Gezondheid alle pijlers

microgynon 20

13-01-2013 19:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik een paar maanden deze pil geslikt , maar ben er ook weer mee gestopt , omdat ik er toen niet lekker door in mijn vel zat. Eigenlijk leek me dat onzin van zo'n klein pilletje , maar ik was de hele maand behoorlijk opstandig en sacherijnig.

Toen een poosje op de nuva ring over gegaan , maar ook geen succes.

Daarna een poos niks van ac gebruikt maar mijn menstruatie is gewoon te heftig en pijnlijk.

Ik had nog een paar strips microgynon20 liggen en was eigenlijk vergeten waarom ik daarmee gestopt was.

1e strip niks aan de hand , menstruatie zonder pijn , wat een verademing zeg,.

Maar nu in de 2e strip valt het mij ( en de omgeving) op dat ik weer zo mega opvliegerig ben. Ik voel me niet gezellig om het zo maar te zeggen en wil iedereen wel neerknuppelen zeg maar .....zou dat nu echt van dat ene pilletje kunnen komen? Zo'n bijwerking?
Misschien kun je niet tegen de hormonen?
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik heb er ook last van, bij alle pillen, ook bij deze lichte. Slecht humeur, prikkelbaar, slecht slapen.

Sinds een week heb ik zoely, schijnt minder bijwerkingen te hebben.
Ja dat kan. Ik heb jaren gewisseld en het bleef 1 groot drama. Van niet te stoppen eetbuiten (5-6 kilo in 3 wk) tot ochtendmisselijkheid en overgeven, tot acne tot totaal mezelf niet meer zijn.

Conclusie van de gyn: ongeschikt.
Ik kreeg moordneigingen van die pil. Ik slik nu een andere en nergens last van. Zelf niet (meer) van vreetbuien.
Welke slik jij Paloma?
Microgynon viel bij mij ook als een van de slechtste. Kun je niet vragen om een 3-fasen pil of de mini pil?
Ik geloofde het dus bijna niet , maar het kan dus echt? Je zou toch denken zo'n lage dosering hormonen zou niet voor zo'n ongein moeten zorgen?
Ik mag niet alles meer hebben qua hormonen ivm zwangerschaps cholestase ( lever en nieren stoppen ermee in de zwangerschap).

Dat hoorde ik dus na de laatste zwangerschap. Blijkbaar moet je dan dus de rest van je leven uitkijken met hormonen en hoeveelheden daarvan
quote:binkie schreef op 13 januari 2013 @ 19:32:

Ik geloofde het dus bijna niet , maar het kan dus echt? Je zou toch denken zo'n lage dosering hormonen zou niet voor zo'n ongein moeten zorgen?Die lage dosering is anders hoog genoeg om je hele cyclus te (ont)regelen en ervoor te zorgen dat je niet zwanger wordt. Dan lijkt het me ook niet zo raar dat je er bijwerkingen bij kan krijgen.
Ach ja Penelopeia daar heb je natuurlijk ook een puntje ;)
Waarom neem je geen Mirena? Plaatselijke hormonen, en je menstruatie wordt ook minder of houdt op.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw dat durf ik niet. Ook vanwege een ziekte down under.

En ik vind het een eng idee dat er iets in mij zit dat er niet hoort.
Ja, dat kan.
Ik heb de micrgynon 2 maanden geslikt en ik stop er nu mee want ik was afgelopen maand niet te harden en dan heb ik het nog maar niet over de kilo's die ik aan ben gekomen. Ik ben al een oudje dus de pil is ook niet meer echt een gezonde optie eens kijken na 30 jaar de pil hoe een leven zonder is.
Ik had dat vroeger van Marvelon. Enorme stemmingswisselingen.

Microgynon gaat bij mij juist wel goed.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Elmervrouw schreef op 13 januari 2013 @ 19:38:

Waarom neem je geen Mirena? Plaatselijke hormonen, en je menstruatie wordt ook minder of houdt op.Lokale hormonen bestaan niet, ook met de Mirena komen de hormonen in je lijf, wel minder, maar ze komen wel degelijk in je lijf. De bijwerkingen zijn precies dezelfde als bij de pil. Zie de bijsluiter. Wanneer je gevoelig bent voor hormonen is de Mirena lang niet altijd een oplossing.
quote:Elmervrouw schreef op 13 januari 2013 @ 19:38:

Waarom neem je geen Mirena? Plaatselijke hormonen, en je menstruatie wordt ook minder of houdt op.Hier inmiddels ruim 10 maanden Mirena en ik wacht nog steeds op het uitblijven of iig verminderen van menstruatie
Dat is voor mij ook wel iets waar ik een beetje huiverig voor ben. Laat je zo'n ding plaatsen helpt het helemaal niet tegen je klachten.
Ik had het bij microginon 30 wel, en nu ik aan de 20 zit nergens meer last van ! Het kan wel degelijk dat zo'n klein pilletje zo'n grote invloed heeft. Ik kan verder ook nergens tegen,heb van alles geprobeerd en dit was het enige wat hielp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven