Geld & Recht alle pijlers

spaargeld kinderen

11-01-2013 13:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn dochter een florijnenvloot van de abnamro, deze loopt dit jaar af. Ze wordt dan 15, we hebben dan een bedrag van ongeveer 7700 euro voor haar, bedoeld voor een bijdrage aan studie of rijbewijs. We willen het graag weg zetten en dan zoveel mogelijk rente voor krijgen(wie niet?). Het liefst wel op een rekening waar we ook verder op kunnen sparen. Wie heeft advies? En zet ik die rekening nu wel of niet op haar naam?
Mijn ouders hadden zelf een spaarrekening voor mijn studie en ik had een eigen gewone spaarrekening.

Om dus helemaal zelf te sparen. Heeft je dochter al wel een eigen spaarrekening? Die ze dus ook kan plunderen als ze dat wil. Met 15 heeft ze vast al kleedgeld en binnenkort een baantje en genoeg dingen om voor te sparen, vakantie, scooter etc.
Ook hier een aflopende florijnenvloot dit jaar, erg prettig die 15% bonus over het eindsaldo!

Hier is het het tweede kind waar dit voor vrijkomt en hoewel beide kinderen goed met geld en sparen overweg kunnen ga ik het toch op mijn naam wegzetten de komende jaren.

Staat het geld namelijk op hun naam dan zou hun vader, waar geen contact meer mee is, maar die wel gezag heeft,het geld zomaar op kunnen nemen en dat is een risico dat ik niet wil lopen gezien het feit dat ik het zelf heb gespaard voor ze. Kinderen weten dat dat geld er is en weten ook dat het er is voor studie, rijbewijs en dat soort zaken. Dat het dus niet een zak geld is die ze tzt meekrijgen. Wel hoop ik ze leningsloos door hun studie te loodsen op deze manier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven