TTTOT-kluphuis (19)
dinsdag 15 januari 2013 om 17:34
De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.
Waar ego-posten verplicht is,
slap geouwehoer welkom is,
lief en leed gedeeld wordt,
recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..
En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht
Hier is het nooit koud,
hier voelt het vertrouwd
het leven te delen
dat gaat nooit vervelen
we praten en dromen
om verder te komen
we lachen en huilen
en komen soms schuilen
ik voel me hier goed
alle mag en niets moet
jezelf hier mogen zijn
dat is pas fijn!
By MissMickey
woensdag 16 januari 2013 om 08:00
woensdag 16 januari 2013 om 08:05
O ja, het is een montesorie. En ik vind dat dat onderwijs bij DP past. Het uitgangspunt van die school.
Vin had zich niet zo ingelezen op t basisonderwijs als ik. Hij kende alleen openbaar onderwijs. Dus vandaar z'n twijfel. Nu is hij zelf geweest en hebben ze hem alles verteld. Klassen laten zien enzo. Nu heeft hij er een goed gevoel bij.
De andere scholen in de buurt zijn een rk-school en een vrije school.
RK wil ik sowieso niet. We zijn niet gelovig. En als zij later wel een godsdienst willen aanhangen later moet t hun eigen keuze zijn. Dus niet vanuit school.
Vin had zich niet zo ingelezen op t basisonderwijs als ik. Hij kende alleen openbaar onderwijs. Dus vandaar z'n twijfel. Nu is hij zelf geweest en hebben ze hem alles verteld. Klassen laten zien enzo. Nu heeft hij er een goed gevoel bij.
De andere scholen in de buurt zijn een rk-school en een vrije school.
RK wil ik sowieso niet. We zijn niet gelovig. En als zij later wel een godsdienst willen aanhangen later moet t hun eigen keuze zijn. Dus niet vanuit school.
woensdag 16 januari 2013 om 08:46
quote:tzippa2 schreef op 15 januari 2013 @ 23:08:
Bwaaahhhh, ik heb mezelf weer eens gewogen en ik schrok wel een beetje...
De strijd om er 7 kg af te krijgen begint vanaf morgen.
Ik ben geen zoetekauw, maar haal het ruimschoots in met hartig
MissMicky, ben je een 'oude bekende', kun je me dan een hint geven?
Jammer dat Grobs hier niet meer komt, slappe klets is hier toch ook aan de orde van de dag?
Ja liefje... Ik was mjdh maar was mezelf zat. Ik heb mezelf opnieuw uitgevonden op een aantal vlakken. Daarbij hoorde een nieuwe naam. Ik ben nog steeds verloofd met Pimpel...
Je had me trouwens ook kunnen herkennen aan het glas Baily's in mijn hand
Het gaat goed met me. Er is inmiddels 15 kg af, mijn haar wordt lang en ik ben bezig met een studie en een eigen bedrijf. Zoon groeit gestaag en we hebben het goed...
Ik lees hier graag mee hoe het met iedereen gaat en af en toe pot ik wat.
Succes met de kilo's!
Bwaaahhhh, ik heb mezelf weer eens gewogen en ik schrok wel een beetje...
De strijd om er 7 kg af te krijgen begint vanaf morgen.
Ik ben geen zoetekauw, maar haal het ruimschoots in met hartig
MissMicky, ben je een 'oude bekende', kun je me dan een hint geven?
Jammer dat Grobs hier niet meer komt, slappe klets is hier toch ook aan de orde van de dag?
Ja liefje... Ik was mjdh maar was mezelf zat. Ik heb mezelf opnieuw uitgevonden op een aantal vlakken. Daarbij hoorde een nieuwe naam. Ik ben nog steeds verloofd met Pimpel...
Je had me trouwens ook kunnen herkennen aan het glas Baily's in mijn hand
Het gaat goed met me. Er is inmiddels 15 kg af, mijn haar wordt lang en ik ben bezig met een studie en een eigen bedrijf. Zoon groeit gestaag en we hebben het goed...
Ik lees hier graag mee hoe het met iedereen gaat en af en toe pot ik wat.
Succes met de kilo's!
woensdag 16 januari 2013 om 09:22
Motnong!
Sorry dat ik vergat te melden maar ik was wel al wakker.
Missy, ik en vriend hebben beide op montessori gezeten en zeer verschillende ervaringen. Het valt of staat toch bij de leerkrachten. Bij mij werd er minder star vastgehouden aan het echte montessoriprincipe, wat inhield dat kinderen die het lastig vonden om zelf te plannen een week/maand opdracht kregen. Kinderen die extra kunnen kregen ook extra boekjes (behalve ik want ik was zo goed in de rest helpen (totdat ik daarom boos werd))
Bij vriend mochten ze aanmodderen wat voor sommige tot achterstanden leid: al het rekenen is halverwege het jaar af maar er is bijna niks aan taal gedaan bijvoorbeeld.
Sorry dat ik vergat te melden maar ik was wel al wakker.
Missy, ik en vriend hebben beide op montessori gezeten en zeer verschillende ervaringen. Het valt of staat toch bij de leerkrachten. Bij mij werd er minder star vastgehouden aan het echte montessoriprincipe, wat inhield dat kinderen die het lastig vonden om zelf te plannen een week/maand opdracht kregen. Kinderen die extra kunnen kregen ook extra boekjes (behalve ik want ik was zo goed in de rest helpen (totdat ik daarom boos werd))
Bij vriend mochten ze aanmodderen wat voor sommige tot achterstanden leid: al het rekenen is halverwege het jaar af maar er is bijna niks aan taal gedaan bijvoorbeeld.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
woensdag 16 januari 2013 om 10:39
en voor de liefhebbers het recept:
http://macaron-fetish.blo ... leys-caramel-macaron.html
http://macaron-fetish.blo ... leys-caramel-macaron.html
woensdag 16 januari 2013 om 10:42
woensdag 16 januari 2013 om 10:42
en voor de dieeters onder ons:
http://www.lekkerensimpel.com/2012/08/2 ... mersalade/
http://www.lekkerensimpel.com/2012/08/2 ... mersalade/