Is een droger relaxed?

08-01-2013 16:18 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier een droger of eentje gehad? Is het handig? Kun je niet meer zonder?

Ik heb er geen maar het lijkt me ook zo milieu-onvriendelijk. Ik vind het wel redelijk vervelend dat er steeds lakens te drogen hangen, maar aan de andere kant is het echte probleem hier meer vouwen dan laten drogen, dus dat los je ook niet op met een droger. Toch twijfel ik om misschien toch een droger te kopen, omdat er dan - volgens mij - minder vocht in huis is wegens al die drogende kleding steeds. Wat zijn jullie ervaringen?
Wat minder relaxed is dat mensen vaak te weinig onderhoud plegen aan hun droger en dat heeft tot gevolg enkel in Nederland tot honderden branden.
quote:slobberbone schreef op 09 januari 2013 @ 07:53:

Wat minder relaxed is dat mensen vaak te weinig onderhoud plegen aan hun droger en dat heeft tot gevolg enkel in Nederland tot honderden branden.Wat voor soort onderhoud heeft 'n droger dan nodig? De mijne is nu zo'n 17 jaar en doet 't nog steeds perfect. Hoef enkel de pluizenzeef af en toe leeg te maken.
Ik heb er 1, zou niet meer zonder willen. Ik gooi er werkelijk alles in (behalve bh's). Overigens heb ik ook niet echt de plaats om overal was uit te stallen. daarnaast komt de was er lekker zacht uit. Ook schijnt het zo te zijn dat het in verhouding veel duurder is om je was nat op te hangen, omdat je dan het vocht uit die ruimte moet stoken (dus meer stookkosten betalen). Weet alleen niet of dat ook echt klopt.

Anyways, als de mijne het begeeft, komt er gewoon een nieuwe.
quote:elninjoo schreef op 09 januari 2013 @ 08:04:

[...]

Wat voor soort onderhoud heeft 'n droger dan nodig? De mijne is nu zo'n 17 jaar en doet 't nog steeds perfect. Hoef enkel de pluizenzeef af en toe leeg te maken.Hier wat tips :

http://www.wasmachine.nl/ ... ger-onderhouden-tips.html

17 jaar zozo dat is nog zo,n 1,50 euro droogkast per droogbeurt.

Gebruik je hem veel, is zo,n warmtepomp droger veel zuiniger.
Ik heb geen droger, maar een washok waar ik al mijn was prima in ophangen kan. Ik zet vaak een raam open voor de doorluchting in het hok en heb niet het idee dat er extra gestookt moet worden. Reden dat ik geen droger heb is voor mij dat ik dat reteduur vind en zolang ik zonder kan, komt er hier dus geen in huis.
het is wat het is
Ik haal na elke droogbeurt de pluizenfilter eruit en maak die schoon, en elke zoveel maanden een keer met de stofzuigerslag even in de holte onder de pluizenfilter zuigen voor wat pluisrestjes.

Ook die condens-dinges haal ik er 2 keer per jaar even uit om schoon te spoelen.
quote:kaatje_85 schreef op 09 januari 2013 @ 08:06:

Ik heb er 1, zou niet meer zonder willen. Ik gooi er werkelijk alles in (behalve bh's). Overigens heb ik ook niet echt de plaats om overal was uit te stallen. daarnaast komt de was er lekker zacht uit. Ook schijnt het zo te zijn dat het in verhouding veel duurder is om je was nat op te hangen, omdat je dan het vocht uit die ruimte moet stoken (dus meer stookkosten betalen). Weet alleen niet of dat ook echt klopt.

Anyways, als de mijne het begeeft, komt er gewoon een nieuwe.

Valt reuze mee dagelijks luchten en er zijn zat droger die de warme/vochtige lucht ook weer in de woning blazen.

Aan stookkosten ben ik niks meer kwijt, terwijl als ik een droger zou hebben dat al zeker 15 % van mijn stroomverbruik opsluppen en dan heb ik het over de meest energiezuinig droger vandaag.
quote:elninjoo schreef op 09 januari 2013 @ 08:04:

[...]

Wat voor soort onderhoud heeft 'n droger dan nodig? De mijne is nu zo'n 17 jaar en doet 't nog steeds perfect. Hoef enkel de pluizenzeef af en toe leeg te maken.

