gaskookplaat
dinsdag 8 januari 2013 om 19:55
dinsdag 8 januari 2013 om 20:06
Ik kook al jaren gas op glas. Het ziet er prachtig uit, is redelijk makkelijk schoon te maken. Nu heb ik een vijfpits plaat van Atag, met de wokbrander aan de linkerkant. Op deze brander kan ik ook sudderen. Je moet er natuurlijk geen pan op laten vallen, maar dat is mij in al die jaren nog nooit gebeurd. Tussen twee gas op glas platen had ik een roestvrijstalen plaat. Dat zou ik echt nooit meer doen.
leef, geniet en eet!
dinsdag 8 januari 2013 om 21:31
quote:lammy schreef op 08 januari 2013 @ 21:04:
Alsjeblieft neem noooooit een rvs kookplaat. Wat heb ik daar een spijt van. Na half jaar al lelijk geworden. Zeer veel onderhoud. Ik zou voor glas gaan.Ik heb al 7 jaar een rvs kookplaat van Siemens. Ziet er nog als nieuw uit. Schoonmaken met wat afwasmiddel en daarna insmeren met hg rvs-reiniger.
Alsjeblieft neem noooooit een rvs kookplaat. Wat heb ik daar een spijt van. Na half jaar al lelijk geworden. Zeer veel onderhoud. Ik zou voor glas gaan.Ik heb al 7 jaar een rvs kookplaat van Siemens. Ziet er nog als nieuw uit. Schoonmaken met wat afwasmiddel en daarna insmeren met hg rvs-reiniger.
woensdag 9 januari 2013 om 12:41
Ik kook nu ruim een jaar met gas op glas, en heb er zeker geen spijt van. Inderdaad schoonmaken met warm water, soms iets cerafix, en afnemen met een microvezeldoek, nergens last van. Het voordeel is, voor mij, dat vlekken er makkelijk af te krabben zijn, ook als het al wat langer ligt, en bij rvs toestellen wil dat er nog wel eens intrekken.. 1 keer een ei laten vallen op mijn oude rvsplaat, terwijl ik aan het koken was, is nooit meer mooi geworden. Tevreden dus, met gas op glas!