Entertainment alle pijlers

Favoriete boeken?

20-01-2013 20:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd heel erg van lezen, maar ik heb alle boeken van mijn favoriete schrijvers nu uit.. Vandaar mijn vraag: wat is jouw favoriete boek?? (Meerdere benoemen mag ook, graag zelfs!) Mijn smaak is vrij breed, ik houd alleen niet van 50 tinten grijs e.d. Het moet wel een goed geschreven verhaal zijn.

Dit zijn mijn favoriete schrijvers:

- Jussi Adler Olsen

- Stieg Larsson

- Lauren Destefano

- Chelsea Cain

- Lissa Price

- Carlos Ruiz Zafon

- Khaled Hosseini
Ik ben gek op John Irving.

Bidden wij voor Owen Meany (a prayer for Owen Meany) is de beste.

Maar ook Weduwe voor een jaar, de regels van het Ciderhuis, de wereld volgens Garp. Eigenlijk alles.

Dikke boeken; redelijk traag, veel karakters.

Boeken beslaan meestal een (zowat) hele levensloop. Veel ogenschijnlijk kleine details die dan op het einde allemaal toch een functie blijken te hebben.

Daar hou ik dus van.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
John Irving (favoriete boek: until I find you)

Peter Buwalda- Bonita avenue

Stephen King (aanraders o.a. De donkere toren-serie, 22-11-1963, de talisman + zwart huis)
broedkippetje
Niet een favoriet boek, maar wel favoriete schrijvers :

Tess Gerritsen (echt met stip op 1)

Mo Hayder

Esther Verhoef

Steve Mosby

Alle boeken van deze schrijvers vind ik leuk
quote:Broedkippetje schreef op 20 januari 2013 @ 20:41:

Ik ben gek op John Irving.

Bidden wij voor Owen Meany (a prayer for Owen Meany) is de beste.

Maar ook Weduwe voor een jaar, de regels van het Ciderhuis, de wereld volgens Garp. Eigenlijk alles.

Dikke boeken; redelijk traag, veel karakters.

Boeken beslaan meestal een (zowat) hele levensloop. Veel ogenschijnlijk kleine details die dan op het einde allemaal toch een functie blijken te hebben.

Daar hou ik dus van.Dat klinkt inderdaad mooi. Dan weet ik er ook nog wel een die je misschien ook mooi vindt: De Oversteek - Justin Cronin (is het eerste deel van een trilogie).
quote:lala87 schreef op 20 januari 2013 @ 20:47:

[...]

Dat klinkt inderdaad mooi. Dan weet ik er ook nog wel een die je misschien ook mooi vindt: De Oversteek - Justin Cronin (is het eerste deel van een trilogie).

Dank je wel!

Een trilogie nog wel. Heerlijk!

Ik ga morgen meteen kijken in de Bieb.
quote:Starshine schreef op 20 januari 2013 @ 20:43:

broedkippetje

Tot ik je vind vond ik ook wel weer heel aardig.

Ik vond die daarvoor (de vierde hand, dacht ik?) helaas een tegenvaller.
The Forgotten Garden (of De Vergeten Tuin in het Nederlands) van Kate Morton.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik ga morgen ook meteen naar de bieb :-) Op naar John Irving!

Wat leuk dat er zo snel reacties komen! Dank jullie wel.
Alle Harry Potter boeken. Heb ze allemaal minstens 10x gelezen.
Some flies are too awesome for the wall
Met stip op 1 : Tess Gerritsen

Daarna:

Karin Slaughter, Mo Hayder, Harlan Coben, Joy Fielding
quote:Ivetje schreef op 20 januari 2013 @ 20:46:

Niet een favoriet boek, maar wel favoriete schrijvers :

Tess Gerritsen (echt met stip op 1)

Mo Hayder

Esther Verhoef

Steve Mosby

Alle boeken van deze schrijvers vind ik leuk Goed is Tess hé Ivetje!!
Lees je graag boeken over WOII?

Haar naam was Sarah

Het familieportret

Terugkeer Ongewenst

Allemaal erg mooi.

Harry Potter ben ik ook fan van. Ik heb ze allemaal in het Nederlands en in het Engels.
Ook mooi: Charles Lewinsky - Het leven van de familie Meyer. Dikke pil waarin een Joodse familie door de generaties heen gevolgd wordt. Echt een boek waarvan ik het jammer vond dat ik 'm uit had.

De boeken van Kate Mosse en Katherine Neville vond ik ook geweldig, maar is wel weer een ander genre, zit een 'magisch' tintje aan (geen vampiers enzo, maar wel elixers, tarotkaarten, e.d.).
quote:Broedkippetje schreef op 20 januari 2013 @ 20:57:

Lees je graag boeken over WOII?

Haar naam was Sarah

Het familieportret

Terugkeer Ongewenst

Allemaal erg mooi.

Harry Potter ben ik ook fan van. Ik heb ze allemaal in het Nederlands en in het Engels.

Ja hoor, alle tips zijn welkom! Van Haar naam was Sarah heb ik de film al gezien, maar de andere boeken ga ik zeker proberen.

Harry Potter was niet zo mijn ding, ik heb alleen het eerste boek gelezen.
quote:aapnootmies schreef op 20 januari 2013 @ 21:00:

Ook mooi: Charles Lewinsky - Het leven van de familie Meyer. Dikke pil waarin een Joodse familie door de generaties heen gevolgd wordt. Echt een boek waarvan ik het jammer vond dat ik 'm uit had.

De boeken van Kate Mosse en Katherine Neville vond ik ook geweldig, maar is wel weer een ander genre, zit een 'magisch' tintje aan (geen vampiers enzo, maar wel elixers, tarotkaarten, e.d.).Boeken met een magisch tintje vind ik ook leuk! Zo heeft Cecelia Ahern ook een paar mooie. En een ander prachtig boek, wat ook een magisch tintje heeft (tijdreizen): Het grote gemis - Guillaume Musso. Of Zielen (The Host, origineel) van Stephenie Meyer.
Ik ben echt superblij met jullie tips. Heb ik voorlopig weer een mooie lijst om de winter door te komen! Thanks!
quote:linton schreef op 20 januari 2013 @ 20:56:

[...]

Goed is Tess hé Ivetje!!ja geweldig! Ik heb echt moeite gedaan om haar oudere boeken te krijgen (nu zijn ze opnieuw uitgebracht, ik heb de oude versies via mp enzo bij elkaar gesprokkeld destijds). Had de chirurg gehad met sinterklaas en was meteen verkocht. Toen moest ik de rest ook hebben natuurlijk en ik ben echt verslaafd! Ben nu nog in het stille meisje bezig, bijna uit en dan op naar de laatste sterft! Vond het zo leuk dat Maura en Jane telkens terug komen, je leert ze kennen zeg maar haha!

Mo Hayder vind ik ook super. Heb Tokio inmiddels al 4 keer gelezen! Blijft een geweldig boek!
Pfff, er is zooooooo veel mooi. Maar qua thrillers:

- Lars Kepler!

- Deon Meyer

- Ingrid Black.
Anna Karenina
Diana Gabaldon's de Reiziger reeks

De Reiziger-serie van Diana Gabaldon is een serie over een 'moderne' vrouw die, door een samenloop van omstandigheden, terecht komt in de achttiende eeuw. Momenteel zijn er zeven boeken in deze serie verschenen en de hoofdfiguur Claire reist in de verscheidene boeken heen en weer in de tijd.
Elizabeth George en P.D.James voor detectives (en Agatha Christie)

Donna Tartt, Harper Lee, John Steinbeck, Dostojewski voor literatuur
Ik vond "House Rules" van Jodi Picoult erg goed
quote:Ivetje schreef op 20 januari 2013 @ 21:06:

[...]

ja geweldig! Ik heb echt moeite gedaan om haar oudere boeken te krijgen (nu zijn ze opnieuw uitgebracht, ik heb de oude versies via mp enzo bij elkaar gesprokkeld destijds). Had de chirurg gehad met sinterklaas en was meteen verkocht. Toen moest ik de rest ook hebben natuurlijk en ik ben echt verslaafd! Ben nu nog in het stille meisje bezig, bijna uit en dan op naar de laatste sterft! Vond het zo leuk dat Maura en Jane telkens terug komen, je leert ze kennen zeg maar haha!

Mo Hayder vind ik ook super. Heb Tokio inmiddels al 4 keer gelezen! Blijft een geweldig boek!

Ik ben sinds kort ook fan van Tess Gerritsen! Heb nog maar twee boeken gelezen, maar die smaken zeker naar meer.

Even een vraagje: die tvserie Rizzoli & Isles, is dat nou nog gebaseerd op bepaalde boeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven