Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
ja.. oosterburen en Finnen...

Gelukkig kun je met sommige topics zelf kiezen waar je wat vandaan krijgt.. (... to the world topics)

Heb jij al wat ontvangen??
quote:Metis schreef op 08 mei 2008 @ 21:18:

Ik heb me net ook aangemeld, zo te lezen is het echt heel leuk.

Ik moet kaartjes sturen naar: China, Taiwan, Finland, USA en Duitsland. Ik doe ze morgen meteen op de bus en dan afwachten maar....geduld is ook niet echt mijn sterkste kant. Hoop snel mijn eerste kaartje te ontvangen!Hoe is het met je geduld gesteld??
Leuke landen Metis! Hoop dat je veel geduld heb, ik doe bijna niets anders dan m'n mail checken om te kijken of mij kaartjes zijn ontvangen.
Ik had hier nog nooit van gehoord, en ben gek op post ontvangen, dus ik ga me zeker aanmelden! Alleen geen idee wat ik op die kaartjes moet gaan zetten, dat vind ik wel lastig. En bij woonplaatsen waar ik vandaan kom bij aanmelden zijn er alleen woonplaatsen zon 2u van mij vandaan, lekker logisch
@ Just forget the world: Geduld? Weet amper wat het is.

@ Luneth: Ja, vind het ook echt leuke landen. Las al dat Finland erg vaak voorbij komt dus dat was niet echt een verrassing. Maar vrees dat die kaartjes naar China, Taiwan en USA wel even onderweg zijn....hmm net wat voor mij. Denk dat ik hetzelfde heb: steeds checken of ze nog echt niet binnen zijn.

@ Eend: Ik schrijf er wat op over mijn woonplaats en over mezelf. Ik kijk altijd wat zij bij hun interesses hebben ingevuld om te kijken of ik daar wat mee kan. Maar ja, ik doe ook maar wat, weet niet wat de rest op de kaartjes schrijven?
@Eend, ook ik kijk voornamelijk naar het profiel van de mensen waarvan ik een adres krijg. En schrijf daar dan wat over.

Van de week een kaartje naar iemand gestuud in de US die heel veel interesses had, o.a. tattoos. En hoewel ze schreef dat ze geen 'reclamekaarten' wilde hebben, heb ik er wel een gestuurd Ik had er nog een van het tattoo museum en heb daar wat over geschreven.

Kreeg vandaag de ontvangstbevestiging, en ze schreef dat ze het ontzettend waardeerde dat ik een kaart had gezocht die bij haar interesses paste.

Als je niet veel weet te schrijven gebruik je je kaart als ansichtkaart, scheelt weer de helft volschrijven :-)
Haha, bedankt voor de tips Heb net mijn eerste 2 adressen opgevraagd en europa-zegels gehaald, vind dit echt heel leuk Zonder dit forum had ik hier nooit op gekomen ;)
Ik kijk ook naar het profiel en probeer daar de kaart en de tekst op aan te passen. Er zijn van mijn nu twee kaartjes ontvangen en ze vonden het beide erg leuk.

Dus ik mocht vandaag weer een nieuw kaartje versturen, en deze keer naar Polen (ben tot nu toe erg blij met de landen waar het elke keer naartoe gaat, steeds verschillend).
Hmz, het uiterste oosten, bijna japan, van rusland is nog steeds europa toch ;)

4 kaartjes geschreven nu :D
quote:Just forget the world schreef op 08 mei 2008 @ 23:08:

ja.. oosterburen en Finnen...

Gelukkig kun je met sommige topics zelf kiezen waar je wat vandaan krijgt.. (... to the world topics)

Heb jij al wat ontvangen??Ja, ik krijg nu zo'n beetje elke dag wel kaartjes binnen, echt heel leuk. Zit net als jij op zo'n 25 welke ik totaal heb verstuurd deze week (en nog een aantal die ik moet versturen....). Alle taggers zijn erg trouw in het versturen en dat is hartstikke leuk!
Ik ben vandaag naar mn ouders gegaan voor het weekend VOOR de postbode was geweest... het kriebelt nu zo!

Wel onderweg op het station bij de Bruna weer 2x binnen europa zegels en 2 keer buiten europa zegels plus wat multiview kaarten van Grun gekocht.. moet ik het weekend wel mee overleven.. Morgen eens even een inventarisatie van de openstaande tags maken..

Ik schrijf meestal wat over wat er op de kaart staat.. of over iets wat we gemeen hebben qua hobbies ofzo. Of heel kort wie ik ben en of ik bijvoorbeeld in het betreffende land ben geweest.
quote:Just forget the world schreef op 09 mei 2008 @ 23:45:

Wel onderweg op het station bij de Bruna weer 2x binnen europa zegels en 2 keer buiten europa zegels plus wat multiview kaarten van Grun gekocht.. moet ik het weekend wel mee overleven.. Morgen eens even een inventarisatie van de openstaande tags maken..

.Ik heb mijn kaarten ook bij de Bruna op het station in Grun gekocht. Grappig! Je zit dicht in de buurt dus. Ik heb ook wat kaarten bij de ToyToy gekocht, zijn erg leuk! (helaas wel 80ct per stuk, maar goed, ik vond ze leuk).
Net weer 15 kaartjes geschreven.. toch de meesten wel buiten Europa.. Maleisie, Indonesie, VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland.. Dure hobby zo..

Doe ik natuurlijk zelf met dat taggen.. lol..

Ben zo benieuwd wat er in mn brievenbus zit!!

Mn huisgenoten zullen wel denken.. waar komen in godsnaam al die kaarten vandaan!

Klopt het dat Luneth en Metis ook bij mij in de buurt wonen?? (zag ik op de site.. postcrossers bij je in de buurt.. )
Leuk die mail van Postcrossing dat ze het aantal te verzenden kaarten van max. 5 gaan loslaten en dat je het kunt opbouwen....Heb net m'n eerste drempel gehaald, leuk, meer verzenden dus ook meer ontvangen!
Zo, vandaag de kaarten op de post gedaan. Gisteren was het er niet van gekomen dus nu maar afwachten en vaak de site checken.quote:Just forget the world schreef op 10 mei 2008 @ 17:01

Klopt het dat Luneth en Metis ook bij mij in de buurt wonen?? (zag ik op de site.. postcrossers bij je in de buurt.. )Ja, ik zag de Bruna op station Groningen al voorbijkomen Ik woon inderdaad in Groningen, in stad zelf dus. Heb mijn postzegels alleen wel bij een andere Bruna gekocht
Hier ook binnenstad.. loopafstand Grote Markt..

Heb mn 15 kaarten op de post gedaan... zal wel ff duren met Pinksteren ertussen..

Ik heb 2 "officiele" kaarten die al meer dan een maand onderweg zijn. Heb de personen al een berichtje gestuurd maar tot nog toe niets..
Klopt! Grunn Geen binnenstad, maar wel in de buurt. Erg mooi plekje. Zal eens even kijken of er vandaag ook nog wat gebeurd is, vandaag nog geen tijd voor gehad.
Ik woon niet in de binnenstad maar op loopafstand van Hoornse Meer, ook erg mooi plekje.
Ja Hoornse Meer is perfect met dit weer!!
Hele weekend was stil, maar vandaag zijn er weer twee kaartjes die ik had verstuurd ontvangen. In Frankrijk en Duitsland.

Heb dus weer twee kaartjes verstuurd, deze keer naar Turkije en nog eentje naar Duitsland. Begin nu wel steeds meer mijn eigen brievenbus in de gaten te houden, want wanneer zou ik mijn eerste kaartje eens ontvangen. Vind het echt heel erg leuk. Enige nadeel vind ik mensen die vooral gaan aangeven wat ze vooral niet willen hebben. Maar goed, dat zal er wel bijhoren.
Ik ben ook lid geworden n.a.v. dit topic, en nu ben ik helemaal verslaafd!! Mijn eerste drie kaartjes zijn al aangekomen, dus net gelijk nieuwe adressen aangevraagd. En nu zit ik de hele tijd bij 'What's happening now' profieltjes aan te klikken en te lezen... ooh wat een heerlijke verslaving. Kan niet wachten tot mijn eerste kaartjes hier binnenkomen.
Ik kwam gisteren thuis na het weekend bij mn ouders en er lagen 6 kaarten in mn brievenbus..

2 uit NL

1 uit Finland

1 uit Japan maar is een kaart van de Filippijnen

1 uit Slovenie en

1 uit China.

Ook is er weer 1 "officiele" kaart van mij aangekomen.. in Canada.. Nieuwe adres.. Finland...

Vandaag geen post in Grun!!
Postbode is hier nog niet geweest, dus het kan nog!
Ze staken... toch...?
quote:Just forget the world schreef op 14 mei 2008 @ 11:36:

Ze staken... toch...? Je hebt gelijk.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven