Lang misselijk na buikgriep
vrijdag 18 januari 2013 om 20:53
Vorige week woensdagnacht kreeg ik te maken met een korte buikgriep, ik heb toen tot donderdagmiddag zo'n 10 keer overgegeven.
Daarna ging het wel weer, nog wat slap en spierpijn, maar in ieder geval niet meer overgeven.
Inmiddels is het dus ruim een week later, maar mijn maag voelt nog steeds niet oke. Toch alsof er iets 'uit' moet (overgeven) maar ook weer niet dat ik ga denken 'oh jee, ik moet nu overgeven' (als dat te volgen is...). Ook mijn eetlust is nog heel laag en ik ben snel moe en duizelig.
Ik heb hiervoor pas 1 keer buikgriep gehad en dat is zo lang geleden dat ik me niet meer herinner of ik daarna ook zo lang last had van mijn maag.
Voordat ik nu bij mijn overwerkte dokter aan ga kloppen, wil ik vragen of dit herkenbaar is en of het kwaad kan. Ook wil ik vragen of jullie misschien tips hebben om dat rare gevoel in mijn maag wat te verminderen. Thanks!
Daarna ging het wel weer, nog wat slap en spierpijn, maar in ieder geval niet meer overgeven.
Inmiddels is het dus ruim een week later, maar mijn maag voelt nog steeds niet oke. Toch alsof er iets 'uit' moet (overgeven) maar ook weer niet dat ik ga denken 'oh jee, ik moet nu overgeven' (als dat te volgen is...). Ook mijn eetlust is nog heel laag en ik ben snel moe en duizelig.
Ik heb hiervoor pas 1 keer buikgriep gehad en dat is zo lang geleden dat ik me niet meer herinner of ik daarna ook zo lang last had van mijn maag.
Voordat ik nu bij mijn overwerkte dokter aan ga kloppen, wil ik vragen of dit herkenbaar is en of het kwaad kan. Ook wil ik vragen of jullie misschien tips hebben om dat rare gevoel in mijn maag wat te verminderen. Thanks!
Time spent with a cat is never wasted
vrijdag 18 januari 2013 om 21:05
vrijdag 18 januari 2013 om 21:20
Goed, ik wacht nog even het weekend af en dan bel ik toch maar. Ben er ook niet 100% gerust op namelijk.
Eten doe ik sowieso wel, alleen wat minder dan eerst omdat ik er sneller misselijk van word. Ook eet ik anders, wat meer 'licht' eten zoals fruit. Heb ook nergens echt zin in.
Eten doe ik sowieso wel, alleen wat minder dan eerst omdat ik er sneller misselijk van word. Ook eet ik anders, wat meer 'licht' eten zoals fruit. Heb ook nergens echt zin in.
vrijdag 18 januari 2013 om 21:43
vrijdag 18 januari 2013 om 21:55
vrijdag 18 januari 2013 om 22:15
Bedankt voor jullie ervaringen en tips! Ik probeer zo goed mogelijk te eten en te drinken, dus ik zorg goed voor mezelf (vriend is ook lief! ).
Ik vertrouw het inderdaad niet helemaal. Ik denk dat ik maandag even bel, al is het maar voor telefonisch overleg. Langs gaan kan altijd nog, mocht het nodig zijn,
Ik vertrouw het inderdaad niet helemaal. Ik denk dat ik maandag even bel, al is het maar voor telefonisch overleg. Langs gaan kan altijd nog, mocht het nodig zijn,
vrijdag 18 januari 2013 om 23:18
Je maag heeft het dan even te verduren gehad door al dat braken. En die misselijkheid kan nog wel even aanhouden, kan wel twee weken duren. Om de misselijkheid weg te halen, kan je trouwens zonder recept kopen bij de apotheek domperidom tabletjes. Deze werken erg goed en moet als het goed is snel de misselijkheid wegnemen. Mocht dat na een paar dagen niet minder worden, dan zou ik even met de huisarts overleggen.