Werk & Studie alle pijlers

Twitter recyclen?

19-01-2013 22:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Sinds 1 januari ben ik ontslagen wegens reorganisatie wegens subsidiestop, en sinds gisteren ben ik een eenmanszaak begonnen, op heel ander gebied dan waarop ik eerst werkte. Wel ben ik van plan om enkele contacten van mijn vorige werk te benaderen om hun interesse te peilen, dit valt niet onder het concurrentiebeding, omdat het andere producten betreft.

Nu heb ik een website gemaakt voor mijn onderneming, en ben ik van plan om daar een twitteraccount bij aan te maken. In mijn vorige baan had ik een werktwitteraccount, waar ik zo'n 200 volgers op heb weten te trekken. Ik overweeg nu om dit account te hernoemen, dit ook duidelijk te communiceren, en vervolgens vanaf dit account klanten te betrekken. Vraag is: kan ik dit maken of moet ik gewoon een nieuw account aanmaken en een nieuwe lijst volgers opbouwen?
Heb je dat account zelf gestart of heb je dat gekregen van je vorige werkgever?
Ik heb het zelf gestart, maar wel tijdens werktijd en ook tijdens werktijd onderhouden (ik was communicatiemedewerker).
Als je het zelf gestart hebt (en het bij je werkgever niet een soort van verwachting was dat medewerkers actief zijn op social media) zie ik niet waarom je een nieuwe zou moeten beginnen.

Maar als je het wel doet kun je gewoon je volgers gaan volgen met het nieuwe account. Dan gaan ze als ze geinteresseerd zijn vanzelf wel terugvolgen.
Als het een zakelijke account is van je vorige werkgever dan zou ik daar voorzichtig mee zijn. Waarom niet gewoon een nieuwe account aanmaken en dezelfde mensen uitnodigen om je te volgen. Dan geef je ze een keus ipv ze voor een voldongen feit te stellen.
Ah, dat zijn fijne tips, dankjulliewel. Er was binnen de organisatie niet zoveel belangstelling voor social media (al zagen ze er wel het nut van in), maar het is natuurlijk netter om mensen de keuze te bieden en ze vanaf een nieuw account te volgen. Hopelijk heb ik genoeg goodwill gekweekt ;)
Ik zou je in dit geval aanraden een persoonlijk twitter account aan te maken waar je alleen werkzaken op twittert en uiteraard in de beschrijving je functie beschrijft. Maar door er een persoonlijk twitter account van te maken kun je ook gewoon je functie en werkzaamheden steeds aanpassen ipv (stel je gaat later weer voor een werkgever werken) steeds een nieuw account aan te moeten maken.
Dankje Orzoo, dat is waarschijnlijk het handigst. Voorlopig ziet het er naar uit dat ik als freelancer te werk ga, maar we zien wel hoe het er bij een volgende werkgever uitziet. Dank voor het advies!
Ik heb ondertussen al een nieuw twitteraccount aangemaakt en ga daar binnenkort maar even de boer op En langs mijn oude account om mensen te volgen :D
Zo heb ik het ook gedaan. Maar ik heb nu 2 accounts ipv 1 die ik beiden gebruik. Dit om buitenlandse volgers niet lastig te vallen met nederlandse berichten en zaken waar ze toch niks van snappen. Ik heb dus ook een groepje volgers dat beide accounts volgt.
Je kan vanuit je nieuwe account bij je oude account even in de followers lijst kijken en daar direct op follow klikken bij de mensen die je weer als volger wilt hebben. Dat zijn dan even 200 klikjes, maar dan heb je ze ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven