TOA Toets?
vrijdag 11 januari 2013 om 18:13
zaterdag 12 januari 2013 om 15:57
zondag 13 januari 2013 om 16:50
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 13 januari 2013 @ 16:28:
niveau 3 dus 2F denk ik, rekentoets is een makkie maar wat te verwachten voor taal?Je krijgt in ieder geval een verhaal waarbij woorden uit de zinnen zijn weggelaten. Je moet er dus een goed lopend verhaal van maken. De rest ben ik vergeten. Bij de rekentoets mag je pen en papier gebruiken.
niveau 3 dus 2F denk ik, rekentoets is een makkie maar wat te verwachten voor taal?Je krijgt in ieder geval een verhaal waarbij woorden uit de zinnen zijn weggelaten. Je moet er dus een goed lopend verhaal van maken. De rest ben ik vergeten. Bij de rekentoets mag je pen en papier gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 13 januari 2013 om 18:32
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 13 januari 2013 @ 17:15:
Oke, heeft het zin om me nog even te verdiepen in zinnen ontleden? en een rekenmachine mag gebruikt worden?Ontleden van zinnen heb ik niet gehad, rekenmachine mocht niet, alleen pen en papier om breuken uit te rekenen. Maar je kunt er wel eentje meenemen, just in case.
Oke, heeft het zin om me nog even te verdiepen in zinnen ontleden? en een rekenmachine mag gebruikt worden?Ontleden van zinnen heb ik niet gehad, rekenmachine mocht niet, alleen pen en papier om breuken uit te rekenen. Maar je kunt er wel eentje meenemen, just in case.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 13 januari 2013 om 22:27
Wat is je achtergrond? Mijn ervaring is dat de TOA toetsen lezen en luisteren redelijk goed gemaakt worden. Schrijven vinden veel deelnemers lastig. Het kan best veel zijn in niet al te veel tijd.
Bij schrijven wordt er vooral gelet op je woordenschat, zins constructies, leesbaarheid, en opbouw vd tekst.
Spelling is niet heel belangrijk, al moet het uiteraard wel leesbaar zijn.
Ik zou me er zeker niet te druk over maken, tenzij je van jezelf weet dat het vak Nederlands je zwakke plek is.
Moet je deze toets doen om te worden toegelaten?
Bij schrijven wordt er vooral gelet op je woordenschat, zins constructies, leesbaarheid, en opbouw vd tekst.
Spelling is niet heel belangrijk, al moet het uiteraard wel leesbaar zijn.
Ik zou me er zeker niet te druk over maken, tenzij je van jezelf weet dat het vak Nederlands je zwakke plek is.
Moet je deze toets doen om te worden toegelaten?