Vordering bruto salaris?
vrijdag 11 januari 2013 om 19:04
vrijdag 11 januari 2013 om 19:28
quote:yogayup schreef op 11 januari 2013 @ 19:26:
Oh ja: je bruto jaarsalaris gaat door het onbetaalde verlof wel omlaag. Het kan dus zijn dat je daardoor wel ineens recht hebt op (meer) zorgtoeslag en al die andere toeslagen.Of je moet volgend jaar dik terug betalen omdat je te weinig inkomen hebt gehad om gebruik te maken van bepaalde voorlopige voorzieningen die in feite betaald worden uit jouw belastingafdracht.
Oh ja: je bruto jaarsalaris gaat door het onbetaalde verlof wel omlaag. Het kan dus zijn dat je daardoor wel ineens recht hebt op (meer) zorgtoeslag en al die andere toeslagen.Of je moet volgend jaar dik terug betalen omdat je te weinig inkomen hebt gehad om gebruik te maken van bepaalde voorlopige voorzieningen die in feite betaald worden uit jouw belastingafdracht.
zaterdag 12 januari 2013 om 17:39
Een tip voor de volgende keer of voor mensen die een paar maanden onbetaald verlof nemen: je contract tijdelijk terug laten zetten in uren. En die uren vakantie nemen. Ik had drie maanden vrij. Dertien weken en had 13x12 vakantieuren opgespaard. Ik heb mijn contract terug laten zetten voor drie maanden naar 12uur per week. En voor die uren heb ik vakantie opgenomen. Heb contact opgenomen met mijn pensioenverzekering en gevraagd of ik nog wat moest regelen voor pensioen en die zei dat die drie maanden niets uitmaakt op t geheel. Wel op papier van te voren hebben dat je als je terug bent weer je oude uren terug krijgt.
zaterdag 12 januari 2013 om 18:03
quote:koekie1980 schreef op 12 januari 2013 @ 17:50:
Marilene: wanneer je baas tijdens jouw verlof dan failliet gaat krijg je een ww-uitkering naar aanleiding van jouw uren. Dan is je uitkering toch lager?KLopt, en het kan ook consequenties hebben als je in die periode onverhoopt arbeidsongeschikt raakt
Marilene: wanneer je baas tijdens jouw verlof dan failliet gaat krijg je een ww-uitkering naar aanleiding van jouw uren. Dan is je uitkering toch lager?KLopt, en het kan ook consequenties hebben als je in die periode onverhoopt arbeidsongeschikt raakt
zaterdag 12 januari 2013 om 18:20
http://www.raet.nl/actuee ... ens-onbetaald-verlof.aspx
Omdat een werknemer tijdens het onbetaald verlof geen loon ontvangt, hoeft u als werkgever in deze periode geen loonbelasting en sociale premies af te dragen.
Is het dan dus toch onterecht? Mijn werkgever heeft hier trouwens met geen woord over gerept toen we het verlof bespraken. Wel over pensioen, niet over de premies. Ik begrijp er niets van.
Omdat een werknemer tijdens het onbetaald verlof geen loon ontvangt, hoeft u als werkgever in deze periode geen loonbelasting en sociale premies af te dragen.
Is het dan dus toch onterecht? Mijn werkgever heeft hier trouwens met geen woord over gerept toen we het verlof bespraken. Wel over pensioen, niet over de premies. Ik begrijp er niets van.
zaterdag 12 januari 2013 om 18:22