Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Oh lieve Ipadje toch... wat k*t! Ik wou dat ik je zekerheid of duidelijkheid kon geven, of in ieder geval vertrouwen in een toekomst met een kindje. Het moet zwaar voor je zijn om kleintjes om je heen te hebben terwijl je al zo'n tijd bezig bent met het vervullen van je eigen kinderwens. Maar weet je.. jullie hebben geen slecht nieuws gehad in het zkh. Dat jullie twijfelen vanwege de dubbele en onduidelijke berichten van de arts snap ik, maar voorlopig is er geen (medische) reden om de moed op te geven. Vanaf maandag aan de slag met dat nieuwe zkh en wie weet wat dat jullie gaat brengen.

Ik vind je zo'n sterke en optimistische vrouw, even dippen mag best hoor! Laat jezelf lekker verwennen door je vriend vanavond, geniet van je (digitale) chocolade en morgen ook een beetje van de zon.
Ah nee Ipadje! Wat ontzettend k*t zeg! Wat zal dat dubbel voor je voelen om ze te genieten van het spelen met zo'n kindje en tegelijk de angst hebben dat dat niet kan met je eigen kindje. Ik ben het met nimnim eens dat je overkomt altijd als een hele vrolijke, optimistische en sterke vrouw, maar ook jij bent gewoon een mens. De situatie waarin je zit en weer de confrontatie is gewoon ronduit bagger. Daar mag je best ontzettend van balen, boos en verdrietig om zijn (ook op andere momenten hoor).

Maandag wordt een spannende dag. Ik hoop heel hard voor jullie dat het een dag wordt waarop vooruitgang geboekt gaat worden en dat er misschien kleine stapjes dichterbij een zwangerschap gezet kunnen worden....
Goedemorgen,

Hier gaat het wel oke.

De kleine man huilt wel een half uur tot uur na de voeding voor minimaal een half uur en vaker wel een uur. Hij is dan echt ontroostbaar, we denken zelf aan krampjes. Geen idee of we daarmee naar een dokter moeten gaan ofzo.

We gebruiken al een middeltje tegen krampjes, maar daarmee is geen verbetering te zien nog.

Verder genieten we heel erg. Af en toe naar buiten en dat vind hij fijn. We zijn nog niet echt lange tijd van huis geweest. En daar wachten we nog wel even mee als ik naar de weersverwachtingen kijk. (sneeuw is niet handig).

Mijn man is ook echt super leuk met hem. Gaan ze gezellig naast elkaar op de bank liggen. Man gaat dan vanalles vertellen aan de kleine man, of gewoon de reclame folders voorlezen, haha.

Ik zal zo wat teruglezen hier en kijken of ik wat op iedereen kan reageren.

Fijn weekend allemaal!
Ipadje wat vreselijk balen zeg, weer een ongesteldheid.

Ik kan mij jou opkomende angst best goed voorstellen.

Ik hoop dat je straks bij het nieuwe ziekenhuis een veel beter gevoel hebt en dat ze jullie ook echt kunnen helpen.

Op zich zullen ze niet waarschijnlijk in 1x een pasklaar antwoord hebben, maar als je jullie maar serieus nemen en alles tot in de puntjes gaan uitzoeken. Dat geeft dan ook wat vertrouwen voor de toekomst.

Flower wat fijn dat jullie zo genieten van de kleine man!!

Het huilen kan meerdere oorzaken hebben. Jij gaf toch flesvoeding? Kan het zijn dat de hoeveelheid een beetje teveel is? Dat het hem te zwaar op de maag ligt zeg maar?

Wat geef je hem tegen de krampjes?

Nimnim ik hoop dat jullie kleintje geen hekel heeft aan kou
Ooooh Ipadje, gatverdegatver! Wat is dat toch weer balen!! Dikke voor jou. Bij mij is die eerste dag altijd even een diep dieptepunt, ik hoop dat het bij jou ook zo is en dat je je vandaag dus alweer iets beter voelt... Bleegh, soms overheerst dat gevoel zo erg he, dat het nooooit meer zal lukken... Maar ik hoop natuurlijk dat het wel snel raak zal zijn... En idd, wat Kena zegt, je gaat al snel naar het nieuwe ziekenhuis en daar zal het gevoel misschien direct beter zijn en zij zullen vast iets voor jullie kunnen betekenen!!

Kena en Kandelaar, hoe gaat het met jullie poepdochtertjes?

Nimnim, het wordt nu echt spannend bij jullie!! Ik ben zo benieuwd!

Flower, wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten van de kleine. Ik hoop dat jullie er snel achter zijn wat werkt bij hem na zn voedingen!

Hier, zooooo moe geweest afgelopen week en heb dus lekker uitgeslapen tot half 11! Dat overkomt me nooit! Ben nu wel weer lekker fit! En het is zo tijd voor een lekker hardlooprondje in de zon!

Heb de afgelopen week ovulatietesten gedaan en dat loopt weer een beetje vreemd... Twee keer negatief, een keer positief en gister weer negatief. Bovendien was die positieve test al op dag 13, terwijl dat eerst meestal op dag 18,19 was... En altijd twee positieve na elkaar, wat ook logisch is omdat je dan nog 24-36 uren vruchtbaar bent... En nu maar 1. Nou jaaaaa, beetje dom dus allemaal. Ik dacht nu eindelijk een eisprong in het midden van mn cyclus te hebben...
En natuurlijk voor VenO nog een hoeraatje! Gefeliciteerd met je baan! Ik hoop dat het snel gaat lukken om opvang en zo te regelen!
Theepoes lekker uitgeslapen en nu ook nog lekker hardlopen in het zonnetje, dat klinkt als een heerlijk begin van je weekend! Wat raar zeg, van die O-testen. Is het bij jou net zo onvoorspelbaar als bij Kena of lijkt dat alleen zo? Je cycli zijn wel korter toch? nog 2,5 week en jullie krijgen ook uitslagen, ik hoop zo voor jullie dat de uitslagen goed zijn of, zoals bij Kena, meevallen (als in: niet heel ernstig, je bent niet onvruchtbaar en er is iets aan te doen)!

Kena hmm.. ik zal haar eens vertellen dat ze niet buiten geboren zal worden en ook niet buiten hoeft te slapen, misschien durft ze dan te komen

Morgen UD. Ik had echt verwacht dat ze er ruim voor die tijd al zou zijn. Er is niets dat erop wijst dat ze eraan komt en ik dreig nu over de UD heen te gaan. Dat geeft een raar gevoel, maar we zijn er wel rustig onder. Je doet er toch niets aan! Ik merk dat ik ook weer wat ondernemender wordt, minder zit af te wachten en meer dingen doe. De kans dat ze op mijn verjaardag geboren wordt, wordt wel met de dag groter en ik hoop echt echt echt dat dat niet gebeurt. Dat lijkt me helemaal niet leuk voor een kind!!!

Oh ja over polletjes gesproken: de collega's van mijn man hebben inmiddels ook een poll hahahaha. Daar stonden de raarste namen in zei hij, maar niet dé naam. Ik heb gsiteren even gekeken en dé naam is vorig jaar 0x aan een kindje in NL gegeven dus de kans dat iemand t raadt is nihil.
Theepoes heerlijk dat je even lekker hebt bijgetankt!!!

Wat vaag van de ovulatie-testen daar krijg je zo de kriebels van. Wat dat betreft vind ik het een lekker gevoel dat ik die voorlopig toch niet hoef te gebruiken, omdat ze geen nut hebben. Geeft weer een stukje rust.

Helaas nog steeds geen poep gesignaleerd... eten en drinken gaat steeds beter, maar het moet er toch een keertje uit????

Nimnim nou maak je mij wel heel nieuwsgierig naar de naam! Fijn dat je wat relaxter bent en wat meer durft/ kan ontspannen, wie weet effectief!

Slim dat je je dochter even uitleg geeft,want wie weet gaat de vorst nog wel weken duren!

Wanneer ben jij jarig? Kan het zo even niet op fb ofzo vinden....

Zometeen Oriflame party bij mijn zusje, we krijgen een hand verzorgingsworkshop, speciaal voor onze "verzorgende" handjes!
Mijn facebook is dan ook een fakebook Kena en de naam heb ik al eens genoemd op het pf. Nog even geduld en ik zal m nog eens posten, mét foto van de baby!

Oriflame, nooit van gehoord.. maar een handverzorging klinkt wel lekker. Veel plezier en geniet ervan!
Nimnim; gaat het toch die naam worden die enigzins op de naam van onze oudste lijkt met de korte roepnaam (of was jij dat toen niet op het pf..) Goed dat je weer meer dingen onderneemt en niet meer alleen maar afwacht.

Kena; geniet van de party. Oriflame heeft er hele mooie producten bij zitten

Theepoes; lekker dat je even hebt kunnen bijtanken. Hoe ging het hardlopen?

Ipadje; hoe voel jij je vandaag?

Flower; lekker blijven genieten!
Hahaha kandelaar ehm.. daar mag ik niets over zeggen hoor ik net
Haha ok, dan zal ik niks meer zeggen!

Wat een rust hier vandaag. Is iedereen van het heerlijke weer aan het genieten?

Hier vandaag lekker in de tuin bezig geweest. We gaan alles eruit halen en opnieuw aanleggen en inrichten. Vandaag al met paaltjes de verschillende hoogtes en afmetingen aangegeven.
Oriflame party was geslaagd, natuurlijk weer teveel besteld!

En ik ga de volgende keer een workshop bij ons thuis hebben....

Nimnim hihi dat is natuurlijk ook zo! Nou laat maar weten wanneer je leeftijd een jaartje omhoog kan!

Nu moet ik mij inhouden om niet het hele pf te gaan doorspitten, hopelijk wordt mijn geduld spoedig beloond!

Kandelaar leuk dat jullie de tuin onderhanden gaan nemen. Gaat straks met het mooie weer vast heel veel voldoening geven!
Klinkt goed kandelaar! Wij hebben de afgelopen jaren de voor-, zij- en achtertuin volledig op de schop genomen. Het is zo lekker als het allemaal af is! Dan is in de tuin zitten nóg meer genieten. Verschillende hoogtes en afmetingen, is dat ivm afwatering of gaan jullie echt hoogteverschillen aanbrengen in de tuin? (Wat heel gaaf kan zijn :-D)

Kena fijn dat je het leuk gehad hebt. Zo leuk zelfs dat je het nog eens gaat doen begrijp ik haha. Heb je nu lekker zachte handen? Mooie nagels?

Wij hebben net 'Dark Shadows' gekeken, een Tim Burton film met Johnny Depp in de hoofdrol. Errug leuke film, dus voor wie zich verveelt of gewoon graag een leuke film wil zien, het is echt een aanrader! (Met de meest bizarre seksscène ooit..)

Ooooh mijn buik jeukt zo erg he.. word er gek van! *niet krabben, niet krabben, niet krabben*
NimNim, spannende dag vandaag!

Al hebben kinderen de neiging om niet hun UD te volgen

Alles nog "hetzelfde" in je lijf? Kindje nog aanwezig?

Ipadje

Ik hoop dat de komende week positieve resultaten mag opleveren.

Theepoes, hopelijk voor de zekerheid toch gebruik gemaakt van de positieve ovulatietest?

VenO, spannend om met je nieuwe baan te beginnen! Gefeliciteerd!

Heb je de opvang voor L ook al zo snel kunnen regelen?

Kandelaar, fijn dat het in bad voor Q wel gewoon (nou ja, nog steeds met pijn en moeite hoe ik het begrijp) gelukt is met het poepen. Lijkt me vreselijk voor zo'n kindje als het niet wil.

Lauren, flower en Bollesmurf, ik hoop dat jullie intens aan het genieten zijn van jullie kleintjes en dat de positieve vorderingen doorzetten!

Drzttrtje, hoe gaat het bij jullie? Herstel je goed van de ks?

Doet de kleine jongeman het goed?

Goofy, alles goed? Is je oudste zoontje al eraan gewend dat hij een broertje heeft?

Aaanne, het gaat nu ook heel snel bij jou! Was je nu eigenlijk net met zw verlof of mag je nog enkele dagen werken?

Hier druk, gisteren is er in huis een aantal zaken aangepast met op het oog het leeg kunnen ruimen van wat de babykamer gaat zijn. We zijn goed opgeschoten! Ok,ok, ik heb weinig van het klus gedeelte op me genomen, maar wel lang staan koken voor de harde werkers en zo

Als het goed is, nog 12 weken werken tot aan mijn zw verlof. Aan de ene kant ver weg, aan de andere kant ook heel dicht bij!

En ik heb nog eigenlijk niet een volledig beeld van wat we nog moeten regelen... De grotere stukken zijn op zich geregeld op een aantal kleinere stukken na. Maar alle kleine dingetjes en kleertjes en zo.... Poeh, ik heb echt geen idee.... Dat wordt nog wat!
Meiden, weer bedankt voor al jullie lieve woorden. Doet me echt goed. Heb gisteren wel 100x bevestiging gezocht bij man, of het ooit echt wel goed gaat komen en omdat hij een positief antwoord geeft zie ik hem graag als alwetend orakel. En weet je, aan de ene kant begrijp ik het wel, dat het langer duurt bij ons. Blijkbaar voldoet het zaad niet aan de norm (heb weer de verwijsbrief in huis en kon de uitslag nog eens doornemen met m'n lekenoog) ik ben veel minder thuis dus soms kunnen we maar 1x klussen voor de eisprong en daarnaast had ik eerlijk gezegd het eerste half jaar echt veel last van mn buik. Had het idee dat ik door m'n spiraaltjes echt een nieuw mooi 'laagje' moest aanmaken. Dus wat dat betreft begrijp ik het wel een beetje, en we zijn echt met alles langzaam maar dan denk ik weer aan die woorden van die 'vriendin', ja maar bij ons lukt het toch ook gewoon steeds in 1x? en dan word ik weer zo onzeker....Tja. Gisteren keihard gesport, ben echt tot het gaatje gegaan. Vandaag nul spierpijn dus er kan weer wat gewicht bij dus Dat voelt heerlijk!

Babsje, lekker aan het klussen dus! Offe, nou ja, koken tja de harde werkers moeten toch goed eten?

Nimnim, ben echt wel benieuwd naar de naam!!!

Kandelaar; heerlijk in de tuin aan het werk dus. Wel koud zeker?? ik ga zo even hardlopen in de kou..brr..,doe Theepoes even na! Ik zie op tegen het moment dat ik de deur uitstap!

Leuk zo'n workshop Kena!

Fijne zonnige dag allemaal!
Up!

Is iedereen van het koude weer en het spaarzame sneeuwvlokken aan het genieten?

Ik was vanmiddag de hele middag op pad, lekker elders binnen gezeten

Ipadje, ik denk dat de omstandigheden inderdaad niet zo handig qua uitgangspunt zijn als bij de meeste andere stelletjes. Dan kan het evengoed in 1x raak zijn, maar dan is het meer gelukkig toeval. Ik heb zeker nog veel hoop voor jou

Even een vraagje in de groep gooien.. Ik ben aan het nadenken over anticonceptie na de bevalling.... Maar eigenlijk wil ik niet meer aan de pil zolang ik de mogelijkheid voor een tweede kind nog niet uitgesloten heb. Gezien mijn leeftijd en gezien dat het de eerste keer 8 maanden duurde, heb ik deels ook gewoon de neiging om bepaalde tijd er maar op te gokken dat ik niet direct weer zwanger zou zijn. En alleen rond de verwachtte vruchtbare dagen condooms te introduceren...

Ik heb gewoon het idee dat als ik eerder een besluit had kunnen nemen over het kunnen gaan voor een kind, dat ik dan toch echt al eerder gestopt was met de pil. Want ik vermoed dat dat toch wel wat invloed gehad kan hebben.

Zo spelen er ook andere zaken een rol, zie mijn verhaal voorheen op pf, en dat zou voor mij nog wel een reden kunnen zijn op bepaalde momenten om tijdelijk weer aan de pil te gaan... (dan wil ik eventjes echt het risico niet lopen).

Maar ged, eigenlijk moet ik daar nog niet eens over nadenken zolang ik de kleine nog in mijn buik heb rondstapmpen.... Maar toch houdt het me wel eens bezig....
Wat een rust hier.. mobiel forummen is een beetje lastig daardoor, ik zie het topic steeds niet. Dus nu maar even op de laptop om te laten weten dat uk geen plannen heeft er vandaag uit te komen

Maar voor het geval dat heb ik toch de vluchttas maar vast opnieuw ingepakt. Een sportbroek, voedingsbh en een lange-mouwen-shirt zijn best handig om mee te nemen bedacht ik ineens. En aangezien de kleine meid waarschijnlijk toch niet zo extreem lang gaat zijn (dat zei de vk vorige week) ook maar wat kleinere kleertjes erbij gedaan. En een warmer dekentje, plus een schoon shirt voor m'n man.. Een extra paar sokken leek me ook handig en onderbroeken voor een week leek me juist weer onnodig. Hoe ik al die dingen de vorige keren over t hoofd kon zien is me een raadsel maar het is nu geregeld.

Ipadje fijn dat je het er zo goed over kan hebben met je vriend, en dat hij je gerust kan stellen. Succes alvast morgen! En over je hardloopprestatie: WAUW!

Babsje goed geregeld, jij het eten en zij de rest! Wat betreft al die dingetjes die je nog moet regelen: dat komt wel joh, je hebt nog tijd zat. Kijk voor kleertjes eens op marktplaats en/of in de tweedehands winkel. Veel voor weinig! Hou de aanbiedingen bij prenatal, babydump e.d. in de gaten voor wat betreft dekentjes enzo (tenzij je die ook tweedehands weet te krijgen) en vraag je familie en vrienden ook eens wat ze nog voor je hebben.

Verlof over 12 weken, dat schiet lekker op!!

Ik krijg zojuist ene kop warme chocolademelk in mijn handen dus ik ga er weer vandoor. Doeiii!
Ik heb ook nog ern bureau in elkaar geschroefd

Nimnim, enig idee wat ze wanneer gaan doen als de kleine zich niet gaat aandienen? Krijg je dan over een week of zo een inleiding of strippen?
Haha, thanks Nimnim! het ging lekker vandaag, het lopen! Wauw wat een heerlijk weer, dan ga je toch automatisch als een speer?! Moet volgende maand ook wel even een pr'tje lopen hoor!

Babsje, is een spiraaltje niets voor jou? ik vond dat altijd zo fijn. Heb (nog steeds) niet gereageerd op je verhaal/antwoord op mijn vraag op het pf, maar kan me voorstellen dat het lastig/moeilijk voor je is. Ik ken trouwens echt zoveel verhalen van mensen die wat langer deden over de eerste (lees; een jaar zelfs!) en van de 2e onverwachts zwanger waren, of die kwam in 1 keer. Dus het zegt niks over je vruchtbaarheid. Ik zou geen risico nemen!

Verder hier vandaag een hele leuke ontwikkeling, maar kan er niet teveel over zeggen wegens herkenbaarheid. Maar deze week zien jullie wel wat op FB!
En sorry trouwens dat ik nog steeds niet gereageerd heb, beetje oenig van me!
Volgens mij is de pil sneller uit je lijf en krijg je sneller je normale cyclus terug dan bij een spiraaltje, vraag t even na bij je ha! Misschien is een lichte pil een optie (microgynon 20 ofzo)

Condooms klinken als een goed alternatief, maar ik vind t wel altijd een gedoe.. en ook minder prettig. Heb je enig idee op wat voor termijn jullie een 2e zouden willen?

ipadje je maakt me heel nieuwsgierig!!!

Als antwoord op je andere vraag babsje: morgen aan t eind van de dag hebben we weer een afspraak bij de gyn. Ik weet dat ze in dit zkh vrij vroeg overgaan tot inleiden, maar we hebben er nog geen info over gehad en ik heb er ook niets over opgezocht. Morgen meer nieuws daarover dus

EDIT: zijn er meer mensen die moeite hebben met het pf openen? Ik kom er al een paar dagen niet of nauwelijks bij..
Nimnim; spannend morgen weer een afspraak. Hopelijk is je bloeddruk e.d. nog steeds goed.

Last van hormonen met het inpakken gehad van je tas??

En over het pf; ik kan er wel gewoon op komen, alleen moet mij wel opnieuw inloggen steeds.

Babsje; Misschien inderdaad een goed idee om eens met de ha te bespreken wat dan goede opties zouden zijn. Ik had, en heb inmiddels weer, een spiraaltje en ben hier nog steeds heel tevreden over. Na het verwijderen hiervan ben ik niet meer ongesteld geworden, dus mijn cyclus was ook gelijk weer op gang dan.

Ipadje; schaam je dat je niet verder een reactie geeft! Haha nee hoor, dat maakt toch niks uit?? Dat komt vanzelf een keertje. Je weet ons wel nieuwsgierig te maken hoor met je opmerking... :-)

Tuin; de hoogteverschillen hebben inderdaad met de afwatering te maken. Het is een langdurig project, zeker nu met de vorst, maar in het voorjaar hebben wij straks een prachtige tuin!

Ego; morgen toch weer met de kleine naar de ha. Gisteren en vandaag heeft ze weer geen ontlasting gehad ondanks de lactulose. Ze lijkt wel minder te persen en minder pijn te hebben, maar het is natuurlijk nog niet zoals het hoort te zijn. Hopelijk kan ik morgen gelijk bij de ha terecht, want ik moet dinsdag weer werken...

Ze slaapt trouwens tegenwoordig 's nachts 12uur achter elkaar. Om 21uur krijgt ze nu de laatste fles en dan de eerst tussen 8.30/9.00! Heerlijk!!

Voor de rest

Edit: Fijne avond natuurlijk nog voor iedereen.
Goedemorgen!

Iedereen lekker geslapen?
Hier lopen spoken de laatste 2.5 uur van de nacht. Wil wel weer terug mojn bed in, maar daar zal mijn werkgever het vast niet mee eens zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven