WTF is dit; kaken doen raar??
zaterdag 12 januari 2013 om 09:04
Dames, ik weet echt niet wat ik heb...
Misschien dat iemand het herkent?
Gisteravond op de bank in slaap gevallen, niks aan de hand.
Ik werd wakker, ga naar bed zonder het licht aan te doen, maar merk als ik in bed lig dat mijn onderkaak zeer doet.
Ik denk aan iets met mijn kiezen dus sta op om nog maar een keer mijn tanden te gaan poetsen.
In de badkamer doe ik het licht aan en ik zie dat ik er uit zie als een hamster.
Mijn onderkaak is helemaal opgezet, aan twee kanten. Ik kreeg mijn mond op zich nog wel gewoon goed open. De zwelling zit vooral vlak onder mijn oren.
Vandaag is het erger geworden, ik krijg mijn mond niet meer helemaal open en ik schaam me dood om zo de deur uit te moeten.
Wat kan het zijn?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de bof kan hebben? Googlen levert verder nog niet veel op.
Wie helpt?
Misschien dat iemand het herkent?
Gisteravond op de bank in slaap gevallen, niks aan de hand.
Ik werd wakker, ga naar bed zonder het licht aan te doen, maar merk als ik in bed lig dat mijn onderkaak zeer doet.
Ik denk aan iets met mijn kiezen dus sta op om nog maar een keer mijn tanden te gaan poetsen.
In de badkamer doe ik het licht aan en ik zie dat ik er uit zie als een hamster.
Mijn onderkaak is helemaal opgezet, aan twee kanten. Ik kreeg mijn mond op zich nog wel gewoon goed open. De zwelling zit vooral vlak onder mijn oren.
Vandaag is het erger geworden, ik krijg mijn mond niet meer helemaal open en ik schaam me dood om zo de deur uit te moeten.
Wat kan het zijn?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de bof kan hebben? Googlen levert verder nog niet veel op.
Wie helpt?
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 12 januari 2013 om 13:29
quote:thomaaas schreef op 12 januari 2013 @ 13:26:
[...]
Als je in d zorg werkt, kan ik me zo voorstellen dat dat wél belangrijk is. Niet omdat je een dagje vrij hebt, maar omdat je met een vrij onschuldige, maar heel besmettelijke kwaal, de gezondheid van je cliënten op het spel zet. Als je dat op zaterdag al kan diagnostiseren, dan kan er tijdig vervanging worden geregeld. Dat lijkt me voor je collega's wel zo prettig. En laten we wel wezen; de HAP is toch voor gevallen waarin je een dokter moet zien, maar die niet zo spoed zijn dat je naar de SEH moet. Dit lijkt me nu juist een goed voorbeeld waarbij je júist de HAP moet bellen.
Dat dus inderdaad.
Bof (als het dat is) kan samengaan met hoge koorts. Iets waar kwetsbare bejaarden aan dood kunnen gaan.
Als het dat is en ik mag niet werken, weet ik het graag nu al. Dan kan ik de baas bellen en kunnen ze me nu al vervangen.
Ik sta maandag namelijk als verantwoordelijke op de gesloten afdeling en het is vrij essentieel dat er daar iemand is, zeg maar.
[...]
Als je in d zorg werkt, kan ik me zo voorstellen dat dat wél belangrijk is. Niet omdat je een dagje vrij hebt, maar omdat je met een vrij onschuldige, maar heel besmettelijke kwaal, de gezondheid van je cliënten op het spel zet. Als je dat op zaterdag al kan diagnostiseren, dan kan er tijdig vervanging worden geregeld. Dat lijkt me voor je collega's wel zo prettig. En laten we wel wezen; de HAP is toch voor gevallen waarin je een dokter moet zien, maar die niet zo spoed zijn dat je naar de SEH moet. Dit lijkt me nu juist een goed voorbeeld waarbij je júist de HAP moet bellen.
Dat dus inderdaad.
Bof (als het dat is) kan samengaan met hoge koorts. Iets waar kwetsbare bejaarden aan dood kunnen gaan.
Als het dat is en ik mag niet werken, weet ik het graag nu al. Dan kan ik de baas bellen en kunnen ze me nu al vervangen.
Ik sta maandag namelijk als verantwoordelijke op de gesloten afdeling en het is vrij essentieel dat er daar iemand is, zeg maar.
zaterdag 12 januari 2013 om 13:29
(Ik had een keer op vrijdagavond een pijnlijke bobbel op mijn elleboog. Niks mee gedaan. Zaterdag was de bobbel groter, roder en pijnlijker. HAP gebeld. Ik mocht niet komen. Zondag was de bobbel nog groter en nog pijnlijker. Ik mocht nog steeds niet komen. Op maandag naar mijn HA. Bobbel was inmiddels een rode, opgezette vlek van mijn pols tot halverwege mijn bovenarm. Bacteriële infectie, die zeer was verspreid. 2 weken anti-biotica. Als ik nou wél serieus was genomen door de HAP, dan was ik tijdig behandeld en had ik niet al dat gedoe gehad. Soms maken die 2 dagen best verschil)
zaterdag 12 januari 2013 om 13:30
quote:ModuleX schreef op 12 januari 2013 @ 13:27:
Ik weet niet waar je woont Marels, maar ik Belgie heerst een bof-epidemie
http://www.hln.be/hln/nl/ ... erspreidt-zich-snel.dhtml
Ik werk in België
Goed, ik ga zum huisarts. Wordt vervolgd!!
Ik weet niet waar je woont Marels, maar ik Belgie heerst een bof-epidemie
http://www.hln.be/hln/nl/ ... erspreidt-zich-snel.dhtml
Ik werk in België
Goed, ik ga zum huisarts. Wordt vervolgd!!

zaterdag 12 januari 2013 om 13:32
Oh, en buiten dat je tijdig vervanging moet regelen, Marels is -indien ze een boffert is- al enkele dagen besmettelijk. En ze werkt met een kwetsbare doelgroep. Haar collega's moeten dan extra opletten op klachten, bij zichzelf en bewoners. Eventueel extra maatregelen worden getroffen. Het lijkt me dus zéér verstandig als ze vandaag gezien wordt door een arts.

zaterdag 12 januari 2013 om 13:53
Soms kan ik die HAP wel killen.. Ik snap dat je niet voor elk wissewasje op de stoep moet staan. Maar ik heb een keer gebeld omdat ik de verkoudheid en koorts niet vertrouwde van mijn zoontje midden in de nacht ( hij was kortademig) en brulde alleen maar. Moest ik maar tot maandag wachten, maar het werd erger dus ik ben gewoon gegaan wilde ze me niet binnen laten na 15 min gedramd mocht hij eindelijk onderzocht worden wat bleek hij had een flinke longontsteking en moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Nog even gewacht en het was minder goed afgelopen... Sorry moest even frustratie kwijt maar als je het niet vertrouwd altijd gewoon zelf gaan.
zaterdag 12 januari 2013 om 16:31
quote:thomaaas schreef op 12 januari 2013 @ 13:32:
Oh, en buiten dat je tijdig vervanging moet regelen, Marels is -indien ze een boffert is- al enkele dagen besmettelijk. En ze werkt met een kwetsbare doelgroep. Haar collega's moeten dan extra opletten op klachten, bij zichzelf en bewoners. Eventueel extra maatregelen worden getroffen. Het lijkt me dus zéér verstandig als ze vandaag gezien wordt door een arts.Dat zijn wel dingen die je dan heel helder zelf moet kunnen verwoorden want zover denkt een assistente of arts natuurlijk niet.
Oh, en buiten dat je tijdig vervanging moet regelen, Marels is -indien ze een boffert is- al enkele dagen besmettelijk. En ze werkt met een kwetsbare doelgroep. Haar collega's moeten dan extra opletten op klachten, bij zichzelf en bewoners. Eventueel extra maatregelen worden getroffen. Het lijkt me dus zéér verstandig als ze vandaag gezien wordt door een arts.Dat zijn wel dingen die je dan heel helder zelf moet kunnen verwoorden want zover denkt een assistente of arts natuurlijk niet.
zaterdag 12 januari 2013 om 19:44
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 januari 2013 @ 13:02:
marels Beterschap meid. het is lullig maar het gaat wel weer over. Maar zolang je besmetbaar bent thuisblijven hoor.
Ondertussen kan je dan even stemmen op het vivawoord, sneerleverworst uiteraard.
mag ik de competitie misschien op eigen kracht winnen?
marels Beterschap meid. het is lullig maar het gaat wel weer over. Maar zolang je besmetbaar bent thuisblijven hoor.
Ondertussen kan je dan even stemmen op het vivawoord, sneerleverworst uiteraard.
mag ik de competitie misschien op eigen kracht winnen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag 12 januari 2013 om 20:10

zondag 13 januari 2013 om 11:18
Beterschap!
En wie weet kan je hier een klacht neer leggen over jullie huisartsenpost.
Hier formulier om te downloaden.
http://www.dehuisartsenpost.nl/include/klachtenform.php
en hier wat de belletjes naar de huisartsenpost kost, ondanks het googel advies.
http://www.dehuisartsenpost.nl/index.php?ipag=12
En wie weet kan je hier een klacht neer leggen over jullie huisartsenpost.
Hier formulier om te downloaden.
http://www.dehuisartsenpost.nl/include/klachtenform.php
en hier wat de belletjes naar de huisartsenpost kost, ondanks het googel advies.
http://www.dehuisartsenpost.nl/index.php?ipag=12
zondag 13 januari 2013 om 11:28

zondag 13 januari 2013 om 11:35
21. Ik heb alleen maar met de doktersassistent gesproken op de Huisartsenpost en ik ontvang toch een rekening. Hoe zit dat?
U ontvangt een rekening van de Huisartsenpost wanneer u contact heeft gehad met de doktersassistent die u een advies heeft verstrekt. Dit kan worden gezien als een telefonisch consult. Het is dus niet noodzakelijk dat u contact heeft gehad met een huisarts op één van de Huisartsenposten. Alle adviezen van doktersassistenten worden door de huisarts geverifieerd.
http://www.dehuisartsenpost.nl/index.php?ipag=14#21
Ja je krijgt sowieso voor 2 belletjes de rekening, van 's nachts en overdag.
U ontvangt een rekening van de Huisartsenpost wanneer u contact heeft gehad met de doktersassistent die u een advies heeft verstrekt. Dit kan worden gezien als een telefonisch consult. Het is dus niet noodzakelijk dat u contact heeft gehad met een huisarts op één van de Huisartsenposten. Alle adviezen van doktersassistenten worden door de huisarts geverifieerd.
http://www.dehuisartsenpost.nl/index.php?ipag=14#21
Ja je krijgt sowieso voor 2 belletjes de rekening, van 's nachts en overdag.
zondag 13 januari 2013 om 11:37
Sukkels.
Dan zouden ze me er nog drie kunnen sturen ook, ook één voor het terugbellen.
Ik ga echt een klacht indienen hoor....
Sowieso, 's nachts ook. Je belt dat je kaak aan twee kanten opgezet is en je krijgt te horen dat het wel aan je kies zal liggen??
Dat kán al niet, dat snap ik ook.
Dat consult van de dag erna kan ik snappen, dat de assistente zegt dat ze met de dokter wil overleggen. Maar dat advies van de dokter vind ik ronduit schofterig...
Moet alleen even denken hoe ik het goed ga verwoorden.
Dan zouden ze me er nog drie kunnen sturen ook, ook één voor het terugbellen.
Ik ga echt een klacht indienen hoor....
Sowieso, 's nachts ook. Je belt dat je kaak aan twee kanten opgezet is en je krijgt te horen dat het wel aan je kies zal liggen??
Dat kán al niet, dat snap ik ook.
Dat consult van de dag erna kan ik snappen, dat de assistente zegt dat ze met de dokter wil overleggen. Maar dat advies van de dokter vind ik ronduit schofterig...
Moet alleen even denken hoe ik het goed ga verwoorden.