De pluizenzeef, dus niet de pluizenfilter, moet je na iedere droogbeurt leegmaken. Mijn vorige droger (Zanussi) ging 22 jaar mee, de Bosch die ik nu heb is een jaar of 3, misschien 4.

Ik heb geen ruimte om boven het bad meer te drogen dan één of twee blouses of truien op een hangertje. Een droger scheelt ook een berg strijkgoed, leeghalen zodra hij klaar is en de inhoud nog warm is, alles netjes opvouwen op overhemden en blouses na.
verba volant, scripta manent.
Ja een droger is relaxed, net als een afwasmachine. Zonder beide zou ik niet meer willen. Ben nu aan t sparen voor een robotstofzuiger, lijkt me ook zo heerlijk
Oh ja, ik strijk inderdaad ook niks. Heb niet eens een strijkplank met dank aan de droger dus.

Overigens boeit het me geen reet wat de zogenaamde suuuuuperhoge kosten zijn, ik betaal per maand 35 euro aan Essent voor gas en stroom. En dan heb ik geen jaarafrekening waarop ik bij moet betalen, dus het valt nogal mee. Aangezien de droger hier toch minstens 5 keer per week draait.
wij hebben een droger en wil hem echt niet kwijt hoor.Bij ons staat ie 3 x in de week aan en onze energie rekening valt echt mee hoor.Vanaf de lente tot de herfst hangt het meeste wel buiten hoor dus dan staat ie maar 1x aan met handdoeken en beddengoed

Ik doe er trouwns zoizo alleen maar onderbroeken,sokken,beddegoed en handdoeken in!
Bij ons staat hij ook ongeveer 3 x per week aan en de warmere periodes niet of nauwelijks.

Maar dat het een hoop energie verbruikt dat snap ik, zou alleen niet meer zonder willen!

En dat is idd een stukje gemakzucht.

Stiekem ben ik wel jaloers op die creatieve mensen die overal was hebben hangen te drogen...
Ik heb geen droger, afwasmachine en geen robotstofzuiger en ik leef nog! Maar ik zou ze wel hebben hoor alleen voor alle drie geen ruimte / geld.
quote:jannaj123 schreef op 09 januari 2013 @ 10:06:

Stiekem ben ik wel jaloers op die creatieve mensen die overal was hebben hangen te drogen...Vind het zo rommelig staan als overal was hangt. En je blijft op die manier permanent in de rotzooi zitten. Ik heb alleen 'n klein rekje in m'n berging hangen voor kwetsbare truitjes die niet in de droger mogen.
quote:kaatje_85 schreef op 09 januari 2013 @ 08:45:

Oh ja, ik strijk inderdaad ook niks. Heb niet eens een strijkplank met dank aan de droger dus.

Overigens boeit het me geen reet wat de zogenaamde suuuuuperhoge kosten zijn, ik betaal per maand 35 euro aan Essent voor gas en stroom. En dan heb ik geen jaarafrekening waarop ik bij moet betalen, dus het valt nogal mee. Aangezien de droger hier toch minstens 5 keer per week draait.

Dream on, dat kan helemaal niet 35 euro per maand kom maar eens op met die meterstanden.

Ik geloof er niks van.

Iemand die alleen is en bijna nooit thuis is zonder dure apparaten die betaald al vaak meer in de maand.

Dat wordt weer veel bijbetalen na de jaarafrekening.
quote:kaatje_85 schreef op 09 januari 2013 @ 08:45:

Eerder schreef kaatje_85:

quote:kaatje_85 schreef op 26 november 2012 @ 09:03:

heb een Whirpool Texas 1400, was ook rond de 400 euro, heb hem nu 2,5 jaar en draai elke dag (meerdere) wasjes.

Als ik dit verbruik enkel reken van wassen en drogen,kom ik zeker op een verbruik van zo,n 300 euro aan stroom per jaar dit is enkel voor wasmachine en droger (zelfde kwaliteit droger als wasmachine genomen)Heb ik wassen ook nog slecht 40 graden berekend.

Dus dat is 25 euro per maand voor 2 apparaten
quote:MarianneDavids schreef op 09 januari 2013 @ 08:27:

.... Een droger scheelt ook een berg strijkgoed, leeghalen zodra hij klaar is en de inhoud nog warm is, alles netjes opvouwen op overhemden en blouses na.

Hier kom ik, zonder droger, ook prima uit zonder strijkwerk. Ik schud alles goed uit voordat ik het ophang, en hang het dan netjes in vorm neer (gaat automatisch, kost amper extra tijd). De boel netjes opvouwen, en het komt bij mij toch echt zonder kreukels uit de kast. Zo nu en dan is er een enkel overhemd dat mijn man eens strijkt, maar als dat eens per 2 weken is, is het veel.

Als mijn partner de was ophangt, plempt hij de boel op het wasrek en in dat geval is er dus wel sprake van allerlei vouwen en plooien achteraf...
quote:jannaj123 schreef op 09 januari 2013 @ 10:06:

Stiekem ben ik wel jaloers op die creatieve mensen die overal was hebben hangen te drogen...Wat is daar creatief aan? Heb het jaren gedaan, maar me geen seconde creatief gevoeld eigenlijk. Ben blij dat ik nu zo'n apparaat heb trouwens.
Ik vind het super heb destijds 2 jaar geleden alle witgoed van me oma gekregen.

Maar een droger is fijn vooral de zachte handdoeken in de winter zijn fijn. In de lente en zomer hang ik de was altijd buiten. En het beddengoed erin drogen is ook fijn. ik heb ook maar een klein maar leuk huisje.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 januari 2013 @ 20:31:

[...]

Wat is daar creatief aan? Heb het jaren gedaan, maar me geen seconde creatief gevoeld eigenlijk. Ben blij dat ik nu zo'n apparaat heb trouwens.

Tuurlijk wel,bijna 75% heeft een droger dus het is makkelijk om er ook een te nemen maar als je energieverbruik in ogenschouw neemt en je wilt je nota op bepaalde niveau handhaven,jammer dan dan past een droger niet in het plaatje.

Zeker wel creatief om dagelijk voor 6 personen was op te hangen en ook toen wij kleiner behuisd waren was het niet makkelijk altijd.

We hebben zeker de voor en nadelen afgewogen maar de kosten wegen niet tegen het gemak op vinden wij.
Ik zou zonder kunnen, maar ik ben heel erg blij dat ik er een heb :-D
quote:slobberbone schreef op 09 januari 2013 @ 21:00:

[...]

Tuurlijk wel,bijna 75% heeft een droger dus het is makkelijk om er ook een te nemen maar als je energieverbruik in ogenschouw neemt en je wilt je nota op bepaalde niveau handhaven,jammer dan dan past een droger niet in het plaatje.

Zeker wel creatief om dagelijk voor 6 personen was op te hangen en ook toen wij kleiner behuisd waren was het niet makkelijk altijd.

We hebben zeker de voor en nadelen afgewogen maar de kosten wegen niet tegen het gemak op vinden wij.

Wat ben jij fanatiek.

Ik vind het prima hoor, dat jij het graag zonder droger doet. Ik heb de kosten er wel voor over en laat andere dingen weer. Gewoon, omdat iedereen andere keuzes maakt.

Ik snap nog steeds het creatieve niet, maar goed.
Ik woon alleen en ik wil echt geen droger. Ten eerste kan de helft van mijn kleding er niet in (zakelijke kleding vooral). Wat overblijft daarmee zou ik maar een halve trommel kunnen vullen. Qua energie dus ook een behoorlijke verspilling. In de winter is het wel eens vervelend dat spijkerbroeken zo traag drogen, maar als ik reeel kijk naar mijn hoeveelheid was, dan is het echt de moeite niet.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 januari 2013 @ 21:19:

[...]

Wat ben jij fanatiek.

Ik vind het prima hoor, dat jij het graag zonder droger doet. Ik heb de kosten er wel voor over en laat andere dingen weer. Gewoon, omdat iedereen andere keuzes maakt.

Ik snap nog steeds het creatieve niet, maar goed.Verander je het woord creatief in millieubewust
quote:slobberbone schreef op 09 januari 2013 @ 21:56:

[...]

Verander je het woord creatief in millieubewust

ik vind milieubewust nou niet echt een synoniem voor creatief, maar goed. Je kunt hoog en laag springen wat je wilt, in mijn huis knapt het milieu écht op van een droger. En mijn creativiteit ook

Bij jou is dat vast andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven