Gezondheid alle pijlers

Lang misselijk na buikgriep

18-01-2013 20:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week woensdagnacht kreeg ik te maken met een korte buikgriep, ik heb toen tot donderdagmiddag zo'n 10 keer overgegeven.

Daarna ging het wel weer, nog wat slap en spierpijn, maar in ieder geval niet meer overgeven.

Inmiddels is het dus ruim een week later, maar mijn maag voelt nog steeds niet oke. Toch alsof er iets 'uit' moet (overgeven) maar ook weer niet dat ik ga denken 'oh jee, ik moet nu overgeven' (als dat te volgen is...). Ook mijn eetlust is nog heel laag en ik ben snel moe en duizelig.

Ik heb hiervoor pas 1 keer buikgriep gehad en dat is zo lang geleden dat ik me niet meer herinner of ik daarna ook zo lang last had van mijn maag.

Voordat ik nu bij mijn overwerkte dokter aan ga kloppen, wil ik vragen of dit herkenbaar is en of het kwaad kan. Ook wil ik vragen of jullie misschien tips hebben om dat rare gevoel in mijn maag wat te verminderen. Thanks!
Time spent with a cat is never wasted
Herkenbaar, van een virus kun je lang dit soort klachten hebben. Ik zou nog een weekje wachten of je maag vanzelf tot rust komt.

Tips: vermijd vet en scherp eten, pepermunt en sinaasappelsap.
toch weer gaan eten
Wel langs HA want het duurt al 1,5 week. Mogelijk heb je een infectie in de maag en kan je lichaam het niet zelf oplossen. Als je maandag nog hebt toch naar HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had hetzelfde en ik blijk een maagzweer te hebben. Als het na het weekend nog zo is zou ik echt teruggaan naar de huisarts.
Goed, ik wacht nog even het weekend af en dan bel ik toch maar. Ben er ook niet 100% gerust op namelijk.

Eten doe ik sowieso wel, alleen wat minder dan eerst omdat ik er sneller misselijk van word. Ook eet ik anders, wat meer 'licht' eten zoals fruit. Heb ook nergens echt zin in.
Ik had laatst ook buikgriep en ben bij elkaar zo'n 4 weken misselijk geweest. Vriend hetzelfde.
Ik ben ooit wel zes weken misselijk geweest na een buikgriep, hoorde erbij volgens de huisarts. Maar dat zegt natuurlijk niets over jou, dus als je je zorgen maakt gewoon even langs de huisarts!
je kan gewoon eten hoor; bijv. kippenragout uit blik sterkt je goed aan. Als je moet spugen dan wacht je even en dan neem je weer wat. Ook honing en snoepjes worden door je lichaam graag gebruikt als snelle makkelijke brandstof voor bijvoorbeeld je hersenen.
it's a big club and you ain't in it
Zorg in ieder geval dat je voldoende vocht binnen krijgt. Steeds een klein beetje als je er last van krijgt. Misselijkheid kan lang aanhouden, dus ik zou nog niet meteen naar de (inderdaad helaas vaak overwerkte) dokter gaan. Even aankijken en eventueel telefonisch overleggen zou ik zeggen.
Ook pas buikgriep gehad, een dag flink overgeven en daarna 2 weken misselijk zonder overgeven. Misschien een virus dat heerst, maar misschien beter even de huisarts bellen.
Bedankt voor jullie ervaringen en tips! Ik probeer zo goed mogelijk te eten en te drinken, dus ik zorg goed voor mezelf (vriend is ook lief! ).

Ik vertrouw het inderdaad niet helemaal. Ik denk dat ik maandag even bel, al is het maar voor telefonisch overleg. Langs gaan kan altijd nog, mocht het nodig zijn,
Wat maakt dat je het niet vertrouwt?
Omdat mijn maag gewoon niet normaal voelt. Ik kan me ook niet herinneren dit vage gevoel ooit eerder gehad te hebben, of in ieder geval niet zo lang achter elkaar.
Je maag heeft het dan even te verduren gehad door al dat braken. En die misselijkheid kan nog wel even aanhouden, kan wel twee weken duren. Om de misselijkheid weg te halen, kan je trouwens zonder recept kopen bij de apotheek domperidom tabletjes. Deze werken erg goed en moet als het goed is snel de misselijkheid wegnemen. Mocht dat na een paar dagen niet minder worden, dan zou ik even met de huisarts overleggen.
En als je heel zwaar overgegeven hebt is het niet zo gek hoor dat je maag dan nu nog erg raar aanvoelt. Dan kan er makkelijk een scheurtje in het middenrif ontstaan, dit moet toch even de tijd hebben om te herstellen.

Beterschap
Dankjewel Superhuisvrouw! Ik heb toevallig nog domperidon in huis, helemaal niet bedacht dat ik die kan gebruiken. Stom!

Ik ga naar bed, goed slapen! Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven