Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
O die zit in Utrecht... dacht misschien een winkel keten....hahah niet dus.. Naja..
We hebben de 3000 bereikt en moeten een nieuw topic openen...
Snjókorn falla, á allt og alla
Eindelijk weer een hurray! Mijn kaartje naar polen is aangekomen. Kreeg ik een berichtje dat hij een maand op vakantie is geweest...Volgende kaartje gaat naar Finland. Alleen niet een leuk profiel. Staat alleen maar bij dat alle kaarten goed zijn.. Wat moet je daar nou weer mee?
quote:Kristin schreef op 17 augustus 2009 @ 23:26:

Eindelijk weer een hurray! Mijn kaartje naar polen is aangekomen. Kreeg ik een berichtje dat hij een maand op vakantie is geweest...Volgende kaartje gaat naar Finland. Alleen niet een leuk profiel. Staat alleen maar bij dat alle kaarten goed zijn.. Wat moet je daar nou weer mee?Het allerlelijkste (of goedkoopste) kaartje met Happy postcrossing sturen. als iemand niet eens de moeite voor een fatsoenlijk profiel te maken neemt......
@ Papua: Ik wil naar Australië! Jeetje wat een mooi plaatje zeg...

@ Steph: Ik had er nog nooit van gehoord, dat programma. Is het een fijn programma?

Ik dacht trouwens dat de Winkel van Sinkel alleen een café-restaurant was, ben er laatst nog geweest... Als ik dat had geweten!!

@ Kirstin: Is het een nieuw lid? Dat zie je ook wel eens, dat iemand nog niet weet hoe alles werkt. Dan vind ik het niet zo erg als dat iemand gewoon niet de moeite neemt.

Ik zal zo een nieuw topic openen en de link hieronder plaatsen. Dan zal ik meteen een angel vragen dit topic te sluiten.

De link: Postcrossing - deel 2

Dat was er dus al.

Hier het goede nieuwe topic: Postcrossing 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven