Is een droger relaxed?

08-01-2013 16:18 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier een droger of eentje gehad? Is het handig? Kun je niet meer zonder?

Ik heb er geen maar het lijkt me ook zo milieu-onvriendelijk. Ik vind het wel redelijk vervelend dat er steeds lakens te drogen hangen, maar aan de andere kant is het echte probleem hier meer vouwen dan laten drogen, dus dat los je ook niet op met een droger. Toch twijfel ik om misschien toch een droger te kopen, omdat er dan - volgens mij - minder vocht in huis is wegens al die drogende kleding steeds. Wat zijn jullie ervaringen?
Ai, ik ga de droger nu niet meer aanzetten als ik er niet ben. Lesson learned!

Maar ik heb dus een droger en kan die niet meer missen. Ik was het, in de droger en vouw het meteen weer op (voordeel: je hoeft dan niet te strijken!). Gevoelige kleding gaat dan wel weer op een droogrek i.v.m. slijtage.
Wel gehad.

Nu niet meer , mis 'm totaal niet ondanks mijn grote gezin.

Heb een enorme voor zolder waar de was hangt beddengoed binnen een dag droog als je het ruim kan ophangen echt geen probleem.

Vind de was een van de minst vervelende klussen in huis, ben dan ook altijd bij.

En niks zo lekker als de geur van frisse was.

Harde handdoeken? ach lekkere scrub voor de huid.
Kan niet zonder, maar niet alles gaat erin.

Wel handdoeken, sokken (zoveel sokken in dit huis), onderbroeken, hemden, vaatdoekjes, sommige kleding van de kinderen, beddengoed en waarschijnlijk nog meer.
Bedankt voor de ervaringsverhalen. Zelf vind ik het ophangen geen probleem en houd ook niet van fluffly handdoeken, dus ik ben nog niet "om".

De vaatwasser is ook een interessant punt tzippa2. Heb ik wel aangeschaft aangezien ik er veel laaiend enthousiaste verhalen over hoorde maar nu vind ik dat er zo weinig inkan en het ding zoveel water gebruikt dat ik uiteindelijk alles toch snel met de hand afwas. Ik ben gewoon niet zon apparatenfan denk ik.
quote:wished- schreef op 08 januari 2013 @ 16:30:

Er is wel meer mileu-onvriendelijk. Ik heb er éen en ik wil nóoit meer zonder! Wat een heerlijk ding. Gooi er alles in (behalve broeken/shirts!) verder, hoef ik niets te drogen te hangen, heerlijk!Waarom niet?Hier gaat alles erin,behalve beugel bh's en wollige dingen.
Ik zou niet zonder droger willen!

Je hoeft geen was op te hangen (behalve wat kwetsbare truitjes) en alles wat je in de droger stopt, komt er al behoorlijk ongekreukt uit.

Bovendien heb je geen last van vogels die op je schone was schijten en is het veel sneller terug klaar.
Wij drogen niet meer in de droger tenzij er ziekte heerst en ik snel mijn bedden wil verschonen. We zijn er bijna een jaar geleden mee gestopt en als we zo doorgaan maakt dit een behoorlijk verschil op de energie rekening. Verder blijven mijn handdoeken heel. Het is wel relaxed maar het kost ook veel. Als hij stuk gaat komt er vooralsnog geen nieuwe.
quote:Valk schreef op 08 januari 2013 @ 16:43:

Bedankt voor de ervaringsverhalen. Zelf vind ik het ophangen geen probleem en houd ook niet van fluffly handdoeken, dus ik ben nog niet "om".

De vaatwasser is ook een interessant punt tzippa2. Heb ik wel aangeschaft aangezien ik er veel laaiend enthousiaste verhalen over hoorde maar nu vind ik dat er zo weinig inkan en het ding zoveel water gebruikt dat ik uiteindelijk alles toch snel met de hand afwas. Ik ben gewoon niet zon apparatenfan denk ik.

Mijn keuken is te klein voor een vaatwasser, die mis ik soms maar ook dat afwassen went, én ook best gezellig met mijn oudste dochter echt een moment tussen haar en mij.

Kortom hier ook niet zo van de apparaten .
quote:Valk schreef op 08 januari 2013 @ 16:43:

De vaatwasser is ook een interessant punt tzippa2. Heb ik wel aangeschaft aangezien ik er veel laaiend enthousiaste verhalen over hoorde maar nu vind ik dat er zo weinig inkan en het ding zoveel water gebruikt dat ik uiteindelijk alles toch snel met de hand afwas. Ik ben gewoon niet zon apparatenfan denk ik.Dan staat toch de hele tijd al die zooi op je aanrecht? Als je het elke keer gelijk in de vaatwasser zet, is het uit de weg. En hoezo past er weinig in? Dan moet je 'm gewoon vaker aanzetten. En wat maakt de hoeveelheid water je nu uit? Water kost gelukkig nog geen drol.
In sommige gevallen is een vaatwasser beter dan met de hand afwassen

Klikkerdeklik

Voor het gemak altijd
quote:schnitzel schreef op 08 januari 2013 @ 16:40:

Ik heb er een bij de woning gekregen, maar vind het een onding en gebruik hem nooit. Duurt lang, je moet erbij blijven*, kost energie, maakt herrie en is niet goed voor textiel. Heb gelukkig genoeg ruimte om alles overdekt buiten op te hangen, ook beddengoed.

.

Ik zet mijn droger op 50 minuten en alles is droog,als er wat meer in zit of bv een tweepersoons dekbedovertrek zet ik hem een uur aan.

En maakt ook totaal geen herrie.
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2013 @ 16:46:

[...]

Dan staat toch de hele tijd al die zooi op je aanrecht? Als je het elke keer gelijk in de vaatwasser zet, is het uit de weg. En hoezo past er weinig in? Dan moet je 'm gewoon vaker aanzetten. En wat maakt de hoeveelheid water je nu uit? Water kost gelukkig nog geen drol.Sommigen denken ook aan het milieu enzo, je weet wel voor de volgende generaties enzo , maar ik heb het flauwe vermoeden dat dat jou ook geen drol interesseert.
Bloesjes en broeken met stretch en beugel beha's doe ik er trouwens niet in maar voor de rest voor ondergoed en werk kleding van man is het ideaal.

Wonen in een appartement dus heb 1 rek om dingen op te hangen maar het meeste gaat in de droger.

Mogen ook geen rek buiten zetten bij ons al doe ik dat heel soms in de zomer wel eens met kleding.
Heb een droger gehad toen de kinderen heel klein waren en ik geen ruimte in huis had om was te drogen. Ik droogde in de schuur en op een rekje aan de huiskamer deur 's nachts. Na de verhuizing grote zolder en daar droogt de was. Gratis! Daardoor werd de droger te weinig gebruikt en echt waar; rust roest. Hij ging stuk van het niet gebruiken. Nu al vijf jaar geen droger meer en geen dag gemist. Als de was wel eens niet snel genoeg droogt dan zet ik op zolder even een tafel ventilator aan.
Hier geen droger! Ooit wel heel even gehad, maar gebruikte hem nooit. Nu 3 kinderen later, geen droger nodig. Op zolder is alles in de winter heel snel droog en in de zomer lekker naar buiten met die was als het weer het toelaat.

Laatst had ik 3 kinderen aan het overgeven en dat was voor het eerst in jaren dat ik wilde dat ik er wel 1 had.....
Dat is het denk ik ook hoor, bij ons staan de rekjes ook overal in de weg. Als je lekker ruim woont en je was gewoon op zolder droogt, zou ik misschien ook geen droger nemen. Al zou ik die lekkere zachte handdoeken dan wel missen
Hallo?!
Interessant punt over de afwas Galadriel.. Ik spoel niet voor en laat de kraan niet lopen tijdens, maar spoel wel alles na met warm water en zet het dan te drogen in het rekje. Maar naspoelen is toch eigenlijk een must?

Verder heb ik een studeerkamer waar mijn wasrekjes prima kunnen en een balkon voor in de zomer, dus op zich gaat het wel. Studeerkamer is ook meer een officiele functie, uiteindelijk zit ik liever op de bank in de huiskamer te lezen.
Ik vind het heerlijk, liever droger dan vaatwasser.

Zomers alles buiten

Maar zeker in de winter, kon ik niet alles bijhouden met de wasrekken boven. Eer de was droog was liep ik al manden wasgoed achter.

Nette kleding doe ik er niet in. Maar voor de rest alles.
Waarom naspoelen na de vaatwasser? Ik neem aan dat dat ding de zeep er zelf al afspoelt.
Ik vindt die 250 euro nogal een aanslag op mijn energienota, hier geen droger.

http://www.greenem.nl/col ... st-een-wasdroger-per-keer

Was zeker in winter netjes op verwarming gaat goed voor 6 personen.
quote:slobberbone schreef op 08 januari 2013 @ 17:25:

Was zeker in winter netjes op verwarming gaat goed voor 6 personen.Ziet er ook zo gezellig huiselijk uit,leuk als er bezoek komt en het hangt vol met onderbroeken..
quote:mafalda schreef op 08 januari 2013 @ 17:11:

Ik vind het heerlijk, liever droger dan vaatwasser.

Zomers alles buiten

Maar zeker in de winter, kon ik niet alles bijhouden met de wasrekken boven. Eer de was droog was liep ik al manden wasgoed achter.

Nette kleding doe ik er niet in. Maar voor de rest alles.

Als er een droger is die net goedkoop is als mijn vaatwasser koop ik er morgen een

Ook was op de verwarming gaat goed volgende dag droog.
quote:dolfje schreef op 08 januari 2013 @ 17:28:

[...]

Ziet er ook zo gezellig huiselijk uit,leuk als er bezoek komt en het hangt vol met onderbroeken..Ik heb 2 verdiepingen waar niemand komt, dus jouw bezoek wat doet ie op zolder
ik heb er 1, een warmte pomp droger, A++ klasse.. dus milieeu vriendelijk ;;; Wel een pittige aanschafprijs maar heb je er zo uit (althans wij wel.. gezin met 3 kinderen).. ik gooi bijna alles in de droger, want heb geen droogruimte in huis.. In de zomer gaat alles naar buiten...
Volgens mij is het ook milieu-onvriendelijk als ik de hele week een vochtig huis moet verwarmen (zolang duurt het mínstens bij mij) omdat er lakens aan een rekje in de woonkamer hangen.

Ik vind een droger ideaal dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven