Vordering bruto salaris?
vrijdag 11 januari 2013 om 19:04
vrijdag 11 januari 2013 om 19:11
vrijdag 11 januari 2013 om 19:15
Nee, jouw premies worden ingehouden op jouw salaris. Jouw werkgever is verplicht deze af te dragen maar aangezien jij nu onbetaald verlof hebt, zijn deze wel afgedragen, alleen heeft jouw werkgever ze voorgeschoten ipv ze van jouw salaris in te houden. Jij moet deze dus gewoon betalen, dit ben je verplicht, net zoals jouw werkgever verplicht is om ze af te dragen.
vrijdag 11 januari 2013 om 19:17
quote:paprikaatje schreef op 11 januari 2013 @ 19:15:
[...]
welke dan?premies volksverzekering, zfw, pensioen, dat soort dingen. Je kunt je loonstrookje er bij pakken en precies zien wat er maandelijks ingehouden wordt op jouw salaris. Loonbelasting hoef je niet af te dragen, aangezien je geen loon hebt, maar verzekeringen etc wel degelijk. Die moet je zelf betalen.
[...]
welke dan?premies volksverzekering, zfw, pensioen, dat soort dingen. Je kunt je loonstrookje er bij pakken en precies zien wat er maandelijks ingehouden wordt op jouw salaris. Loonbelasting hoef je niet af te dragen, aangezien je geen loon hebt, maar verzekeringen etc wel degelijk. Die moet je zelf betalen.
vrijdag 11 januari 2013 om 19:23
Zie onder. En die moet je echt gewoon zelf terugbetalen aan je werkgever
http://www.spw.nl/Werkgev ... ages/Onbetaaldverlof.aspx
Let op:
Risicopremies voor overlijden en arbeidsongeschiktheid en premies voor WIA-plus/WGA-hiaat en WIA-Excedent moeten gedurende het verlof wél betaald worden en kunnen niet worden stopgezet. De werknemer blijft hier tijdens het verlof verplicht voor verzekerd. Kijk bij de Actuele cijfers voor de hoogte van de premiepercentages.
http://www.spw.nl/Werkgev ... ages/Onbetaaldverlof.aspx
Let op:
Risicopremies voor overlijden en arbeidsongeschiktheid en premies voor WIA-plus/WGA-hiaat en WIA-Excedent moeten gedurende het verlof wél betaald worden en kunnen niet worden stopgezet. De werknemer blijft hier tijdens het verlof verplicht voor verzekerd. Kijk bij de Actuele cijfers voor de hoogte van de premiepercentages.
vrijdag 11 januari 2013 om 19:24
quote:nausicaa schreef op 11 januari 2013 @ 19:21:
Ja, dat kost meer omdat je pensioenopbouw en sommige verzekeringen (die je niet hebt als je niet werkt) gewoon doorlopen. In ruil daarvoor ben je dus nog wel verzekerd voor volksverzekeringen en krij je geen gat in de pensioenopbouw.En heb je recht op je baan nadat je klaar bent met je sabatical of what ever it is dat je in je onbetaalde verlofperiode doet.
Ja, dat kost meer omdat je pensioenopbouw en sommige verzekeringen (die je niet hebt als je niet werkt) gewoon doorlopen. In ruil daarvoor ben je dus nog wel verzekerd voor volksverzekeringen en krij je geen gat in de pensioenopbouw.En heb je recht op je baan nadat je klaar bent met je sabatical of what ever it is dat je in je onbetaalde verlofperiode doet.
Ik heb trouwens ook een keer een onterechte loonbetaling gekregen. Hoewel ik hem netto had gekregen moest ik hem bruto terugbetalen. De werkgever heeft nl. 'namens jou' al inkomstenbelasting betaald, en die moet ook terug. Dit geld krijg je bij je aangifte weer terug, omdat je aan het eind van het jaar in totaal teveel belasting betaald hebt. Was ik ook niet heel blij mee. Zij betalen verkeerd, en ik kan maandenlang die loonbelasting 'voorschieten'. Gelukkig ging het bij mij niet om een heel groot bedrag.
quote:paprikaatje schreef op 11 januari 2013 @ 19:23:
Dat van het pensioen wist ik, dat wordt met mijn bonus verrekend. Maar welke premies moet ik dan precies blijven doorbetalen?Dat kun je toch zien op je loonstrookjes? En ik neem aan dat jouw baas een keurig lijstje heeft meegestuurd met daarin een opsomming van de kosten? ( en is jouw google stuk?)
Dat van het pensioen wist ik, dat wordt met mijn bonus verrekend. Maar welke premies moet ik dan precies blijven doorbetalen?Dat kun je toch zien op je loonstrookjes? En ik neem aan dat jouw baas een keurig lijstje heeft meegestuurd met daarin een opsomming van de kosten? ( en is jouw google stuk?)