Goedkope familieauto??

28-06-2010 10:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze auto is helemaal op.. veel ellende gehad bij het aanschaffen van onze oude auto. Via familie, nóóóit doen dus..

Intussen zijn alle problemen opgelost, maar hebben we geen auto.

We willen nu een nieuwe (nieuwe tweedehands), maar welke.

We hebben niet echt een groot budget, maar willen wel een beetje een ruime auto, want drie kinderen..

Het liefst een station, of een andere auto met grote kofferbak.

Iemand tips?
Japanners zijn over het algemeen goedkoper in onderhoud dan Europese auto's.
Hoe oud zijn je kinderen, want dat is nogal van invloed op de mogelijkheden. Zitten ze nog in een autostoel, of kunnen ze makkelijker wat krapper zitten (want geen stoel meer)?

Welke auto had je?

Verder lees ik graag met je mee, ben zelf ook op zoek maar nogal erg kritisch...
We hadden een 206 sW uit 2003.

Maar we kochten hem met schade en een 'mannetje' zou em opknappen.. DOM!

Want de ene schade na de andere en uiteindelijk doen we hem weg..

De auto beviel opzich prima, maar zoveel schade.. heel onverstandig bleek achteraf.

Ik begrijp natuurlijk dat je met een tweedehandsauto nooit zeker weet wat je koopt, maar dit sloeg echt alles!

Onze kinderen zijn, anderhalf, drie en zes.

Ze passen precies naast elkaar op een autostoeltje en twee verhogers..

Ik hoef absoluut geen mooie auto, maar een goede, veilige heel graag!
Je kan op zoek gaan naar een tweedehands Dacia Logan. Die is heel ruim, grote station. En goedkoop in aanschaf. Maar er waren er vorig jaar nog niet veel tweedehands te vinden. Hij is nog niet zo lang op de Nederlandse markt. Wij hebben hem nieuw gekocht, niet de meest luxe, voor ongeveer 13.000 euro.

Dacia is van Renault en de auto bevalt ons erg goed.
Je noemt nu wel zo'n beetje de lelijkste auto die er is, zal best praktisch zijn, maar daar houdt het ook bij op. Best veel auto voor weing geld. Dacia staat niet bekend om hun veiligheid.

Dacia is van Renault en gebruikt de verouderde techniek en wordt geproduceerd in Roemenië. Renault is ook niet echt hoogstaand qua techniek.

Wil je een degelijk veilige auto denk dan aan Volvo, Honda of Toyota.
Wat is precies een niet echt groot budget? Zou je nog een goede deal bij een Peugeot dealer kunnen slaan op een jongere 206SW, als die je wel beviel? Tenslotte is de opvolger lang genoeg op de markt om al een sloot weggedane voorlopers in de tweedehands markt te zetten.
We hebben maar ongeveer ¤ 4000,-

En allebei nul verstand van zaken..
Dacia zou ik niet doen nee, zou bij een ongeluk erg snel total los zijn omdat hij slap is en dus onveilig!

Ik zou gaan voor een Japanner, toyota bijvoorbeeld? Zijn erg betrouwbaar, goedkoop in onderhoud en in aanschaf.
vergeet dat goedkoop in aanschaf maar voor een toyota, die zijn juist erg duur (ook gebruikt).

Misschien een suzuki station? En anders misschien een gebruikte volvo, maar met jullie budget kom je wel bij de oudere auto's uit met ws. een hoge kilometerstand.
Suzuki Baleno
Een Kia Rio? Die hebben wij ook (stationwagen), prima auto, veel waar voor relatief weinig geld.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik plak maar even wat hoor, voor het idee:

¤4395,- uit 2002
Ik ben mijn eigen bananenschil
Peugot 306, station uitvoering schijnt heel betrouwbaar te zijn.
Op de bekende autozoeksites vind ik diverse Volvo´s V40 voor tussen de 3000 en 4000 euro. Deze zijn dan rond de 10 jaar oud.

Is een station. Niet de allergoedkoopste in onderhoud, maar het voordeel van een Volvo is dat hij zelden zo afgereden is dat hij niet meer te fixen is en de Volvo motoren staan erom bekend dat ze 300.000 km (benzine) makkelijk aankunnen.

Voor eenzelfde bedrag kun je ook een ongeveer even oude Renault Espace (MPV) kopen.

Deze rijd ik zelf (uit '99). Laatst weer zonder noemenswaardigheden door de APK, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van geluk.
quote:ram83 schreef op 28 juni 2010 @ 10:36:

Onze kinderen zijn, anderhalf, drie en zes.

Ze passen precies naast elkaar op een autostoeltje en twee verhogers..

Mijn enige tip: als je een proefrit maakt, probeer dan echt uit of de verhogers en het zitje naast elkaar passen. Collega had een auto gekocht waar dat niet bleek te lukken, ze moest nieuwe (smallere) stoeltjes kopen. Niet elke achterbank is even geschikt voor 3 stoeltjes/verhogers!
Als jezelf echt geen idee hebt, neem dan iemand mee die verstand van zaken heeft. Maak sowieso een uitgebreide testrit. Hoevaak ik niet lees dat men een auto koopt zonder het maken van een testrit.
Ik kwam net via Google op dit onderwerp hoop dat het nog steeds recent is. Ik ben opzoek naar een familieauto ook voor zakelijk gebruik dus het liefst met een gunstige bijtelling (20%). Weet iemand wat?
Hier een Dacia Logan, hij bevalt prima, heerlijk al die ruimte! Volgens mij zijn die verhalen over veiligheid zwaar overtrokken.

Iemand schrijft hierboven dat hij sneller total loss zou zijn dan andere auto's. Dat kan ik me goed voorstellen ja, omdat hij namelijk een stuk goedkoper is dan sommige andere auto's en daardoor repareren al snel duurder is dan de dagwaarde van de auto. Dat zegt niets over veiligheid. Er is 1 test waar de Logan minder goed uitkwam qua veiligheid, maar die is nogal controversieel heb ik gelezen, want niet goed uitgevoerd en waarschijnlijk waren er belangen van Duitse autofabrikanten in het spel. (Dit heb ik uitgezocht voor we de auto kochten, voordat ik hier beticht wordt van achteraf onze keuze goedpraten.)

Vanwege de grootte is een Dacia Logan nog altijd een stuk veiliger dan een klein compact autootje. Want als je achterop een Logan rijdt dan zit er eerst nog meer dan een meter tussen voordat je bij de achterbank bent. In een Peugeot107 heb je nauwelijks iets ertussen, maar daarover zeurt niemand als mensen daar hun kinderen in meenemen.

Oh, sorry, ik zie nu dat ik op allerlei berichten uit 2010 reageer...
Wij hebben 2 jaar geleden een Volvo v40 gekocht. 1000,- 300.000 ( 1993)gereden maar heeft nooit wat en ziet er goed uit. Genoeg ruimte en is veilig. Voor jullie budget heb je echt wel een goeie v40. Echt een aanrader voor gezinnen.
LEEF!!!!
Haha ik ook... Lekker scherp ben wel benieuwd welke het is geworden...
LEEF!!!!
Haha, ja, ik had het ook niet in de gaten, maar James..nog iets heeft dezelfde vraag dus het is gewoon ge-uped en nog steeds relevant .

Goedkoop en toch ok is volgens mij Dacia en anders Skoda (Skoda is iets duurder en wat beter qua techniek wordt gezegd, Dacia is 'de goedkope Renault', Skoda 'de goedkope VW'. Maar die Dacia Logan is echt enorm groot en dus heel praktisch).
Zou TO al een andere auto hebben na al die jaren?
Jamesijowa, ik rij een Chevrolet Spark zakelijk, is maar 14% bijtelling en wegenbelastingvrij. Nu is de Spark natuurlijk te klein als familie-auto, maar je zou ns naar de Aveo moeten kijken. Leuke auto, veel auto voor je geld, zuinig, milieuvriendelijk en lage bijtelling.
Renault Megane stationwagen.

Echt ... de buren hebben er eentje. Ik vond hem niet vaak geweldig mooier of zo, maar toen ik eens een ritje mee ging rijden was ik toch wel verliefd. Wat een ruimte achter zeg, voor de kinderen ook. zelfs mijn man die 1.86 meter is, kon er prima in zitten. Dus toen ons auto gebreken begon te krijgen, hebben we ook de auto verkocht (Peugeot 307 uit 2001) en een Renault Megane gekocht uit 2006. Ik vind hem heerlijk en ben er dus heel blij mee.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven