Entertainment alle pijlers

Favoriete boeken?

20-01-2013 20:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd heel erg van lezen, maar ik heb alle boeken van mijn favoriete schrijvers nu uit.. Vandaar mijn vraag: wat is jouw favoriete boek?? (Meerdere benoemen mag ook, graag zelfs!) Mijn smaak is vrij breed, ik houd alleen niet van 50 tinten grijs e.d. Het moet wel een goed geschreven verhaal zijn.

Dit zijn mijn favoriete schrijvers:

- Jussi Adler Olsen

- Stieg Larsson

- Lauren Destefano

- Chelsea Cain

- Lissa Price

- Carlos Ruiz Zafon

- Khaled Hosseini
@ivetje; al eens iets van loes den hollander gelezen?

Ik ben na Tokio een beetje afgeknapt op mo hayder, maar heb nu wel DIepte besteld. Ben benieuwd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Ivetje schreef op 20 januari 2013 @ 21:06:

[...]

ja geweldig! Ik heb echt moeite gedaan om haar oudere boeken te krijgen (nu zijn ze opnieuw uitgebracht, ik heb de oude versies via mp enzo bij elkaar gesprokkeld destijds). Had de chirurg gehad met sinterklaas en was meteen verkocht. Toen moest ik de rest ook hebben natuurlijk en ik ben echt verslaafd! Ben nu nog in het stille meisje bezig, bijna uit en dan op naar de laatste sterft! Vond het zo leuk dat Maura en Jane telkens terug komen, je leert ze kennen zeg maar haha!

Mo Hayder vind ik ook super. Heb Tokio inmiddels al 4 keer gelezen! Blijft een geweldig boek!

Kijk je ook de tv serie?

Ik heb hier ook gelukkig alles staan.........zwaar verslaafd aan haar boeken. Nu bezig in de laatste sterft.
Vraagje, kan je de boeken van Tess Gerritsen willekeurige volgorde lezen?? Of zit er n bepaalde volgorde in??
quote:missworld schreef op 20 januari 2013 @ 22:12:

Vraagje, kan je de boeken van Tess Gerritsen willekeurige volgorde lezen?? Of zit er n bepaalde volgorde in??Er zit zeker in het begin wel een redelijke volgorde in.
Vsv van Leon de Winter

Badal van Anil Ramdas

Abc serie van Sue Grafton

De thrillers van Dennis Lehane
Voor de fans van Tess Gerrisen, Karin Slaughter, ed (ben ik ook!), de boeken van Cody Mcfadyen zijn ook erg goed.

Verder vind ik Jodi Picoult ook erg goed.
Janet Fitch - Witte Oleander is één van de boeken die een diepe indruk op mij heeft gemaakt.

Ook Bonita Avenue van Peter Buwalda vond ik erg goed.
quote:Ivetje schreef op 20 januari 2013 @ 20:46:

Niet een favoriet boek, maar wel favoriete schrijvers :

Tess Gerritsen (echt met stip op 1)

Mo Hayder

Esther Verhoef

Steve Mosby

Alle boeken van deze schrijvers vind ik leuk Is mijn lijstje!
Khaled Hosseini (wanneer komt er nu eindelijk een nieuw boek)

Paolo Giordano (prachtig debuut, maar ook nog geen volgende boek)

Judith Visser (gruwelijk goede thrillers)

Herman Brusselmans (in vroegere jaren, vooral 'het oude nieuws van deze tijden)

Laatste tijd niet veel meer gelezen, maar ik heb een topic aangemaakt over lijstjes over gelezen boeken in 2013.
Iris Johansen. Tot nu toe alle boeken weer een feest!

Ik heb er nog 3 op de plank liggen! Heerlijk
Witte Oleander, zo mooi.

Haar naam was Sarah

Een Keukenmeidenroman

Millenium triologie

Harry Potter

Da Vinci Code en alle boeken daarna vond ik ook erg leuk om te lezen.

Tess Gerritsen moet ik weer eens in beginnen, ik heb er 2 gelezen denk ik.

En heel erg: Robin Cook. Dat is een soort Baantjer in een moord/doodslag/enge ziekte vorm. Op de eerste 3 pagina's gaan er al 6 mensen dood aan een enge ziekte. Ik neem er vaak een mee als backup. Heerlijk.
quote:missworld schreef op 20 januari 2013 @ 22:12:

Vraagje, kan je de boeken van Tess Gerritsen willekeurige volgorde lezen?? Of zit er n bepaalde volgorde in??

Je kan ze los van elkaar lezen maar het is leuker om ze in volgorde te lezen. Als ik het me goed herinner, kan je het beste beginnen met "De chirurg" en daarna "De leerling". Anders even googelen?

Ik ben ook Tess Gerritsen fan. Heb nu haar laatste boek klaarliggen, moet eerst van mezelf nog een ander boek uitlezen en dan ga ik eraan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven