Werk & Studie alle pijlers

sneeuw en werk

16-01-2013 15:27 45 berichten
Ik zit met een probleempje..

Een aantal weken terug ben ik geopereerd aan mijn been. Het herstel duurt 6 weken, revalideren bijna een jaar. Momenteel ben ik nog thuis, maar volgende week wil ik starten met werken. Dit is iets eerder als gepland, maar ik wil graag weer aan de slag.

Nu heeft het hier echter flink gesneeuwd en vind ik het doodeng om naar buiten te gaan. Volgens mijn fysiotherapeut is het nu even niet verstandig om de deur uit te gaan, maar ik vind dit best wel lastig om te melden aan mijn werkgever.

Wat zouden jullie doen?

Thuiswerk is helaas geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je een taxi. Of je regelt een lift.
Je gaat dus met de fiets neem ik aan?

Ik zou of met de auto gaan indien mogelijk, of een collega vragen mij op te halen of vragen of werk for the time being in het vervoer wil voorzien (taxi)
Je begint volgende week pas, wellicht is de sneeuw dan alweer weg. En anders vervoer regelen.
Kan er via je werkgever geen taxi geregeld worden?
Normaal gesproken kom ik met de fiets. Ik besef dat ik dit probleem eigenlijk moet bespreken met mijn werkgever.
Is er geen collega met wie je mee kunt rijden?

En sowieso van die anti-glij dingen onder je schoenen, te koop bij de ANWB en Hema enzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
,
Het lijkt me toch wel dat daar begrip voor moet zijn.

Maar joh... 't is nog geen maandag, je kan het nog even aankijken, maar al wel vast je werkgever inseinen.
Ik wil niet tot last zijn ofzo, vandaar dat ik hier nu een probleem van maak. Ik denk dat ik het gewoon simpel met mijn leidinggevende moet bespreken. dat ik graag wil komen, maar het vervoer momenteel een issue is.
Kan je niet thuis wat werk doen?

Dat je wel wat werkzaamheden verricht maar niet de deur uit hoeft? (hoewel ik ook snap dat je ook graag wél de deur uit wilt na een paar weken thuis te hebben gezeten)
quote:himalaya schreef op 16 januari 2013 @ 15:35:

Is er geen collega met wie je mee kunt rijden?

En sowieso van die anti-glij dingen onder je schoenen, te koop bij de ANWB en Hema enzo.

Er zijn misschien wel collega's, maar ik voel me dan bezwaard, stom hé?...

Ik heb inderdaad van die dingen, ging ik hier net binnen uit proberen, was een slecht idee

Ik ligt mijn wg in ieder geval in en hoop op een dooi-sessie.
Ja, precies! Gewoon zeggen dat je graag weer wilt komen maar dat je bij sneeuw en gladheid wel vervoer nodig hebt. Dan is het aan hem om te beslissen of hij 'n taxi wil betalen of dat hij dan liever heeft dat je nog even thuisblijft.
Ik zou met het openbaar vervoer gaan, denk ik.
Als ik naar mijn werk met een taxi zou moeten zou ik geld toe moeten leggen. Snap wel dat je je zorgen maakt.
Snap ik goed dat jij in principe eerder wilt beginnen dan van tevoren afgesproken? Dan ga je toch niet eerder beginnen?
Ik krijg er een punthoofd van!
Tsja, ik zou er als werkgever van balen als je niet met collega's mee zou willen rijden omdat je je dan bezwaard zou voelen. Dan denk ik dus gewoon: die heeft er helemaal nog geen zin in.
quote:Flashy schreef op 16 januari 2013 @ 15:41:

Als ik naar mijn werk met een taxi zou moeten zou ik geld toe moeten leggen. Snap wel dat je je zorgen maakt.Veel bedrijven zijn hiervoor verzekerd en is het goedkoper een werknemer met een taxi te laten komen dan ziek thuis te laten
Ik ben ooit toen ik in het gips zat wekenlang opgehaald en thuisgebracht door collega's (ik heb heel lieve collega's ).

Ik zou het aankaarten bij je werkgever, en vragen of hij met je mee wil denken. Ophalen door collega. taxi, openbaar vervoer, of een combinatie van die mogelijkheden, of misschien weet hij nog iets te verzinnen.
Eisen dat je werkgever een taxi betaalt lijkt me ook weer niet zo'n goed idee. TO durft niet te fietsen, het kan namelijk wel.
Overleg met fysio en bedrijf arts.
Ik ben misschien wat wereldvreemd hoor, maar er zit toch nog een wereld tussen de fiets en de taxi? Waarom ga je niet gewoon met de bus?
Eisen lijkt me nooit een goed plan, maar je kan het natuurlijk in de vorm gieten van "ik wil graag weer werken maar kan en durf moeilijk door de sneeuw te gaan, wil je met me meedenken over hoe ik op het werk kan komen".
Misschien moet je er over heen stappen dat je je bezwaard voelt. Kom op, je vraagt mensen niet om een nier af te staan ofzo! Volgens mij hebben veel werkgevers wel een soort van regeling voor dit soort gevallen. Een collega van mij is ook een paar weken lang met een taxi van en naar 't werk gebracht.

Beterschap!
het is wat het is
quote:zonnestraaltje71 schreef op 16 januari 2013 @ 15:37:

Ik wil niet tot last zijn ofzo, vandaar dat ik hier nu een probleem van maak. Ik denk dat ik het gewoon simpel met mijn leidinggevende moet bespreken. dat ik graag wil komen, maar het vervoer momenteel een issue is.

Als je collega's toch rijden en ze wonen redelijk in de buurt, ben je toch niet echt tot last?

Ik werk dicht bij huis, maar stel dat ik in het gips zou zitten, dan weet ik zeker dat mijn baas een van mijn collega's zelfs de opdracht zou geven me te brengen en te halen. Thuiswerken is hier ook geen optie, dus heeft ie er meer aan als ie me even laat ophalen en weer thuis laat brengen.

Als je zelf met het voorstel ophalen/thuisbrengen komt, denk ik dat je leidinggevende dat zeker op prijs zal stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven