Rammelaars- deel 6
woensdag 7 maart 2012 om 13:55
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015
In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!
Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.
Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.
MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!
Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.
Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.
MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
zaterdag 12 januari 2013 om 14:47
dank jullie wel allemaal! Inderdaad, zolang ik niet ongesteld ben, kan het nog..
Orzoo: hahah bijzondere dromen he, die je kan hebben!
Jomi: ja inderdaad snel achter elkaar, maarja de opleiding is maar 6 maanden en straks heb ik 1,5 maand stage in de praktijk en heb ik eigenlijk helemaal geen school meer. Dus ook wel lekker dat straks het hele schoolgedeelte al klaar is!
Orzoo: hahah bijzondere dromen he, die je kan hebben!
Jomi: ja inderdaad snel achter elkaar, maarja de opleiding is maar 6 maanden en straks heb ik 1,5 maand stage in de praktijk en heb ik eigenlijk helemaal geen school meer. Dus ook wel lekker dat straks het hele schoolgedeelte al klaar is!
vrijdag 18 januari 2013 om 13:53
Wat is het rustig hier!
@mommy: hoera voor jou en zoon! Wat goed dat hij zo groeit op jouw borstvoeding! Hoe gaat het verder? Ben je opgeknapt van de bevalling? Hoe is het om moeder te zijn?
@italia: heeft de medicatie geholpen? Knap je weer wat op?
@twinklin: hoe ging je toets? En ben je al ongesteld..?
Ik ben ook benieuwd hoe het met lovelylady is!
@mommy: hoera voor jou en zoon! Wat goed dat hij zo groeit op jouw borstvoeding! Hoe gaat het verder? Ben je opgeknapt van de bevalling? Hoe is het om moeder te zijn?
@italia: heeft de medicatie geholpen? Knap je weer wat op?
@twinklin: hoe ging je toets? En ben je al ongesteld..?
Ik ben ook benieuwd hoe het met lovelylady is!
vrijdag 18 januari 2013 om 16:33
Jomi: ben nog niet ongesteld. Gister nog een test gedaan (dag 35), maar helaas negatief, dus ik moet echt geduld hebben tot mijn cyclus op gang komt.
Ik heb de toets van afgelopen dinsdag gehaald zie ik net, jippie!! Moet nog 1 uitslag terugkrijgen van vorige week donderdag. Als im die haal heb ik alle toetsen gewoon in 1x gehaald, zou wel heeeeeel lekker zijn, want het is druk genoeg en zit dus niet op een herkansing te wachten.
Hoe is het met jou?
Ik heb de toets van afgelopen dinsdag gehaald zie ik net, jippie!! Moet nog 1 uitslag terugkrijgen van vorige week donderdag. Als im die haal heb ik alle toetsen gewoon in 1x gehaald, zou wel heeeeeel lekker zijn, want het is druk genoeg en zit dus niet op een herkansing te wachten.
Hoe is het met jou?
vrijdag 18 januari 2013 om 18:47
Ik kom nog even langszwaaien. Laatste tijd wat minder geweest hier, komt ook omdat ik het stom vind van de uitgestelde kinderwens.
Werd vorige week vrijdag trouwens wakker met ontzettend veel nekschouderpijn. Kon me gewoon niet bewegen anders vloog ik door het plafond heen van de pijn. Na enige tijd toch uit bed kunnen rollen (letterlijk) en naar het ziekenhuis gegaan. Spierontspanners en ontstekingremmers gekregen in de hoop dat het aan de spieren lag, anders een scan. Gelukkig was het de volgende dag al wat beter (draagelijker), dus ligt het ook effectief aan mijn spieren.
Ik hoop van harte dat bevallen niet zoveel pijn doet, anders wil ik alle pijnstillers die ik kan krijgen.
@De moeders: Hopelijk gaat alles goed met de kindjes.
@Twinklin: Balen dat je cyclus nog niet meewilt. Wat goed van je resultaten.
@Orzoo: Al wat knopen kunnen doorhakken?
@Mrskrijgsman: Hoe gaat het, baby nog binnenboord?
@Jomi: Zwaai!
Werd vorige week vrijdag trouwens wakker met ontzettend veel nekschouderpijn. Kon me gewoon niet bewegen anders vloog ik door het plafond heen van de pijn. Na enige tijd toch uit bed kunnen rollen (letterlijk) en naar het ziekenhuis gegaan. Spierontspanners en ontstekingremmers gekregen in de hoop dat het aan de spieren lag, anders een scan. Gelukkig was het de volgende dag al wat beter (draagelijker), dus ligt het ook effectief aan mijn spieren.
Ik hoop van harte dat bevallen niet zoveel pijn doet, anders wil ik alle pijnstillers die ik kan krijgen.
@De moeders: Hopelijk gaat alles goed met de kindjes.
@Twinklin: Balen dat je cyclus nog niet meewilt. Wat goed van je resultaten.
@Orzoo: Al wat knopen kunnen doorhakken?
@Mrskrijgsman: Hoe gaat het, baby nog binnenboord?
@Jomi: Zwaai!
vrijdag 18 januari 2013 om 19:43
@twinklin: gefeliciteerd met je toets! Wat goed dat je tot nu toe alles in een keer gehaald hebt! Jammer dat de test negatief was.. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!
@paddle: wat is blh? En is de kinderwens extra uitgesteld? Want het was toch hopelijk binnen drie jaar?
@mrskrijgsman: ben je nog zwanger? Hoe gaat het? Ik hoop voor je dat je niet te ziek bent..
@hier: nog steeds in twijfel tussen 'ja nu' en 'even wachten' en soms een 'wil ik echt?'
@paddle: wat is blh? En is de kinderwens extra uitgesteld? Want het was toch hopelijk binnen drie jaar?
@mrskrijgsman: ben je nog zwanger? Hoe gaat het? Ik hoop voor je dat je niet te ziek bent..
@hier: nog steeds in twijfel tussen 'ja nu' en 'even wachten' en soms een 'wil ik echt?'
vrijdag 18 januari 2013 om 20:07
@Jomi: heb het aangepast, de kat was op de toetsen gaan staan en vergeten aan te passen .
Die drie jaar was toen ik hier binnenkwam, is al een tijdje geleden weeral. Eind 2013 is lang de planning geweest, maar we hebben onlangs besloten dat we waarschijnlijk wat langer hier blijven om oa meer te sparen voor een koophuis. Alleen betekent dat ook langer wachten om aan kinderen te beginnen.
Het is een logische beslissing, maar ik baal wel kwa kinderwens.
Mochten we vroeger ons droomhuis vinden voor de goeie prijs dan kan het wel, maar die kans is niet zo heel groot.
Wat vind je vriend momenteel van nu/later beginnen Jomi?
Die drie jaar was toen ik hier binnenkwam, is al een tijdje geleden weeral. Eind 2013 is lang de planning geweest, maar we hebben onlangs besloten dat we waarschijnlijk wat langer hier blijven om oa meer te sparen voor een koophuis. Alleen betekent dat ook langer wachten om aan kinderen te beginnen.
Het is een logische beslissing, maar ik baal wel kwa kinderwens.
Mochten we vroeger ons droomhuis vinden voor de goeie prijs dan kan het wel, maar die kans is niet zo heel groot.
Wat vind je vriend momenteel van nu/later beginnen Jomi?
vrijdag 18 januari 2013 om 20:16
@paddle: het enige wat ik (al 6,5 jaar) hoor is dat hij er nog niet klaar voor is. Hij ziet ons in de toekomst wel met kinderen (meervoud), en daardoor ook kleinkinderen. Maar hij wacht op het gevoel het ECHT en NU te willen, maar dat gevoel is denk ik een illusie. Mannen hebben namelijk niet de hormonen die wij vrouwen hebben waardoor we een kind willlen. Ik hoor altijd van de mannen zelf dat hun vrouw een kind wilde, zij hun vrouw zwanger maakten en dat toen pas hun verlangen naar een kind begon te groeien. Maar als hij zich met kinderen in de toekomst ziet moeten we toch een keer de knoop doorhakken, de toekomst is vandaag
vrijdag 18 januari 2013 om 21:52
Paddle ja wel het een en ander. Doel is gewoon zsm afstuderen. Niet alleen voor de kinderwens, maar ook vooral omdat ik mbt studeren echt heftige ups en downs heb en het meestal eigenlijk gewoon helemaal niet leuk vind. Dus is het ook voor mn eigen gevoel gewoon goed om gewoon zsm dat papiertje te hebben ipv nog om te scholen in een andere richting of nog extra dingen erbij te doen.
Als ik nou echt passie voor studeren had gehad had ik daar wel mijn kinderwens nog wat voor uitgesteld.
Als ik nou echt passie voor studeren had gehad had ik daar wel mijn kinderwens nog wat voor uitgesteld.
vrijdag 18 januari 2013 om 22:16
@jomi: het is heel bijzonder om mama te zijn! Echt heerlijk! Het voelt ook heel natuurlijk aan, alsof zoon er al veel langer is.
Mijn herstel gaat goed, conditie wordt met de dag beter.
Lastig, die twijfels!...
@twinklin: balen van je negatieve test. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.
@paddle: wat naar van je nekschouderpijn. Gelukkig nu beter. Enne ik wil je niet ontmoedigen, maar bevallen is het pijnlijkste wat ik tot nu toe heb meegemaakt...
@orzoo: wat voor studie doe je?
@hier: zoon leek gisteren een soort van regeldag te hebben. Vandaag weer veel rustiger. Lekker naar een babyzaak geweest en bij mijn ouders gegeten. Fijn weekend allemaal!
Mijn herstel gaat goed, conditie wordt met de dag beter.
Lastig, die twijfels!...
@twinklin: balen van je negatieve test. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.
@paddle: wat naar van je nekschouderpijn. Gelukkig nu beter. Enne ik wil je niet ontmoedigen, maar bevallen is het pijnlijkste wat ik tot nu toe heb meegemaakt...
@orzoo: wat voor studie doe je?
@hier: zoon leek gisteren een soort van regeldag te hebben. Vandaag weer veel rustiger. Lekker naar een babyzaak geweest en bij mijn ouders gegeten. Fijn weekend allemaal!
vrijdag 18 januari 2013 om 22:42
vrijdag 18 januari 2013 om 23:13
@mommy wat fijn dat het zo natuurlijk voelt! Is ook niet altijd zo. Ik doe een studie .......(zeg ik ff niet ivm herkenbaarheid) taal & cultuur.
Het brengt idd echt wel rust. Ook omdat ik stiekem wel weet dat studeren eigenlijk niet mijn ding is maar ik dan wil meedoen met mijn medestudenten die maar doorstuderen, stages lopen etc etc. En dan vind ik dat ik niet achter mag blijven want dat zou dan falen zijn. Maar eigenlijk vind ik het dus helemaal niet leuk.
Het brengt idd echt wel rust. Ook omdat ik stiekem wel weet dat studeren eigenlijk niet mijn ding is maar ik dan wil meedoen met mijn medestudenten die maar doorstuderen, stages lopen etc etc. En dan vind ik dat ik niet achter mag blijven want dat zou dan falen zijn. Maar eigenlijk vind ik het dus helemaal niet leuk.
zondag 20 januari 2013 om 17:50
Orzoo: toch jammer dat je het studeren niet leuk vind. Ze zeggen dat dat de leukste periode van je leven is, maarja zo heb ik het ook niet ervaren hoor!! Ik hou helemaal niet van het studentenleven en woonde dan ook binnen no-time gewoon samen. Heb ook gekozen voor een werken/leren studie, dus vooral veel werken en minder studeren haha. Maarja, goed dat je hoe dan ook gewoon doorzet en je diploma snel wilt halen!
Jomi: heel herkenbaar wat je zegt. Manlief was er hier ook steeds nog niet klaar voor. Na veel praten ging hij wel aan het idee wennen en beseft hij ook dat hij niet ineens morgen een kind heeft al hij nu ja zegt. Merk wel dat nu we bezig zijn, hij er ook meer mee bezig is... (ben je nou nog niet ongesteld, volgende keer na je ongesteldheid moeten we echt om de dag klussen hoor... etc). Denk inderdaad dat mannen dat oergevoel over het algemeen niet zo hebben, zoals vrouwen dat hebben en dat het moet groeien.
Paddle: gaat het weer goed met je nek?
MrsKrijgsman: Hoe is het met je? Bloeddruk nog netjes? Baby nog binnenboord?
Hier; eindelijk ongesteld geworden. 1e cyclus heeft 36 dagen geduurd, is uiteindelijk nog best netjes...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Jomi: heel herkenbaar wat je zegt. Manlief was er hier ook steeds nog niet klaar voor. Na veel praten ging hij wel aan het idee wennen en beseft hij ook dat hij niet ineens morgen een kind heeft al hij nu ja zegt. Merk wel dat nu we bezig zijn, hij er ook meer mee bezig is... (ben je nou nog niet ongesteld, volgende keer na je ongesteldheid moeten we echt om de dag klussen hoor... etc). Denk inderdaad dat mannen dat oergevoel over het algemeen niet zo hebben, zoals vrouwen dat hebben en dat het moet groeien.
Paddle: gaat het weer goed met je nek?
MrsKrijgsman: Hoe is het met je? Bloeddruk nog netjes? Baby nog binnenboord?
Hier; eindelijk ongesteld geworden. 1e cyclus heeft 36 dagen geduurd, is uiteindelijk nog best netjes...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
zondag 20 januari 2013 om 18:21
@beleving mannen
Mijn vriend is juist degene die vaak zegt dat een zwangerschap negen maanden duurt zodat we dan genoeg tijd hebben voor voorbereidingen. Ik merk wel dat mannen volgens mij het magische idee hebben dat ze hun vriendin wel in een keer zwanger
zullen maken.
,@anticonceptie
Welke anticonceptie gebruiken de wachters?
Mijn vriend is juist degene die vaak zegt dat een zwangerschap negen maanden duurt zodat we dan genoeg tijd hebben voor voorbereidingen. Ik merk wel dat mannen volgens mij het magische idee hebben dat ze hun vriendin wel in een keer zwanger
zullen maken.
,@anticonceptie
Welke anticonceptie gebruiken de wachters?
zondag 20 januari 2013 om 19:22
Twinklinstar het studentenleven zoiezo niet. Ik begon met (zwaar) feesten toen ik 15 was en ik was pas 20 toen ik ging studeren dus was ook wel uitgefeest. Verder vind ik het gewoon niet echt boeiend om de hele dag in de boeken te zitten. Mijn veld/richting dus wel, maar dan wil ik wel echt iets DOEN ipv leven in de bieb. Goed, over 1.5 jaar heb ik mijn MA diploma en hoef ik het nooit meer te doen
Spannend trouwens je eerste cyclus gehad!
@boekenlegger, hier aan de pil. Hoezo?
Spannend trouwens je eerste cyclus gehad!
@boekenlegger, hier aan de pil. Hoezo?
zondag 20 januari 2013 om 19:24
zondag 20 januari 2013 om 20:13
quote:boekenlegger0 schreef op 20 januari 2013 @ 19:24:
@orzoo
Ik gebruik pil, vooral voor mijn acne. Ik merk dat ik wat druk ben met studie en dergelijke en daardoor meer moeite heb met elke dag aan de pil denken. Prikpil leek me wel een optie, maar daarna duurt het lang voor je weer vruchtbaar bent, dus daarom toch maar niet.Ik heb van de prikpil gehoord dat vrouwen er veel meer bijwerkingen van krijgen en dat eht best een optetter voor je lichaam is.
@orzoo
Ik gebruik pil, vooral voor mijn acne. Ik merk dat ik wat druk ben met studie en dergelijke en daardoor meer moeite heb met elke dag aan de pil denken. Prikpil leek me wel een optie, maar daarna duurt het lang voor je weer vruchtbaar bent, dus daarom toch maar niet.Ik heb van de prikpil gehoord dat vrouwen er veel meer bijwerkingen van krijgen en dat eht best een optetter voor je lichaam is.
zondag 20 januari 2013 om 20:37
@boekenlegger: ik gebruikte vroeger de nuvaring, is dat niet iets? Inbrengen, 3 weken laten zitten en dan verwijderen, onttrekkingsbloeding en de volgende weer in. Je kunt ook doorringen, net als doorslikken bij de pil.. Is mij altijd goed bevallen.
@orzoo: jammer dat je het leren niks vind, maar ik snap het ook wel weer. Ik vond het ook nooit echt leuk, maar gelukkig leer ik makkelijk en snel. Deze studie vond ik het wel leuk om te leren, omdat het erg interessant was en alles van mijn eigen vakgebied!
@mommy: moeder zijn limkt me ook erg bijzonder! Wat fijn dat het zo natuurlijk aanvoelt! Ik zie in het december topic dat zoons naam met een D begint, ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar zijn naam!
(dat is een soort 'tic' van mij, heb iets met namen)
@twinklin: 36 dagen voor een eerste cyclus is netjes! Jammer dat je niet zwanger bent, maar wat je al zegt: nieuwe ronden nieuwe kansen!
@paddle: gelukkig gaat het beter met je nek. En fijn dat je vriend het eens is met jouw idee wanneer te beginnen! Hebben jullie het er nog af en toe over?
Wat een sneeuwstorm buiten he! Hopelijk zit iedereen lekker binnen bij de verwarming!
@orzoo: jammer dat je het leren niks vind, maar ik snap het ook wel weer. Ik vond het ook nooit echt leuk, maar gelukkig leer ik makkelijk en snel. Deze studie vond ik het wel leuk om te leren, omdat het erg interessant was en alles van mijn eigen vakgebied!
@mommy: moeder zijn limkt me ook erg bijzonder! Wat fijn dat het zo natuurlijk aanvoelt! Ik zie in het december topic dat zoons naam met een D begint, ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar zijn naam!
@twinklin: 36 dagen voor een eerste cyclus is netjes! Jammer dat je niet zwanger bent, maar wat je al zegt: nieuwe ronden nieuwe kansen!
@paddle: gelukkig gaat het beter met je nek. En fijn dat je vriend het eens is met jouw idee wanneer te beginnen! Hebben jullie het er nog af en toe over?
Wat een sneeuwstorm buiten he! Hopelijk zit iedereen lekker binnen bij de verwarming!