommelvlies geperforeerd is. Echt, nooit zomaar zulke dingen op eigen houtje doen. Hup, naar de huisarts.
quote:smarties schreef op 08 januari 2013 @ 15:08:

Ben er vanochtend ook mee wakker geworden, dus ik lees graag mee. Als 't er morgen nog bel 'k naar de HA.

Kan je er nog wel meer horen? Ik heb echt t gevoel alsof ik er een oordopje in heb zitten.Ja ik ook,Het is vreselijk irritant,idd net of je een oordopje in heb.Ga morgen ook maar de ha bellen.
O bah vervelend dirtsa. Raar is dat gevoel he. Ik hoor er nog wel echt wat mee, ik zal morgen wel gewoon aan de assistent voorleggen en vragen wat ik er mee moet doen ;) Voor't zelfde geld plopt ie morgen weer open (hoophoop)
Een neusspray gebruiken wil ook nog wel eens werken..
Ik heb het ook regelmatig, inderdaad eerst 2 a 3 dagen druppelen met slaolie en dan laten uitspuiten. Volgens mij kan druppelen echt geen kwaad, is ook het eerste wat de assistente vraagt als je belt
Klopt, dat de assistente dat als eerste vraagt ja. Ben al 2 dagen aam het druppelen met slaolie gadverdamme, ben nog steeds doof dus morgen maar even bellen idd.
Hoe doe je dat druppelen met slaolie dan (heb nog nooit verstopt oor gehad en t klinkt zo eng)
@smarties ik heb er een speciaal spuitje voor, kan ik de olie zo in mijn oor spuiten
Hmm oké, balen geen sla olie in huis, geen spuitje en geen ervaring ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven