gaskookplaat

08-01-2013 19:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben me aan t orienteren op een nieuwe gaskookplaat. heeft er iemand ervaring met gas op glas?ik vind het er wel mooi uitzien,maar ik vraag me af hoe kwetsbaar dit is. komt er gemakkelijk een barst in of stoot je er snel een hoekje uit?nog aanrders wb merken gaskookplaten?
Ik kook al jaren gas op glas. Het ziet er prachtig uit, is redelijk makkelijk schoon te maken. Nu heb ik een vijfpits plaat van Atag, met de wokbrander aan de linkerkant. Op deze brander kan ik ook sudderen. Je moet er natuurlijk geen pan op laten vallen, maar dat is mij in al die jaren nog nooit gebeurd. Tussen twee gas op glas platen had ik een roestvrijstalen plaat. Dat zou ik echt nooit meer doen.
leef, geniet en eet!
Ik kook ook op gas op glas. Ik maak de plaat schoon met een afwassopje en poets hem daarna op met een microvezeldoekje. Eens in de maand maak ik hem helemaal goed schoon met cerafix.

Ik heb trouwens een zelfde plaat als vivavo97 van Siemens
Alsjeblieft neem noooooit een rvs kookplaat. Wat heb ik daar een spijt van. Na half jaar al lelijk geworden. Zeer veel onderhoud. Ik zou voor glas gaan.
quote:lammy schreef op 08 januari 2013 @ 21:04:

Alsjeblieft neem noooooit een rvs kookplaat. Wat heb ik daar een spijt van. Na half jaar al lelijk geworden. Zeer veel onderhoud. Ik zou voor glas gaan.Ik heb al 7 jaar een rvs kookplaat van Siemens. Ziet er nog als nieuw uit. Schoonmaken met wat afwasmiddel en daarna insmeren met hg rvs-reiniger.
Ben ik nou zo gek, ik zie nog steeds niet het voordeel van gas op glas tegenover gewoon gas.

Ze zeggen makkelijker schoonmaken, maar het is toch precies hetzelfde? Je hebt alleen de rekjes direct aan de pit ipv eroverheen ofzo toch?
schoonmaken lijkt mij zelf lastiger omdat je op glas sneller afdrukken ziet lijkt mij. ik vind het er zelf mooi uitzien,maar twijfel dus nogal doordat ik twijfel aan de praktische kant/duurzaamheid.
Ik kook nu ruim een jaar met gas op glas, en heb er zeker geen spijt van. Inderdaad schoonmaken met warm water, soms iets cerafix, en afnemen met een microvezeldoek, nergens last van. Het voordeel is, voor mij, dat vlekken er makkelijk af te krabben zijn, ook als het al wat langer ligt, en bij rvs toestellen wil dat er nog wel eens intrekken.. 1 keer een ei laten vallen op mijn oude rvsplaat, terwijl ik aan het koken was, is nooit meer mooi geworden. Tevreden dus, met gas op glas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven