Dromen van een kindje - zwanger worden in 2013

14-10-2012 17:38 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 5 jaar samen en willen dolgraag beginnen aan kinderen. Het liefst zouden we meteen binnen, maar we staan aan de vooravond van een verbouwing die ca. 8 maanden zal gaan duren (zonder tegenslagen in de planning ).

Dus, we hebben het verstandige besluit genomen om pas na de verbouwing te beginnen. We willen namelijk het grootste deel zelf gaan doen en als ik zwanger ben is dat niet zo handig.

Ik ben wel met de pil gestopt zodat mijn normale cyclus op gang kan komen, want dat kan wel tot een jaar duren las ik.

Zijn er nog meer die ook voor 2013 op de planning hebben staan om te beginnen met zwanger worden. Wat houdt jullie op dit moment tegen en wanneer willen jullie beginnen?

Laat ik mijn vriend maar zoveel mogelijk met rust en niet compleet gek maken met mijn ongeduld en baby kriebels, en hier proberen een paar "lotgenoten" te zoeken.

Omdat het hier toch al best druk is geworden, de tabel voor het overzicht:

NaamLeeftijdLeeftijd partnerStartdatumHoeveelste kindjeBijzonderhedenNagel313153December 20121e kindje/4e kindjeevt. zomer 2013 medische traject inMiss_d26December 20121e kindjeLiene8527311 januari 20131e kindjeNYC3333Januari 20131e kindjeWhoosy2830januari/februari 20131e kindjebarwisje27291 februari 20131e kindje31 augustus 2013 trouwenMyque2931Maart/april 20132e kindjeWens: kindjes met weinig leeftijdsverschilJuffie-872536Mei 20132e kindjeLeonita2930Voorjaar 20131e kindjeeerst trouwenxtulp2323Zomer 20131e kindjeVlinder062426Verwachting september 20131e kindjeeerst verbouwenZonnebloem-872525Verwachting september 20131e kindje13 september 2013 trouwenKlaprooss2431Najaar 20131e kindjeafstuderen in septemberJanna-1e kindje
@ Sjalalaan; bedankt voor de info!

Lijkt me leuk en spannend om met je eigen bruiloft bezig te zijn. En je hebt gelijk hoor, ik heb bijna dubbel zo hoge bedragen voorbij horen komen in vriendenkring :S

Vriend en ik willen het klein houden. Eten met familie & beste vrienden, s'avonds korte ceremonie en daarna dansen Allemaal op 1 locatie als het kan.

We hebben al wat gespaard..maar willen het pas "bruiloftpot" noemen als k een nieuwe baan heb (en dat aanzoek dus..haha)

@Viva2013: wat gaaf dat je zoontje zelf liep!

Gelukkige huisvrouw : neee die film kijk ik noooooitt meer. Mn vriendin was zo ' lief' om me ermee naartoe te nemen in de bioscoop, toen ik net uit een depressie was.

Wat een trauma..nee bedankt, die hoef ik echt niet meer te zien.

(En mn vriendin snapte helemaal niet waarom ik het zo'n rotfilm vond :S )

En bang voor de bevalling?

Nee ik nog lang niet. Ik kan me er niet eens een concreet beeld bij vormen aangezien ik nog elke dag de pil netjes slik ;)
Wat is het ineens druk hier!! Gezellig!

Dames met kindje(s): Leuk om jullie verhalen te lezen! De vragen die bij ons spelen hebben jullie natuurlijk al eens meegemaakt. Is het gaan voor een 2e kindje nou net zo spannend heb je daar ook nog dezelfde twijfels en afwegen enz bij?

Thasmo: Onwijs leuk dat je zo open en bloot verteld hoe het bij jullie verloopt. Ik moet steeds ook wel erg lachen, bijv. over de logeerkamer! Maar ontzettend fijn dat het kan en ik hoop dat het snel raak is bij jullie!

Buffer: Wij hebben best wel aardig wat spaargeld. Toch weet ik niet zo goed wat nou echt genoeg is.. Als we een grotere auto willen gaat er toch ook weer een deel vanaf en zo komen er nog wel wat meer dingetjes.. Maar dat blijf je natuurlijk altijd houden.

Ik vind het ook lastig om in te schatten wat een kindje nou gaat kosten. Lijkt mij dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt..

Maar dames met kindje(s) vonden jullie het qua financienen tegen of meevallen?

Geslacht kindje: Wij willen graag van tevoren het geslacht weten, handiger met spullen kopen ook. En zou gewoon niet zo lang kunnen wachten!! Ongeduld haha.

Vlinderoogje: Het fijne bij mij is dat mijn vriend ook de kinderwens heeft, alleen een stuk minder heftig als ik. Hij laat het op zijn beloop en ik wil concrete plannen. Jaa echt heerlijk gevoel denk ik om afspraken erover te hebben! Daar hoop ik ook op. Maar begint jou vriend er nooit over? Bij mij niet zoveel, soms ineens een opmerking nav iets op tv bijvoorbeeld. Zit ik gelijk te gloeien haha.

Sjalalaan: Wat een geld zo'n bruiloft! Had ik eigenlijk niet echt een idee van.. Word wel een super dag dan! Heerlijk hoor. Ik zou zoveel geld er zelf niet voor over hebben, al lijkt de dag me wel geweldig.

Zonnebloem-87: Fijn toch dat je babykriebels even een beetje zijn overgegaan in huwelijkskriebels! Voor je het weet is het zover. Gaat best veel tijd inzitten hé alles lezen en reageren, gewoon doen alsje zin/tijd hebt!

Saar28: Welkom! De tabel word bijgehouden door vlinder, die is nu even een tijdje niet geweest. Wat bedoel je met een nieuw onderwerp maken?

Bevalling: De gelukkige huisvrouw word je zeker niet vrolijk van! Ik denk er best wel overna maar probeer de laatste tijd niet te doen. Je hebt er toch totaal geen invloed op, en maak mezelf er alleen maar gek mee. Kan ook best slecht tegen pijn vind ik zelf.. Maar dan denk ik; al eeuwen doen zoveel vrouwen dit, dan kan ik het zeker ook wel! En je krijgt er zoveel moois voor terug.
Welkom Saar!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Gezellig meiden! Als vlinder er weer is mag ze mij ook meenemen in een tabel! Ik ben sinds afgelopen week gestopt met de pil, nu wachten op een normale cyclus en hoop dat dit vrij snel losloopt.. Erg spannend allemaal! Hoe gaat het met jullie en de cyclus?
Bij mij worden de kriebels ook nog een eind in bedwang gehouden door de bruilofts-kriebels gelukkig!

Mijn beste vriendin is Zwanger,maandag ga ik mee naar de echo heel leuk,maar soms ook erg dubbel..als jullie snappen wat ik bedoel..
@ gelukkige huisvrouw, heb ik ook overgeslagen. Moet er niet aan denken!

@Sjalalaan... Wij hadden ook een flink bedrag voor de bruiloft en uiteindelijk zijn we ook over het budget gegaan. Maar het was het wel waard hoor!

@Saar welkom! En succes met ontpillen! Jullie gaan gelijk aan de slag? of echt eerst cyclus doorgronden?

@zonnebloem, lijkt me ook veel beter om je nu eerst op je trouwen te focussen en dan op je kinderwens. De maanden vliegen zo voorbij! Geniet! En misschien is het daardoor gelijk raak bij jullie eerste ronde.

@buffer, wij sparen wel, maar krijgen veel spullen van mijn familie.. (veel kinderen in de familie).

@geslacht.. Wij willen wel weten of het een jongen of meisje wordt. Vrienden van ons hebben hun dochtertje verloren (6 maanden zwanger) en mijn zus heeft haar dochtertje verloren toen die 10 maanden oud was. Het is voor ons naast makkelijk ook fijn om te weten of het een meisje wordt zodat we de mensen om ons heen wel wat makkelijker kunnen vertellen dat het een meisje wordt.

@innesteling.... Ik had vanochtend steeds steken in mijn buik richting mijn lies. Lijkt op ongesteldheidspijn. 4 dagen na de eisprong. Is wat vroeg, maar volgens de website kindjeopkomst is het wel mogelijk....

Ben ik mezelf nu gek aan het maken? Heb ook meer trek en ruik bij vlagen hele goede reuk. Vannacht hele levendige dromen, waardoor ik wakker schrok en de pijn voelde in mijn buik.

Ik kan over 6 dagen de vroege test doen, maar ik wacht tot mijn NOD....Hmm..tijd kan me nu niet snel genoeg gaan.
@whoosy, spannend! Je weet het maar nooit.....

Al dat wachten, pfffff.... Hadden ze heel lang geleden niet kunnen verzinnen dat 1 eisprong per maand, veel te weinig is?! Gewoon 2, hoef je ook niet zo lang te wachten!
Grrrmbl, ik wacht nog steeds op m'n ongesteldheid. Ik had gehoopt dat die na de bevalling mooi regelmatig zou blijven, maar nee dus... Inmiddels 5 dagen te laat! En een eventuele zwangerschap kan bijna niet, we hebben het netjes beschermd gedaan de afgelopen maand.
@whoosy, spannend! Ik had de eerste keer niks in de gaten tot ik enorm pijnlijke borsten kreeg. Ik deed toen een clearblue test en bleek 3+ weken zwanger te zijn. De testen van Kruidvat (2 voor 5 euro) zijn ook goed trouwens!
@xtulp wij hadden ook flink wat geld gespaard, en eerlijk gezegd hebben we alles gekocht wat we mooi of handig vonden en niet zo op de prijs gelet. Voor een tweede hebben we nu veel minder nodig natuurlijk en ook hoeven we niet meer te verbouwen en een nieuwe auto te kopen. Ik denk dat we voor de babyuitzet incl. kamertje natuurlijk zo'n 3500-4000 euro hebben betaald. Ik heb van al m'n aankopen nog geen cent spijt gehad en alles gaat nog jaren mee. Het kan natuurlijk ook voor stukken minder en veel prijsbewuster, maar ook nog vele malen gekker haha... En misschien zullen de as. opa's en oma's een en ander sponsoren zoals bij ons?
Sorry, op de iPad teruglezen en reageren gaat me niet zo goed af, vandaar al die losse posts!

@xtulp, bevallen... Voor iedere slechte bevalling staan misschien wel 2 bevallingen die wel vlot of zelfs makkelijk waren. Ik heb zelf een vlotte bevalling gehad, en die was echt niet de makkelijkste met een knip bij mij en een vacuumpomp op de baby, maar ik ben snel hersteld en riep in m'n kraamweek al dat ik zo weer zou bevallen als dit alles was. De goede verhalen hoor je alleen niet zoveel! Ik was van te voren bang dat het me nooit zou lukken met mijn conditie van een visstick, maar dat bleek angst voor niets te zijn! Overigens wil ik zware bevallingen absoluut niet bagatelliseren, ik mag van geluk spreken!
Ik heb de gelukkige huisvrouw volgens mij vorig jaar gezien en toen waren mijn kriebels ook wel even flink afgenomen haha! Maar ik moet zeggen dat ik geen angst heb voor bevalling (zeg ik nu heel stoer). Ik heb al behoorlijk wat horror verhalen gehoord, maar dat houdt mij niet tegen Als al die andere vrouwen het kunnen, kan ik het ook. En ja, het zal er toch uit moeten

Wat heeft jullie voorkeur: thuis of in het ziekenhuis?
@thuisziekenhuis het liefst zou ik gewoon thuis bevallen,maar ik moet over een brug om naar het ziekenhuis te gaan,en mag dit dus niet..alle bevallingen over de brug moeten naar het ziekenhuis..dus heb weinig keus helaas!
Mocht het voor jullie zover zijn, een bevalplan schrijven is behoorlijk nutteloos: het gaat nooit zoals je het plant en het belangrijkste is dat je partner goed je wensen weet want zelf zit je in een behoorlijke roes en geloof je het allemaal wel en als je foto's of films wil, instrueer je partner of de verloskundige goed (achteraf gezien had ik dit graag gewild!)

Om even op de zaken maar vooruit te lopen )
@myque thnx voor de tips! :Imao: Ik geef ook voorkeur aan een thuisbevalling, ik voel me altijd erg ongemakkelijk in een ziekenhuis... Mocht het toch onverhoopt anders lopen dan gewenst, dan is het ziekenhuis 5 min. verderop.
Even een ego post.

Heb vanmorgen getest, maar niet zwanger!

Had voor het testen, zwaar het idee dat ik niet zwager was en dat klopte.

Stiekem toch even spannend!

Op naar de volgende ronde!
Jammer pinoo!

Jee meiden, wat is er veel geschreven!

#verschillende fasen, ik vind het ook leuk om over de verschillende fasen te lezen, ik leef al echt met iedereen mee.

#thuis/ziekenhuis, mijn voorkeur ligt bij een thuisbevalling, al heb ik wel het gevoel dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland. Maar dat komt misschien omdat ik denk dat ik er echt geen kind uit kan krijgen haha. Bevallen zelf lijkt me helemaal niets en dan vooral het persgedeelte, maar het zal toch moeten.

#geslacht willen weten, ik heb nog geen idee of ik het zou willen weten. Het heeft allebei voordelen, dus dat zie ik wel als het zover is.

#buffer, ik vind het lastig om te bepalen hoe groot ik onze buffer wil hebben. Is ¤5000 (gevoelsmatig) genoeg of voel ik me toch fijner bij het dubbele of zelfs 3-dubbele? Ach, het duurt nog minstens 8 maanden eer we gaan beginnen, dus sparen we nog lekker even door.

#werk, het liefst zou ik het doen zoals mijn ouders het gedaan hebben. Vader werkt en moeder is thuis totdat de kinderen naar school gaan. Beetje ouderwets, I know, maar het lijkt me heerlijk! Helaas is dat financieel niet mogelijk. Nou ja, het kan wel, maar ik houd toch ook wel van een beetje luxe, dus ik moet wel blijven werken. 3 dagen heeft dan mijn voorkeur, minder zou ook eigenlijk niet kunnen ivm mijn werkzaamheden.

Jammer trouwens dat een kindje niet te plannen valt;-) Ik zat laatst eens te denken en werktechnisch heb ik maar 2 ideale maanden om te bevallen , in maart en in september. Soms schiet er door mijn hoofd; oh, ik kan het niet maken om zwanger te worden, hoe moet het dan met mijn werk? Als ik het niet doe, doet niemand het, zal voor mijn baas geen pretje worden om vervanging te zoeken. Maar ja, dat moet ik ook loslaten, mijn kinderwens ga ik niet aan de kant schuiven voor het werk. En mijn baas kan dat natuurlijk zelf ook verzinnen dat ik ooit kinderen zou willen.

#kriebels, ze zijn er weer hoor! Was even wat minder omdat ik ongesteld was, maar nu zo rond mijn eisprong rammelt de boel weer hard. Al voel ik me nu wel relaxter omdat ik weet dat het echt niet meer zo lang duurt.
Uhm... stuff... and things
Goedemiddag,

Gelukkige huisvrouw gezien tijdens zw schap en gisteren. Vond m gister heftiger, voornamelijk toen ze dr kindje wilde vermoorden.... Ik had na de bevalling juist een hele fijne periode. Ik voelde heel veel liefde (voor partner en kind) en zat echt op een blauwe wolk, dus zo kan het ook niet.

Bevalling heb ik nooit tegenop gezien. Iedereen mocht alles vertellen aan me , het loopt toch (gelukkig) bij iedereen anders.... Uiteindelijk dus 7 uur erover gedaan, heel iets uitgescheurd, wel vacuum pomp gehad, maar verder een supersnelle bevalling. Een half uur erna had ik mijzelf bedacht dat ik het nog wel een keer zou kunnen :P

Krentenbaard, nee,... dat was het gelukkig niet. Waren rode vlekjes om de neus en mond, maar die zijn weer weggetrokken gelukkig.

Zit verder even niet goed in mijn vel, dus een weekje vrijaf van het werk. Even ME time...
@whoosy: eerst cyclus achterhalen en dan beginnen! Ben nu helaas al wel voor 2e x in 2 weken ongesteld dus ben bang dat een normale cyclus lang zal duren..

En de gelukkige huisvrouw; pittige film ja! Maar ik ben daar vrij nuchter in wetende dat je niets van tevoren kan weten en dus ook niet of mij dit gaat overkomen...
#werk toevallig hebben we het er van de week over gehad,ik werk al vrij luxe maar 24 uur,dus dat blijf ik zo mogelijk gewoon doen,ik werk in de zorg dus kan avonden en weekenden werken als mijn vriend thuis is..ook heeft m'n vriend op zijn werk de mogelijkheid om 1 dag ouderschapsverlof in de week aan te vragen de eerste 2 jaar. Dus wat dat betreft lijkt het erop dat we niet veel oppas/verblijf nodig hebben.
@buffer Ik vind ¤5000 al best veel eigenlijk. Tenzij je alles nieuw aanschaft. Ik heb een beetje gegoogled en op forums gekeken wat een gemiddeld babyuitzet kost en wat er aan wordt uitgegeven, maar ¤5000 ben ik maar weinig tegengekomen. Maar misschien zie ik het verkeerd?

Ik maak me meer 'zorgen' om de maandelijkse kosten met een kindje, die zullen behoorlijk stijgen denk ik.
Hoe bedoel je de maandelijks kosten?

Ja de kinderopvang tikt aan, maar dingen zoals gas, water, licht e.d. dat merk je niet.

Dan heb je luiers, wij zweren bij die van de aldi en zijn ook niet duur.

Zoon kreeg flesvoeding maar kruidvat eigen merk (was de kraamverzorgster helemaal lyrisch over, die was zo goed ; -) )

En kost ook 6 euro per pak.

Kleding is hier wel een hobby dus die kosten zijn wel gestegen maar ach ik koop nu amper nog wat voor mijzelf

Nu kind hier met de pot mee-eet en geen luiers meer draagt zijn we 10euro per week meer kwijt met boodschappen elke week (ongeveer) en dat zit m in wat extra groenten en fruit, toetje, dagmelk, overig drinken, wat extra beleg en een koekje.

Nee het meest is de kinderopvang. Dat ga je wel merken
@Thasmo Dat was inderdaad wat ik bedoelde :-) bedankt! Hoeveel dagen gaat jullie kindje naar de opvang?
Onze buffer is hier 10.000 euro (gezamelijk) en ieder op eigen spaarrekening ook nog zo'n 5000euro.

Maar de buffer is dan echt buffer voor als er iets kapot gaat e.d.

Eventuele kinderkamer en spulletjes probeer ik/proberen wij gewoon tussendoor van de lopende rekening te doen.

Elke maand wat kopen. Al ik verwacht dat het kamertje wel gekocht gaat worden met geld van de spaarrekening.

Overigens ben ik begonnen met ovulatietesten maar nog geen duidelijke streep. vanmorgen al wel iets donkerder dan vrijdag dus er ergens de komende dagen zal het wel zo ver zijn
Hij gaat 2,5 dag naar de opvang en ik betaal 806 euro per maand aan opvang, waarvan ik er dan 400 terug krijg van de belastingdienst. Uurtarief is hier vrij hoog 6,85 ofzo .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven