Bril goed schoon krijgen
maandag 21 januari 2013 om 16:59
maandag 21 januari 2013 om 17:10
Er gaat echt niets boven warm (geen gloeiend heet) water en een (natuurlijk schone) theedoek. Gebruiken veel opticiens ook. Goedkoop, praktisch en geen gevaar voor krassen. GEEN papieren zakdoekjes gebruiken!
Voor die neusstukjes (getver, wat klinkt dat vies, maar je snapt wel wat ik bedoel gebruik ik nog wel eens een oude zachte tandenborstel.
Voor die neusstukjes (getver, wat klinkt dat vies, maar je snapt wel wat ik bedoel gebruik ik nog wel eens een oude zachte tandenborstel.
maandag 21 januari 2013 om 17:15
quote:bertje_ schreef op 21 januari 2013 @ 17:13:
Tip van de opticien: handzeep en lauw water.
Geen brillendoekjes of afwasmiddel.Ja, dat zegt mijn opticien ook altijd. En als ik dan kom voor een nieuwe bril kunnen ze nooit voorstellen dat hij al zo oud is, want de glazen zien er nog zo goed uit. Elke dag een brillendoekje
Tip van de opticien: handzeep en lauw water.
Geen brillendoekjes of afwasmiddel.Ja, dat zegt mijn opticien ook altijd. En als ik dan kom voor een nieuwe bril kunnen ze nooit voorstellen dat hij al zo oud is, want de glazen zien er nog zo goed uit. Elke dag een brillendoekje
maandag 21 januari 2013 om 17:19
maandag 21 januari 2013 om 17:29
quote:eldiabonita schreef op 21 januari 2013 @ 17:26:
zou geen afwasborstel gebruiken.
Heb ook ergens gehoord dat afwasmiddel met citroen ook niet goed is...kweet niet meer waaromHeb ik ook ergens gelezen, de citroen zou de krasjes die al op de bril zitten verder uitbijten
zou geen afwasborstel gebruiken.
Heb ook ergens gehoord dat afwasmiddel met citroen ook niet goed is...kweet niet meer waaromHeb ik ook ergens gelezen, de citroen zou de krasjes die al op de bril zitten verder uitbijten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 21 januari 2013 om 17:44
quote:feelsogood schreef op 21 januari 2013 @ 17:33:
Onlangs ook mn eerste bril gekocht, maar als brillendoekjes zo slecht zijn, waarom doen ze die er dan standaard bij in t doosje? Ik gebruik hem dus wel. En soms een vochtig doekje van de kruidvat (onderweg) of warm water met handzeep.(thuis)Vochtige wegwerpdoekjes zijn niet denderend ivm de coating.
Onlangs ook mn eerste bril gekocht, maar als brillendoekjes zo slecht zijn, waarom doen ze die er dan standaard bij in t doosje? Ik gebruik hem dus wel. En soms een vochtig doekje van de kruidvat (onderweg) of warm water met handzeep.(thuis)Vochtige wegwerpdoekjes zijn niet denderend ivm de coating.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 21 januari 2013 om 17:52
Lauw of koud water om af te spoelen. Te grote temperatuur verschillen kan de coating laten barsten.
Geen vochtige brillendoekjes, is papier, zorgt voor krassen.
En die van de aldi zijn heel slecht voor de coating.
Er zijn speciale spraytjes te koop of beetje handzeep en dan met een oude zachte theedoek of hydrofiel luier afdrogen.
Er zijn tegenwoordig ook veel gladdere coatings te bestellen die makkelijker schoonmaken en veel minder vuil worden.
Geen vochtige brillendoekjes, is papier, zorgt voor krassen.
En die van de aldi zijn heel slecht voor de coating.
Er zijn speciale spraytjes te koop of beetje handzeep en dan met een oude zachte theedoek of hydrofiel luier afdrogen.
Er zijn tegenwoordig ook veel gladdere coatings te bestellen die makkelijker schoonmaken en veel minder vuil worden.